1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. گران‌فروشی خودرو به بهانه دلار ممنوع!!

گران‌فروشی خودرو به بهانه دلار ممنوع!!

12 دی 1395
  • 3

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به افزایش قیمت خودروهای وارداتی به بهانه افزایش نرخ ارز هشدار داد.

محمد جعفری اظهار کرد: در چند هفته اخیر شاهد روند صعودی نرخ دلار در بازار آزاد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته با توجه به اظهارات مسئولان پولی و بانکی کشور افزایش نرخ ارز غیر واقعی و روانی بوده و قیمت‌ها باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهدیم که برخی از واردکنندگان خودرو از افزایش قیمت خودرو به دلیل رشد نرخ ارز می‌گویند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: این اظهارات در حالی است که تمام خودروهای وارداتی موجود در بازار و حتی خودروهای در حال حمل به ایران با استفاده از نرخ ارز در چند ماه گذشته خریداری و وارد شده و بنابراین هرگونه افزایش نرخ ارز تاثیری بر قیمت این خودروها نخواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر آن حتی در صورت ثابت ماندن نرخ دلار در سطوح فعلی در ماه‌های آینده نیز با توجه به سود قابل توجه واردکنندگان خودرو، این شرکت‌ها باید از هرگونه افزایش نرخ در ماه‌ها و سال آینده خودداری کرده و به جای افزایش قیمت مقداری از سود خود را کاهش دهند.

جعفری با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با هرگونه گران‌فروشی خودرو به بهانه افزایش نرخ ارز برخورد کنند، تصریح کرد: تا زمانی که بازار خودروی ایران انحصاری است نهادهای مسوول باید بر عملکرد بازیگران این بازار نظارت کنند.

منبع:ایسنا



نظرات

  • محمود محمود (12 دی 1395 ساعت 15:01)

    همین الان مدیران خودرو محصولاتشو از 1 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان افزایش داده

    ناشناس ناشناس (13 دی 1395 ساعت 13:31)

    هیچکس هم نیست نظارت کنه.
    اریزو 5 لاکچری از 66 میلیون طی 5 ماه رسید به 71 میلیون

  • ناشناس ناشناس (12 دی 1395 ساعت 13:24)

    بله دیگه!!! همیشه ی خدا این دلال ها باید از آب گل آلود ماهی بگیرن!!! به خدا نصف بدبختی ایران بخاطر وجود همین دلال ها، و اقتصاد دلال محور هست!!!