1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. توضیحات شورای رقابت درباره قیمت خودروهای مدل 96

توضیحات شورای رقابت درباره قیمت خودروهای مدل 96

18 دی 1395
  • 2

رئیس شورای رقابت با اشاره به پیش فروش خودروهای مدل 96 توسط شرکت‌های خودروساز، گفت: لیست ارسالی خودروسازان در فروش قطعی مدلهای 96 مطابق دستور العمل شورای رقابت است. اما در فروش های بلند مدت با محاسبه نرخ سود و قیمت روز خودرو فروش ها انجام می‌شود.

رضا شیوا با اشاره به اینکه شورای رقابت فقط در مورد قیمت و بازار خودروهایی که مشمول دستور العمل قیمت گذاری باشند ورود پیدا می‌کند، اظهار داشت: بررسی تغییرات قیمتی سایر خودروها از جمله وارداتی ها با شورای رقابت نیست و در این زمینه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه خودروسازان به هیچ عنوان امکان افزایش قیمت محصولات خود را ندارند، افزود: باز تأکید می‌کنم در اردیبهشت 96 شاخص های دستور العمل قیمت گذاری خودرو را بررسی و در نهایت قیمت هاd جدید را اعلام می کنیم اما تا آن تاریخ هیچ خودروسازی اجازه افزایش قیمت خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت گذاری را ندارد.

رئیس شورای رقابت با اشاره به پیش فروش خودروهای مدل 96 توسط شرکت‌های خودروساز، گفت: لیست ارسالی خودروسازان در فروش قطعی مدل های 96 مطابق دستور العمل شورای رقابت است. اما در فروش های بلند مدت با محاسبه نرخ سود و قیمت روز خودرو فروش ها انجام می‌شود. به نحوی که ممکن است تا زمان تحویل خودرو قیمت ها با تغییراتی همراه شود.

شیوا با بیان اینکه اختلاف قیمت خودروهای مدل 95 با 96 در بازار طبیعی است، گفت: این امر به معنی حاشیه بازار نیست البته شورا وضعیت بازار خودرو را به صورت جدی بررسی و با هرگونه تخلف برخورد لازم را انجام خواهد داد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • آرش آرش (19 دی 1395 ساعت 08:13)

    در واقع شورای************ مصرف کننده نیست! رقابت بین گران فروش ها رو جوری مدیریت میکنه که همه بتوانند گران فروشی کنند!!

  • ناشناس ناشناس (18 دی 1395 ساعت 16:08)

    آقای شیوا، شما هم دلتون خوشه ها!!! شرکتای خودروسازی می تونن مثل همیشه با عرضه ی قطره چکانی خودرو به بازار، حاشیه قیمتاشون رو افزایش بدن، و به هیچ کسی هم پاسخگو نیستن!!! این چه حرفیه که می فرمایید اجازه ی افزایش قیمت ندارن؟!؟!