1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. متوقف شدن 600 خودروی چینی در گمرک به دلیل نداشتن استاندارد

متوقف شدن 600 خودروی چینی در گمرک به دلیل نداشتن استاندارد

1 آذر 1396
  • 5

براساس اطلاعات موجود حدود 600 خودرو چری از یک مدل خاص در گمرکات هرمزگان به دلیل عدم کسب مجوز استاندارد و محیط زیست متوقف شده‌اند.

 متوقف شدن 600 خودروی چینی در گمرک به دلیل نداشتن استاندارد

روز گذشته رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این سازمان به هیچ عنوان مجوز ترخیص خودروهای فاقد کیفیت را صادر نمی کند، گفت: در حال حاضر در گمرکات کشور حدود هزار خودرو از کشورهای اروپایی تا آسیایی فاقد استاندارد معرفی شده و اجازه ترخیص پیدا نکرده اند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار تسنیم، در حال حاضر حدود 600 خودرو چری در گمرکات هرمزگان (شهید رجایی) به دلیل عدم کسب مجوزهای لازم استاندارد و محیط زیست متوقف شده است. اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که یک مشکل فنی در سیستم سوخت رسانی این خودروها دلیل اصلی عدم کسب مجوزهای لازم برای ترخیص بوده است. خودروهای مذکور در حال حاضر در اختیار سازمان اموال تملیکی بوده، اما باتوجه به هزینه‌های بالای انبار داری و گمرکی فعلا هیچ مشتری برای خرید این خودروهای چینی وجود ندارد.

یک مقام مطلع در این خصوص به خبرنگار تسنیم می‌گوید هزینه‌های اولیه برای ترخیص این خودروها در یک ارزیابی اولیه حدود 20 میلیارد تومان اعلام شده است. علاوه بر این متقاضی باید برای خرید هر خودرو مبلغ حدودی 8 میلیون تومان را به حساب دولت واریز کند. همه این موارد در صورتی انجام خواهد شد که مجوزهای لازم از سوی سازمان استاندارد صادر شود.

همچنین بر اساس اطلاعات کسب شده رایزنیهایی با یکی از نهادهای نظامی برای واگذاری این خودروها جهت استفاده در معابر غیر شهری انجام شده که هنوز از نتیجه این مذاکرات خبری در دست نیست.

منبع تسنیم


نظرات

  • kiomars kiomars (3 آذر 1396 ساعت 13:31)

    از متن مقاله فوق چنین استنباط میشود که با پرداخت 20 میلیارد تومان "مشکل فنی در سیستم سوخت رسانی این خودروها " به یکباره حل شده و اجازه ترخیص صادر خواهد شد.

  • محسن محسن (3 آذر 1396 ساعت 08:59)

    کشور دیگه ای این ماشینهای بی کفیت و غیراستاندارد را تحویل نمیگیرد این بعضا تاجرهای ایرانی نفهم فقط بخاطر سود اینهارو وارد ایران میکنند
    آلایندگی این ماشینها خیلی بالاست

  • فرزاد فرزاد (1 آذر 1396 ساعت 19:43)

    موندم این واردکنندگان با وجود نمونه‌های کیفی و ملاک سنجش خودروهای پاک و بروزی مانند پراید که از آمریکا به ژاپن و از ژاپن به کره و بعداز بررسی فنی و داشتن سرطان عیوب به ایران هدیه شد و خودروی ۴۰۵ با شرایطی کمی تا قسمتی بهتر از اون چطور اقدام به واردات میکنند! دم مسئولان گرم که از تردد خودروهای آشغال جلوگیری میکنند؟

  • علیرضا نادری علیرضا نادری (1 آذر 1396 ساعت 16:59)

    سلام من از سال ۸۸ خودروی چری دارم خیلی هم راضی هستم اگر مسئولین امر طرح تعویض با خودروهای چری کارکرده مدل زیر ۸۹ را اعلام کنند فوری فروش می رود
    ممنون

  • شتاب شتاب (1 آذر 1396 ساعت 14:44)

    بدین به ما سوار میشیم خیر استاندارد هم میخوریم هرچی باشه از موتور که ایمن تره والبته از پراید هم