1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروهای چینی در سبد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

خودروهای چینی در سبد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

17 مهر 1396
  • 4

چینی‌ها برای جذب مشتری بیشتر خودروهای خود را با هر شرایطی به فروش می‌رسانند، آنها اخیراً فراتر عمل کرده و با حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن تبلیغ محصولات خود حتی با شرکت در قرعه‌کشی‌ها محصولات خود را می‌فروشند.

بازار داغ خرید و فروش خودروهای چینی با ورود محصولات جدید هر روز با رونق بیشتری همراه است به‌نحوی که هر فردی به‌دنبال خودروی آپشن‌دار متنوع آن‌هم با قیمت مناسب می‌گردد به‌سمت خرید خودروهای چینی تمایل زیادی پیدا می‌کند. از آن طرف شرکت‌های چینی هم ذائقه خریدار ایرانی را شناخته و مطابق با آن محصولات مختلفی را راهی بازار می‌کنند.

نکته قابل توجه آنکه چینی‌ها برای جذب مشتری بیشتر خودروهای خود را با هر شرایطی به فروش می‌رسانند به‌نحوی که در برخی از مدل‌ها مشتری می‌تواند با پیش‌پرداخت 2 میلیون تومانی یک خودرو خریداری کند. تا پیش از این حضور خودروهای چینی پشت ویترین مغازه‌ها و حتی نمایشگاه‌های خودرو بسیار پررنگ بود اما آنها اخیراً فراتر عمل کرده و با حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن تبلیغ محصولات خود حتی با شرکت در قرعه‌کشی‌ها خودروها را با روش‌های مختلف به فروش می‌رسانند. در این میان نباید شگردهای خودروسازان چینی از جمله ارائه جوایز، تبلیغات در فضای مجازی و ارسال پیامک یا موارد دیگر را نادیده گرفت.

در این میان عملاً سهم تولیدکننده داخلی بسیار کم رنگ بوده و مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد به‌خاطر تنوع محصولات خارجی آن‌هم از نوع چینی بخرد. البته در این میان باید این نکته را به خودروسازان داخلی تأکید کرد که اگر اقدامی برای تولید محصولات متنوع انجام ندهند چینی‌ها حجم زیادی از بازار را تصاحب کرده و سهم تولید داخل در بازار بسیار ناچیز خواهد بود.

 خودروهای چینی در سبد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 خودروهای چینی در سبد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 خودروهای چینی در سبد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 خودروهای چینی در سبد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

منبع تسنیم


نظرات

  • lpln lpln (18 مهر 1396 ساعت 15:32)

    خداییش من هایما توربو دارم حرف نداره.پس برم 2008سوار شم.بی خیال بابا.بزار بگن ماشینت چینیه.

  • اردلان اردلان (17 مهر 1396 ساعت 18:03)

    پااززمین بلندشودعزیزچینی چیه اگرچشممان به این لگنهای وطنی باشد باید سوارشدن راباید به گوربردمثلامی گن شرایط اقصاطی ایران خودروپیش ۱۶/۵۰۰۰۰۰پیش بقیه چهارچک اخه اگرایقدرداشته باشم چرااقساطی میرم یک تمیز می گیرم همینه افرین برچین اگربخاطرفروش هم شده ماشین دارمی شیم

  • hdvhkd hdvhkd (17 مهر 1396 ساعت 15:41)

    حتما مقامات محترم از فروش خودروی چینی کلی سود می برند که دارند این طوری تبلیغات می کنند

  • کیومرث کیومرث (17 مهر 1396 ساعت 14:42)

    هرچند کم نیستند کسانی که به دلایل مختلف اقتصادی رو به خودرو چینی می آورند اما دیری نمی پاید که متوجه ضرر و زیان هنگفت ناشی از خرید این خودرو ها میشوند . با توجه به افت قیمت شدید این محصولات خرید آنها به جز ضرر چیزی برای مشتری به همراه ندارد.