1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش 10 درصدی مالیات خودروهای لوکس در چین

افزایش 10 درصدی مالیات خودروهای لوکس در چین

13 آذر 1395
  • 0

دولت چین 10 درصد مالیات اضافه برای "خودروهای لوکس" از جمله فراری، بوگاتی، استون مارتین و رولزرویس وضع کرده است.

این مالیات شامل خودروهایی می‌شود که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار یوان (حدود ۱۹۰ هزار دلار) قیمت دارند و به گفته مسئولان، دلیل آن مبارزه با خرید بی رویه و آلودگی هوا است.

این بخشی از عملکرد دولت چین در رابطه با ثروتمندان است که در بازار سایر برندهای لوکس نیز تاثیر گذاشته است. چین بازاری کلیدی برای فروش اتومبیل‌های لوکس است. شرکت‌های خودروسازی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای مدل‌های لوکسشان را با سلیقه خریداران چینی سازگار کرده‌اند.

هر دو کارخانه خودروسازی رولزرویس و استون مارتین سال آینده برای اولین بار از مدل شاسی بلند خود رونمایی خواهند کرد. گفته می‌شود ترجیح خودروهای بزرگ در چین به مدل‌های اسپورت دلیل این تصمیم بوده است.

در بیانیه‌ وزارت دارایی چین آمده است: در راستای گسترش مصرف معقول، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از هدر رفتن انرژی، دولت مالیات اتومبیل‌های بسیار لوکس را افزایش داد. بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، این مالیات از پنجشنبه آینده اجرا می‌شود، هر چند که به گفته کارشناسان بعید است که تاثیر چندانی روی تصمیم ثروتمندان داشته باشد.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین بخش عمده‌ای از رویکرد دولتش را به مبارزه با فساد اختصاص داده و مقابله با خرید وسایل لوکس نیز بخشی از آن است.

منبع:ایران جیب



نظرات