1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

21 شهریور 1396
  • 12

قیمت خودروهای وارداتی تابع خاصی از قیمت خریداری شده این خودرو ها به دلار نمی باشد و عوامل مختلفی در تعیین قیمت آنها دخیل می باشد که یکی از آنها تعرفه گمرکی می باشد و بقیه این عوامل به مراتب با اهمیت تر از این تعرفه ها می باشند . شاید بتوان ذکر نمود که سود اشخاصی که در واردات خودروها دست دارند مهمترین عامل در تعیین قیمت خودروهای وارداتی می باشد و تقریبا هم نظارتی بر تعیین قیمت این خودروها از طرف سازمانهای نظارتی و مسئول صورت نمی گیرد . در حال حاضر اینکه چه کسی خودرو را وارد می کند خیلی فرقی نمی کند ، چه شرکتی باشد و چه شخصی . به عنوان مثال همانطور که در گذشته نسبت به بررسی قیمت پژو 508 وارداتی توسط ایران خودرو پرداختیم مشاهده کردیم که این خودرو با افزایش قیمت بیش از دو برابر به دست خریدار در کشور خواهد رسید که این موضوع در مورد پژو 301 و رنو کپچر هم صادق بود .

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

در جدید ترین موردی که در بازار مشاهده نمودیم مربوط به تویوتا C-HR می باشد که توسط شرکت ایرتوتا با قیمت 180 تا 220 میلیون تومان به فروش رساند که بسیار بیشتر از قیمت واقعی این خودرو می باشد. در بازار هم اکنون این خودرو با قیمت 230 تا 250 میلیون به فروش می رسد که خیلی جالب و تعجب بر انگیز می باشد .

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

در این مقاله ما قصد داریم به بررسی و مقایسه قیمت مدل های مختلف ب ام و در ایران نسبت به قیمت های جهانی بپردازیم . به همین منظور جدولی تدوین کریدیم برای مشاهده بهتر این تفاوت قیمت ها. البته ذکر یک سری نکات الزامی می باشد و باید به انها توجه نمود . اول اینکه قیمت دلار در این بررسی برابر با 3،900 تومان برآورد شده است در صورتیکه به طور کلی واردات خودروها با عرض دولتی یعنی چیزی در حدود 3،250 توان به کشور وارد می گردد . دوم اینکه قیمت های دلاری بر اساس نوع و قدرت موتور و همچنین آپشن هایی که دارند متفاوت می باشد ولی در ایران بیشتر این مدل ها فقط با یک نوع موتور ولی با آپشنهای مختلفی وارد می شوند. نکته سوم در بعضی موارد قیمت های جهانی برای مدل خاصی ذکر شده که در کشور ما این مدل ها یا وارد نشدند و یا اینکه در گذشته وارد شدند و نمونه صفر آن در حال حاضر در کشور موجود نمی باشد . به طور کلی سعی شده است در بخش توضیحات جدول، مدل مقایسه شده ذکرشود تا شبهه ای درمقایسه ها به وجود نیاید . در مقالات بعدی به بررسی قیمت خودروهای وارداتی با دیگر برندها خواهیم پرداخت به این امید که بتوانیم کمکی به خریداران در انتخاب خود برای خرید خودروی مورد نظرکرده باشیم .

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

در این قسمت ذکر این نکته خالی از لطف نمی باشد که در بین خودروهای لوکس موجود در کشور قیمت ب ام و 730 منطقی تر از بقیه نمونه ها نظیر مرسدس بنز ، لکسوس و یا پورشه های کارکرده در بازار می باشد .

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

اکنون بعد از بررسی قیمتهای ب ام و در ایران نسبت به قیمتهای جهانی ، به بررسی آماری که توسط سازمان گمرک ایران برای واردات خودرو در بازه زمانی 4 ماهه نخست امسال ارایه شده است می پردازیم . با مطالعه جدولی که در ادامه مطلب ذکر می شود مشخص می شود مدلهای مختلف ب ام و با چه قیمتی از گمرک ترخیص می شوند و این قیمت ها تفاوت بسیار فاحشی با قیمتی که در بازار به فروش می رسند دارند . البته هر خودرویی برای وارد شدن به کشور هزینه های مختلفی را متحمل می شود که مهمترین آنها عبارتند از : 1-هزینه حمل،بارگیری و تخلیه ،2- 40 درصد هزینه گمرکی (البته به غیر از خودروهای برقی و هیبریدی) ، 3- مالیات بر ارزش افزوده ، 4- هزینه اسقاط اتومبیل فرسوده ،5- هزینه شماره گذاری و ....

 بررسی قیمت مدل های ب ام و در ایران در مقایسه با قیمت های جهانی+ جدول

حال با توجه به همه هزینه های ذکر شده و هزینه های احتمالی دیگری که احتمالا پیش می آید (باز هم در مجموع قاعدتا از 100 درصد قیمت اصلی خودرو نباید بیشترشود) اضافه گردد به قیمت اصلی خودرو باز هم مشاهده می کنیم که تفاوت قیمت همچنان خیلی فاحش و متفاوت می باشد . البته این موضوع نه فقط برای خودروهای وارداتی ب ام و بلکه برای همه اتومبیل های وارداتی صادق می باشد .

نتیجه گیری :

با مطالبی که در اینجا مطرح شد حال باید اذعان نمود راه حل منطقی و مناسب برای جلوگیری از سود جویی افراد خاص و دلالان ، ورود مسئولین مربوطه از سازمانهای نظارتی و اجرایی به بحث واردات اتومبیل می باشد و تجربه نشان داده است که اقدامات ضربتی و بدون برنامه ریزی شده نه تنها کمکی به وضع نابسامان واردات خودرو نمی کند بلکه با تهیج بازار و سودجویی بیشتر دلالان به افزایش قیمت های خودروهای وارداتی منجر شده است . یکی از این تصمیمات عجیب و به نظر بدون برنامه ریزی مشخص ، ممنوعیت ثبت سفارش خودرو برای واردات می باشد که تنها باعث شده است بهانه ای باشد برای دلالان برای بالابردن قیمت خودروها به دلیل وجود نداشتن و یا نایاب شدن خودروی نو و صفر کیلومتر ، در صورتیکه خیلی قاطع می توان عنوان کرد که بازار خودروهای وارداتی در حالت اشبا می باشد و چون تقاضا برای خرید به اندازه کافی در بازار وجود ندارد هیچ مشکلی در خرید خودروهای صفر وارداتی نیز وجود نخواهد داشت و با ورود خودروهایی که قبلا ثبت سفارش شده اند به بازار تا مدت ها نباید نگران کمبود خودروهای وارداتی صفر به بازار باشیم .



نظرات

  • حسام حسام (2 مهر 1396 ساعت 13:35)

    وقتی عرضه مدیریت صنعت خودرو رو ندارن ماشین خارجی ,.. رو به چند برابر قیمت به مردمشون تحمیل میکنن و جز شعار های رنگین مردم فریبده و بهونه تحریم هیچ چیزی در خودشون ندارن

  • تابوت سوار ایرانی تابوت سوار ایرانی (23 شهریور 1396 ساعت 18:57)

    حالا کی این وسط دزده؟

  • حسین حسین (23 شهریور 1396 ساعت 00:13)

    باور کنید bmw به نسبت بنز و پورشه و تویوتا و هوندا خیلی منصفتر ماشین هم قیمت bmw و پورش تو ایران حداقل پورش و گرونتر میفروشن و نمایندگی دقیقی نداره مثلا معین موتوره ولی هیچ اگهی فروشی از این شرکت تا حالا ندیدیم

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (22 شهریور 1396 ساعت 15:52)

    این حروم خوری نیست از دید آقایون و علما

  • ایرانی ایرانی (22 شهریور 1396 ساعت 11:21)

    خدایا قسمت کن از این مملکت بریم راحت شیم مملکتی که با مدیریت عصر حجر مدیریت میشه برای خود همین مسئولین خوبه ارزونیه خودشون

  • فرزاد فرزاد (22 شهریور 1396 ساعت 00:04)

    کشور الان فقط با قانون تووو تا میتونی بدزد تا اون یارو ندزده در صنعت خودرو داره اداره میشه و همه دلسوزان خوش به حالشون هم هست تا دلت بخواد یا دلت نخواد!

  • مازیار مازیار (21 شهریور 1396 ساعت 21:02)

    منظورتان از مسئولین مربوطه احتمالا که سازمان حمایت از تولید کننده و واردکننده که نیست؟؟؟ تویه این مملکت آقایان به فکر تنها چیزی که نیستند حقوق مردم و مصرف کننده ست. یکی دیگه تولید یا وارد می کنه و سودش رو می بره ما مالیات ارزش افزوده ش رو می دیدم........ این مملکت درست بشو نیست..........

  • وطن وطن (21 شهریور 1396 ساعت 20:47)

    اگر مسئولی به معنای واقعی وجود داشت چنین اختلاف قیمتی نیز دیده نمی شد
    و این نشان از اینست که صنعت خودرو و نظارت در کشورمان از پایه ویرانه است

  • arash arash (21 شهریور 1396 ساعت 20:23)

    جالبه متوسط درامد سالانه ایرانی ها 8000تا 10000دلار هست .یعنی سالانه سی میلیون در مقایسه با کشورهای اروپایی که میانگین درامد سالانه 120000تا 180000دلار هست .تازه ما با این سطح درامد نسبت به انها باید سه برابر هم پول بدهیم این هست معنی عدالت واقعی که دولت مردان ازش دم میزنند وبر گرده ملت سوار میشوند

  • amir2020 amir2020 (21 شهریور 1396 ساعت 13:53)

    وقتی مردم با این قیمت ها میخرن چرا نفروشن

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (21 شهریور 1396 ساعت 11:09)

    سلام
    ما که اصلن داغونیم نه خودمون میتونیم ماشین درست حسابی بسازیم نه درست قیمت بزاریم رو وارداتیا

  • ع ع (21 شهریور 1396 ساعت 09:35)

    متن بسیار عالى بود. خیلى جالبه که پریوس در حالت پایه هم قیمت فول chr ولى تو ایران ١٠٠ میلیون اختلاف قیمت دارن !!