1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حذف‌ سهمیه سوخت وسایل‌نقلیه‌ فرسوده از دی

حذف‌ سهمیه سوخت وسایل‌نقلیه‌ فرسوده از دی

9 دی 1392
  • 0

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف سهمیه سوخت موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده، گفت: سهمیه سوخت موتورسیکلت‌های بالای 15 سال و خودروهای سواری فرسوده بالای 25 سال شهر تهران از ماه جاری واریز نشده و کارت آنها شارژ نخواهد شد و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی نیز در سراسر کشور شامل این حذف سهمیه سوخت خواهند بود.

وی افزود: وزارت نفت در حال تکمیل اطلاعات است تا قطع سهمیه سوخت این موتورسیکلت‌ و خودروها از دی ماه جاری در دستور کار قرار بگیرد و به طور قطع اجرا خواهد شد.

رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور درباره علت ابطال نکردن کارت سوخت این خودروها و موتورسیکلت‌ها، گفت: با توجه به تماس‌هایی که با ستاد سوخت صورت گرفته و از آنجا که در کارت سوخت این خودرو و موتورسیکلت‌ها سوخت ذخیره وجود دارد، از این ماه به هیچ وجه کارت سوخت آنها شارژ نخواهد شد و ذخیره سوخت آنها نیز تا پایان سال اعتبار دارد و پس از آن هیچ اعتباری نخواهد داشت.

به گفته شفیعی، در حال حاضر برآورد می‌شود 70 هزار خودروی فرسوده شخصی در شهر تهران وجود داشته باشد که این تعداد دارای آلایندگی‌ بسیار بالایی است و با توجه به اینکه موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی و یا فرسوده همپوشانی دارند، برآوردها حاکی از وجود سه میلیون و 800 هزار موتورسیکلت فاقد پلاک ملی و فرسوده در کشور است که یک سوم این موتورسیکلت‌ها یعنی حدود یک میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه هشت سالی است پلاک‌گذاری موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود و ممکن است موتورسیکلت‌های فاقد پلاک هنوز به سن فرسودگی نرسیده باشند، یک ماه به دارندگان موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی که به سن فرسودگی نرسیده، فرصت داده شده که نسبت به پلاک‌گذاری اقدام کنند.

افزایش حق بیمه شخص ثالث خودروهای فرسوده

به گفته شفیعی، یکی از طرح‌هایی که برای خودروهای فرسوده در حال انجام است، افزایش حق بیمه شخص ثالث آنهاست. هر چند که برخی از شرکت‌ها اقدام به افزایش آن داشتند، اما مقدار آن ناچیز بوده؛ لذا با توجه به خطرات ایمنی که این خودروها برای حمل و نقل دارند، حق بیمه‌ آنها افزایش می‌یابد و به صورت سراسری و قانونمند این طرح اجرا خواهد شد.


منبع ایسنا


نظرات