1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. صاحبان خودرو به نمایندگی‌های مجاز به‌ این 10‌ علت اعتماد ندارند

صاحبان خودرو به نمایندگی‌های مجاز به‌ این 10‌ علت اعتماد ندارند

25 مهر 1396
  • 4

وقتی خودرو را با ذوق و شوق می‌خرید تنها موضوعی که به ذهنتان نمی‌رسد خدمات پس از فروش است. در حقیقت تصور نمی‌کنید بعد از خرید خودرو به سرعت نیازمند یاری تعمیرگاه‌ها باشید. یکی از مشکلات اساسی خودروهای صفر‌کیلومتر داخلی، تعمیراتی است که بعضاً به تعویض قطعه می‌رسد و این امر در اکثر خودروها شایع شده است. در این گزارش می‌خواهیم حرف دل کسانی را بزنیم که برای گرفتن خدمات باید به هر آشنایی رو بزنند تا شاید بتوانند حقشان را بگیرند. خدمات پس از فروش خودرو دو سال یا 40 هزار کیلومتر است.

 صاحبان خودرو به نمایندگی‌های مجاز به‌ این 10‌ علت اعتماد ندارند

در این دو سال عیب و ایرادهایی که خودرو دچار آن می‌شود طبق قراردادی که بین خریدار و فروشنده امضا شده، با فروشنده است. اما این موضوع در حد یک نوشته و آرمان باقی می‌ماند. برای اینکه مشکلات مردم با نمایندگی‌ها را جویا شویم سراغ افرادی رفتیم که چند وقتی است درگیر گرفتن خدمات پس از فروش خودرو هستند.

1- دارنده خودرو موقع مراجعه به نمایندگی متوجه می‌شود دقیقاً مشکلش مشمول گارانتی نمی‌شود و باید برای حل آن پول پرداخت کند.
2- برخی از نمایندگی‌ها تعویض قطعه انجام می‌دهند اما مشکل برطرف نمی‌شود. در لیست صورتحساب مشتری انواع کارهای انجام شده قید می‌شود ولی در نهایت مشکل خودرو به قوت خود باقی است.
3- نمایندگی‌ها از اینکه محصولات آنها خریداری شده است انتقاد می‌کنند و همه مشتریان را تشویق به خرید خودروهایی می‌کنند که سایر شرکت‌ها به امر واردات آن می‌پردازند.
4- قطعاتی در نمایندگی‌ها عوض می‌شود که سالم است.
5- نوبت‌دهی برای گرفتن خدمات پس از فروش زمان‌بر است و خیلی از افراد که ماشینشان دچار مشکل شده است باید مدت طولانی خودروی خود را در پارکینگ بگذارند تا بتوانند از خدمات پس از فروش استفاده کنند.
6- زمانی‌که قطعه‌ای در انبار خدمات پس از فروش نباشد نمایندگی‌ها درخواست فوری نمی‌زنند و البته برخی‌ها هم که چنین کاری، انجام می‌دهند تا تأمین قطعه بیش از دو‌هفته زمان برده می‌شود.
7- کیفیت کار برخی از نمایندگی‌ها در سطح پایین است و این امر به خدماتی که داده می‌شود بسیار صدمه می‌زند.
8- تشخیص مشکل خودرو برای برخی از نمایندگی‌ها امکانپذیر نیست و همین امر باعث می‌شود تا دارنده خودرو برای حل آن دچار سردرگمی شود و یا به تعمیرگاه‌های سطح شهر برود.
9- تعمیرگاه‌ها بابت تعمیراتی که انجام می‌دهند هیچ تعهدی ندارند و برخی اوقات رفتارهایی را با مراجعه‌کنندگان دارند که باعث دلخوری می‌شود.
10- تمام مشکلات خودرو را مربوط به قطعه چینی می‌دادند.

ده مورد عنوان شده باعث شده مردم به نمایندگی‌ها اعتماد نداشته باشند و برای اینکه دفعات بعد به نمایندگی‌ها مراجعه کنند پرهیز می‌کنند. حتی در دوران گارانتی ترجیح می‌دهند که سراغ تعمیرگاه‌هایی بروند که مورد اعتمادشان باشند. اگر بخواهیم این موضوع را با سایر کشورها مقایسه کنیم عملاً حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. در تمام کشورها خدمات پس از فروش بالاترین سطح خدمات وسرویس‌دهی را دارد به گونه‌ای که فرد برای خرید بعدی خود ترجیح دهد همان برند را انتخاب کند. اما در کشورما خیلی‌ها به دلیل اجبار و شرایط سراغ خودروهایی می‌روند که خاطره خوبی از آنها ندارند. در این خصوص گزارش و بحث‌های طولانی صورت گرفته است اما شرکت‌های خودرویی برای حل این مشکل هنوز عزم خود را جزم نکرده‌اند و همواره خریداران خودرو از خریدهایی که انجام می‌دهند ابراز نارضایتی و پشیمانی می‌کنند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد نمایندگی‌ها نیاز به خانه‌تکانی اساسی دارند تا مردم نسبت به خودروهای داخلی اطمینان بیشتری پیدا کنند.



نظرات

  • م.س م.س (26 مهر 1396 ساعت 12:38)

    دزد-دزد-دزد-دزد-دزد-دزد-و ایکاش میتوانستم باز هم بنویسم دزد -دزد دزد

  • امیرمحمد امیرمحمد (26 مهر 1396 ساعت 11:34)

    چون اکثرا درکارشان نه صداقت دارندنه وجدان کاری ونظارتی هم برآنهاوجود ندارد مگرتعدادقلیلی کارشان درست ، درهیچ کجای دنیا با گارانتی خودرواینطوربرخوردنمیشود....

  • محمد محمد (26 مهر 1396 ساعت 09:57)

    این مورد را هم اضافه کنید:
    اکثر نمایندگی های غیرمرکزی، تعمیرگاه اطرافیان و اقوام درجه یک صاحبان آن می باشد و در مقابل غیر آشنا هیچ تعهد و مسئولیتی وجود ندارد.

  • رضا سامانی رضا سامانی (25 مهر 1396 ساعت 16:07)

    تعمیر گاه مرکزی سایپا در زمان گارانتی ۲۶۰۰۰ کیلومتر خودرو ال ۹۰حاضر به تعویض کلاچ معیوب نشد و با هزینه شخصی ۶۵۰ هزار تومان تعویض کردم . در نمایندگی ها به علت اینکه در اساس کار خاصی روی خودرو انجام نمیشود ، تعمیر در حضور مشتری انجام نمیشود .