1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ویسمن موتور سکاندار جدید گروه بهمن شد

ویسمن موتور سکاندار جدید گروه بهمن شد

6 تیر 1395
  • 0

دومین مزایده فروش سهام سه شرکت مالک 62.2 درصدی گروه بهمن برگزار شد و کنسرسیوم "ویسمن موتور" از بخش خصوصی سکاندار گروه بهمن شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت "ویسمن موتور" نخستین آگهی مزایده واگذاری این سهام در پانزدهم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و برنده‌ای که توانایی مالی، تخصصی و فنی لازم برای تملک و اداره سه شرکت سرمایه گذاری اندیشه فردا ــ سرمایه گذاری توسعه انرژی هور ــ فن‌پردازان بهمن را داشته باشد در بر نداشت.

پس از این اتفاق شرکت واگذار کننده که به‌دلیل بدهی و نیاز به منابع مالی برای انجام سایر فعالیت‌های خود با محدودیت نگهداری سهام روبه‌رو بود، نسبت به انتقال 100% سهام سه شرکت مذکور که مالک 62.2 درصد سهام گروه بهمن بود به مؤسسه مالی و اعتباری کوثر اقدام کرد.

از آنجا که مؤسسه اعتباری کوثر استراتژی بنگاه‌داری نداشته و می‌بایست خود را با ضوابط ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تطبیق دهد نسبت به واگذاری سهام شرکت‌های تملک‌شده اقدام کرد.

آگهی مزایده دوم واگذاری صد در صد سهام سه شرکت فوق الذکر (مالک 62.2 درصد سهام شرکت گروه بهمن) در هجدهم خرداد ماه با اعلام سپرده 150 میلیارد تومانی شرکت در مزایده و با افزایش 82 میلیارد تومانی نسبت به دور اول در رسانه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات منتشر شد که کنسرسیوم "ویسمن موتور" با رعایت شرایط مندرج در مزایده حاضر شد و در نهایت با تمامی ملاحظات و تمامی مراحل قانونی برنده مزایده شد.

این در حالیست که سایر شرکت کنندگان در مزایده نسبت به واریز وجه سپرده به‌عنوان الزام حضور در مزایده اقدام نکردند، شایان ذکر است در اسناد آگهی مزایده فوق مبلغ کل مزایده بالغ بر 1600 میلیارد تومان و مبلغ ثمن نقدی معامله 300 میلیارد تومان و پرداخت مابقی ارزش سهام واگذاری طی اقساط مساوی 6ساله با سود 16% اعلام شده بود.

همچنین شایان ذکر است بلوک 62.2درصدی گروه بهمن با نماد خبهمن توسط شرکت «ویسمن موتور» از طریق تملک شرکت‌های سرمایه گذاری اندیشه فردا، سرمایه گذاری توسعه انرژی هور و فن‌پردازان بهمن انجام شده است و شرکت سرمایه گذاری بهمن به‌عنوان زیرمجموعه گروه بهمن با نماد وبهمن از شرکت‌های تابعه این گروه است.

واگذاری گروه بهمن در شرایطی به سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی انجام شد که بسیاری به‌دنبال خریداران خارجی برای سهام شرکت‌های خودروساز هستند.

هدف ویسمن موتور این است که با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ظرفیت و قابلیت‌های قطب سوم خودروسازی کشور را از قوه به فعل درآورد و همچنین آثار تحریم‌ها را از چهره گروه بزداید.

فرآیند این واگذاری، امروز با انجام آخرین اقدامات مربوط به تبادل قرارداد و تنظیم صورت‌جلسات انتقال سهام و امضای دفاتر به پایان رسید.


منبع: روابط عمومی ویسمن موتور


نظرات