1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رکود بازار خودرو باعث تغییر شغل برخی نمایشگاه ‌داران شده است

رکود بازار خودرو باعث تغییر شغل برخی نمایشگاه ‌داران شده است

31 خرداد 1396
  • 1

در کنار رکود بازارهای اقتصادی کشور، بازار خودرو نیز همچنان با رکود روبه‌رو است و در این میان، دریافت مالیات از فعالان این بازار باعث شده تا ادامه کار برای برخی از نمایشگاه‌داران به صرفه نباشد و در نتیجه شغل خود را تغییر داده‌اند.

بر این اساس، تعدادی از نمایشگاه‌های فروش خودرو جای خود را به مغازه فروش مواد غذایی، فروش میوه و یا پیتزافروشی داده‌اند.

 رکود بازار خودرو باعث تغییر شغل برخی نمایشگاه ‌داران شده است

علیرضا پورحسنی یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد می‌گوید: بازار خودرو راکد است و علاوه بر این، به دلیل برخی پرداخت‌های اجباری، هزینه نمایشگاه‌داری بالا رفته است.

وی توضیح می‌دهد: فعالان بازار خودرو مجبورند علاوه بر پرداخت مالیات مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده را نیز بپردازند و این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده خودرو در زمانی که خودرو توسط کارخانه به فروش می‌رسد، محاسبه می‌شود.

وی تصریح می‌کند: در این وضعیت مسئولان می‌گویند که نمایشگاه‌داران باید بابت حق کمیسیون فروش خودرو هم مالیات بپردازند.

پورحسنی با بیان اینکه نمایشگاه‌داران باید هزینه بیمه کارکنان خود را نیز پرداخت کنند، می‌گوید: اگر بخواهیم از مردم بابت فروش ماشین صفر حق کمیسیون بگیریم، میزان تقاضا برای خرید خودرو در چنین واحدهایی پایین خواهد آمد و به همین دلیل نمایشگاه‌داران برای انجام معامله در رقابت شدید هستند.

به گفته وی، در حال حاضر بابت پلاک شدن خودروها ممکن است حدود 500 هزار تومان نصیب نمایشگاه‌داران شود و این در حالی است که برای سند زدن خودرو باید بین 400 هزار تا 12 میلیون تومان هزینه محضر پرداخت.

وی همچنین رونق گرفتن خرید و فروش خودرو در فضای مجازی را یکی دیگر از عوامل رکود بازار نمایشگاه‌داران خودرو عنوان کرد و گفت: این مسائل باعث شده تا فعالان بازار به سراغ مشاغلی مانند اغذیه‌فروشی بروند.

منبع فارس


نظرات

  • kiomars kiomars (31 خرداد 1396 ساعت 11:29)

    این که گفته شود بازار خودرو راکد است به هیچوجه صحت نداردو مصرف کنندگان در سایه ثبات حاکم بر بازار نیاز واقعی خود را تامین میکنند کافی است به مراکز تعویض پلاک سری بزنید تا صف کسانی که در حال مبادله خودرو هستند را ببینید. آنچه راکد است بازار دلالی و سوء استفاده از موج های خودساخته سودجویان بازار است. دیگر مثل ده سال قبل کسی نمی تواند تعداد زیاد پراید و ال نود را از کانال های خاص بخرد و یک شبه با سود های کلان و باد آورده از جیب مصرف کننده بی نوا رونق بازار خود را رقم بزند. اگر رکود بازار خودرو همان رکود بازار محتکران و رانت خواران و دلالان خودرو باشد، رکود مبارکی است.