1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جزئیات دومین قرارداد خارجی صنعت خودروی ایران پس از برجام

جزئیات دومین قرارداد خارجی صنعت خودروی ایران پس از برجام

21 اردیبهشت 1395
  • 0

معاون وزیر صنعت از امضای دومین قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی صنعت خودروی ایران خبر داد و گفت: سیتروئن فرانسه، قرارداد همکاری خود با سایپا را در روزهای اخیر امضا کرده است.

 جک s5

منصور معظمی در گفتگو با مهر گفت: دومین قرارداد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خودروی ایران در روزهای گذشته میان شرکت سایپا و سیتروئن فرانسه به امضا رسیده که این قرارداد به صورت جوینت‌ونچر و با سرمایه‌گذاری این شرکت در سایت سایپای کاشان عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس قراردادی که به امضا رسیده، این شرکت فرانسوی باید منابع مالی خارجی خود را به ایران آورده و شرکت ایرانی سایپا نیز سایت تولید خودروی خود در کاشان را به عنوان آورده پروژه، در اختیار سیتروئن قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: قرار بر این است که چندین مدل خودرو در کلاس جدید به صورت مشترک از سوی این دو خودروساز تولید شود که ۶۰ درصد آن به بازار داخل و ۴۰ درصد آن به بازارهای صادراتی ارسال خواهد شد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: کار طراحی، مهندسی و تأمین منابع مالی از سوی این شرکت فرانسوی صورت خواهد گرفت و سایپا نیز آورده‌ای به صورت مالی نخواهد داشت.

معظمی خاطرنشان کرد: سیتروئن علاوه بر انتقال دانش فنی، سرمایه نیز به ایران وارد خواهد کرد.

در قراردادی که میان شرکت سیتروئن و سایپا به امضا رسیده، این شرکت فرانسوی قرار است ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه را وارد ایران کند. پیش از این، پژوی فرانسه همکاری مشترکی به صورت جوینت‌ونچر را با گروه صنعتی ایران‌خودرو به امضا رسانده که بر مبنای آن، قرار است سه مدل خودروی این کمپانی فرانسوی در ایران به صورت مشترک تولید شود.

منبع: مهر نیوز



نظرات