1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در حد تعویض روغن است

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در حد تعویض روغن است

25 اردیبهشت 1396
  • 1

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به کمبود قطعات یدکی خودروهای وارداتی و برخی خودروهای جدید داخلی مانند ساندرو، گفت: خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در حد تعویض روغن است و شکایات زیادی در این مورد وجود دارد.

 خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در حد تعویض روغن است

سعید مؤتمنی اظهار داشت: هم اکنون تأمین قطعات یدکی خودروهای وارداتی اعم از مدل ۲۰۱۷ و قبل از آن با مشکل روبه‌رو است و صاحبان این خودروها باید دوندگی زیادی برای رسیدن به حق خود داشته باشند.

وی ادامه داد: قطعات یدکی خودروهای خارجی بسیار کم است به طوری که برای تأمین این قطعات یا باید به صورت کالای همراه مسافر اقدام شود و یا از کشورهای همسایه وارد شود که این کار هم زمان‌بر است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تصریح کرد: همچنین اگر قرار باشد قطعه‌ یدکی از کشور مادر مانند کره وارد شود، دو ماه زمان می‌برد و مشتری باید معطل رسیدن این قطعه شود.

مؤتمنی با بیان اینکه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در حد روغن عوض کردن است،‌ گفت: خودروهای وارداتی معمولاً از کیفیت بهتری نسبت به خودروهای داخلی برخوردارند و به همین دلیل مشتریان با مشکل زیادی روبه‌رو نمی‌شوند، وگرنه باید شاهد صف طویل خودروها مقابل تعمیرگاه‌های خودروهای وارداتی می‌بودیم.

* بی توجهی سازمان حمایت

وی ادامه داد: برای حل این مشکل با سازمان حمایت‌ نامه‌نگاری‌هایی انجام داده‌ایم، ولی به نتیجه‌ای نرسید.

به گفته وی، واردکنندگان خودرو صرفاً نسبت به واردات خودرو اقدام می‌کنند و توجه زیادی به خدمات پس از فروش و تأمین قطعات خودرو ندارند، به طوری که مصوبات وزارت صنعت در مورد خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نیز در حد حرف باقی مانده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران با بیان اینکه دستگاه‌های ناظر برخوردی با وضعیت نامناسب خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی ندارند، گفت: شرکت‌های واردکننده در ازای تأخیر در ارائه خدمات موظف به پرداخت خسارت به مشتریان هستند ولی این مسئله نیز رعایت نمی‌شود.

* تأمین قطعات ساندرو نیز با مشکل روبرو است

وی با اشاره به اینکه مشکل تأمین قطعات یدکی در مورد اکثر خودروهای وارداتی از جمله محصولات هیوندایی، تویوتا و نیسان وجود دارد، اظهار داشت: تأمین قطعات برخی خودروهای جدید داخلی مانند ساندرو نیز با کمبود روبه‌رو است و خریداران این خودروها نیز با مشکل تأمین قطعات مواجه هستند.

مؤتمنی در پایان با اشاره به شکایات زیاد مطرح شده در مورد پیش‌خرید خودرو از شرکت‌های متفرقه گفت: برخی شرکت‌ها به دلیل رکود بازار، برای فروش خودرو زیر قیمت به مشتریان تبلیغ می‌کنند، اما تحویل این خودروها با مشکل روبه‌رو است که خریداران باید توجه لازم را نسبت به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو داشته باشند.

منبع : دنیای خودرو



نظرات

  • REZAEI REZAEI (25 اردیبهشت 1396 ساعت 12:02)

    با سلام واحترام به استحضار می رساند که اینجانب 220 میلیون تومان پول دادم برای راوفور برای بنده یکبارنمایندگی میدان آزادی انجام دادند اجازه ندادند به ماشین نزدیک بشم و مبلغ چهارصد هزارتومان هم گرفتند ولی همون کار بیرون با همان کیفیت وبا مبلغ کمتر انجام می دهند امیدوارم کسی رسیدگی کند چون رسیدگی جهان آخرت اشدا علی الکفار خواهد بود