1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش بین‌ ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو در سال آینده

افزایش بین‌ ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو در سال آینده

3 اسفند 1392
  • 3

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصاد بین‌المللی گفت: صنعت خودروسازی در ایران با مشکلات و مسائل زیادی روبرو است. یکی از این مشکلات دولتی بودن این صنعت است. در واقع دولت تعیین قیمت را به صنایع و صنعت گران واگذار کرده است.

این کارشناس اقتصاد با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور ما در چند سال اخیر، با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، نتوانستیم حل بکنیم، اظهار داشت: در کشور ما مشکلات عدیده‌ای وجود داشت و به همین علت همیشه در بازار نوساناتی وجود دارد. به نظر بنده شفاف نبودن تصمیم‌گیری در مورد قیمت تمام شده خودرو در کشور ما یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود رانت‌خواران و سودجویان، بازار فروش و تولید خودرو را دچار نوسان بکنند که متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم.

وی تصریح کرد: به رغم تلاش صنعت گران ما خودروسازان، استاندارد تولید خودرو در کشور خوب رعایت نشده است.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر در مورد خودرو این است که صنایع خودروسازی در ایران به علت اینکه بخشی از آن وابسته به خارج از کشور است، اگر چنانچه در موضوع رفع تحریم‌ها بتوانیم با طرفه‌های خارجی مان که بخشی از صنایع ما که به آن وابسته است حل و فصل کنیم، شاید بتوانیم یک آرامش را در بازار خودرو احساس کنیم در غیر این صورت به نظر بنده در سال ۹۳ قیمت خودرو بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان افزود: در سال ۹۳ اگر چنانچه سیاست مدونی اتخاذ نشود، بازهم شاهد افزایش خودرو خواهیم بود.




نظرات

  • کورش کورش (4 اسفند 1392 ساعت 08:27)

    این متنو نوشتی تا شب عید مردمو تحریک کنی برای خرید خودرو تا از کسادی در بیاین. خودتی

  • had had (4 اسفند 1392 ساعت 05:39)

    یک کارشناس اقتصادبین الملل هم نوشتین که کامل باورمون بشه کارش درسته تازه گفته اگر فلان بشه افزایش داریم شما هم تیتر میزنی افزایش قیمت در سال آینده. بی زحمت یه لوگوی ایران خودرو یا سایپا هم بزن گوشه کنار صفحه مردم بدونن شما هم شریک داخلی ساز ها هستین

  • سهیل سهیل (3 اسفند 1392 ساعت 15:39)

    20 درصد که سهله اگه 100 درصد هم گرون کنن بازم این ملت صف میکشن برای خرید