1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودرو هنوز با تعرفه 90درصد وارد می‌شود

خودرو هنوز با تعرفه 90درصد وارد می‌شود

19 بهمن 1392
  • 1

یک کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: افزایش تعرفه 5درصدی واردات خودرو تاثیر چندانی بر بازار این خودروها نخواهد گذاشت بلکه تنها به نفع خودروسازان داخلی خواهد بود.

جلال ریخته‌گر قدیمی در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: طی چند ماه گذشته رکود قابل توجهی که بر بازار خودرو حاکم بود در نتیجه افزایش تعرفه خودروهای بالای 2500سی سی رخ داد، اما در حال حاضر تصویب این مصوبه مجلس باعث جولان خودروسازان داخلی و انحصار به وجود آمده توسط آنها در بازار خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به بی‌کیفیت بودن خودروهای داخلی گفت: حال با تصویب این قانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان فرصت مطلوبی را برای عرضه خودروهای بی‌کیفیت خود به بازار داخلی خواهند یافت.‌

این کارشناس خودروهای وارداتی اظهار کرد: هم اکنون تعرفه خودروهای بالای 2500 سی سی 140درصد است و همچنین واردات برخی خودروهای سواری لوکس با توجه به آپشن‌های آن خودرو هنوز با تعرفه 90 درصد صورت می‌گیرد.

این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز، پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت الحاق به ماده واحده لایحه بودجه را با 140 رای موافق، 26 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

مطابق این مصوبه، عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت فوب (قیمت روی کشتی) افزایش می‌یابد و درآمد حاصله به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

به گزارش ایسنا، در صورتی که قسمت هزینه‌ای این بند به تصویب برسد این درآمد تا سقف 150 میلیارد تومان به منظور تامین آمبولانس مورد نیاز اورژانس کشور در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

منبع ایسنا


نظرات

  • Ashkan Ashkan (20 بهمن 1392 ساعت 08:25)

    هر روز بدتر از دیروز روز به روز زندگی سختتر میشود خودرو با تعرفه 0 درصد باید وارد شود این حق ماست