1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 7 هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورند! + تصاویر

7 هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورند! + تصاویر

17 مهر 1396
  • 0

بعد از بسته شدن سایت ثبت سفارش برای واردات خودرو، گزارشها از وجود بیش از 7000 خودرو در محوطه های گمرکی خبر می‌دهند.

 7 هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورند! + تصاویر

در حالی که حدود 3 ماه از زمان بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو می‌گذرد، هنوز دستور العمل جدید وزارت صنعت برای واردات خودرو منتشر نشده است. دی ماه سال 95، معاون اول رئیس جمهور دستور العمل واردات خودرو را ابلاغ کرد که بر اساس آن، واردکنندگان غیر نمایندگی امکان واردات نداشتند و واردات خودرو تنها توسط نمایندگیهای رسمی صورت می‌گرفت.

با توجه به اعتبار 6 ماهه اسناد ثبت سفارش عملا تا تیرماه امکان واردات برای واردکنندگان غیر نمایندگی نیز وجود داشت اما بعد از آن تاریخ و بسته شدن سایت ثبت سفارش عملا از سوی غیر نمایندگیها واردات جدید انجام نشده است. همچنین واردکنندگان رسمی که به نظر می‌رسد از این پس یکه تاز بازار خودرو خواهند بود فعلا امکان ثبت سفارش جدید ندارند. بر این اساس یک مقام مسئول در گمرک ایران از توقف بیش از 7000 خودرو وارداتی در محوطه‌های گمرکی خبر داده است.

گفتنی است، در صورتی که مشخصات فنی خودروهای متوقف در گمرک با دستور العملهای پیشین وزارت صنعت هماهنگی داشته باشد اما ورود این خوردوها به محوطه گمرکی بدون ثبت سفارش انجام شده باشد، وزارت صنعت و گمرک مجوزی برای ترخیص آنها ندارند.

همچنین هفته قبل نیز رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در یک گفتگوی رادیویی گفته بود، هم‌اکنون تعداد خودروهای متوقف شده در گمرک به حدود هشت هزار دستگاه رسیده است. سال گذشته بیش از 50.000 هزار خورو به کشور وارد شد و درآمد دولت از محل حقوق ورودی به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسید. نکته جالب توجه و حائز اهمیت آنکه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش قیمت برخی خودروهای وارداتی بیش از افزایش نرخ ارز بوده‌ایم.

 7 هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورند! + تصاویر

 7 هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورند! + تصاویر

 7 هزار خودرو در گمرک خاک می‌خورند! + تصاویر

منبع تسنیم


نظرات