1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تا پایان سال 5 قرارداد بین المللی به امضا می رسد

تا پایان سال 5 قرارداد بین المللی به امضا می رسد

26 دی 1395
  • 0

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۵ قرارداد در حوزه خودرو منعقد می شود، گفت: نجات صنعت خودروسازی در مشارکت های بین المللی است.

دکتر منصور معظمی با بیان این مطلب اظهار داشت: ثمره برجام برای صنعت خودرو مبارک است بطوریکه براساس برداشت سازمانی و شخصی، در مطالعه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام شد که نجات صنعت خودرو را در مشارکت های بین المللی می دانیم.

وی که در جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی صنعت خودرو با حضور مدیران عامل شرکت های خودروسازی و شرکت های خدمات پس از فروش داخلی و … سخن می گفت، اظهار داشت: انتظار داریم که شاهد حضور پر رنگ تر شرکت های خودروسازی و قطعه سازی و مشارکت بیشتر آنها در این همایش باشیم و امیدوارم این فرصت با رویکرد خاص بین المللی کماکان ادامه داشته باشد.

معظمی تصریح کرد: دوستان من در خودروسازی ها تلاش می کنند و ایثار دارند. تغییر در ساختار خودروسازی ها بسیار هزینه زا است نه فقط از لحاظ مالی بلکه از لحاظ سیاسی و کارگری و … و ان شاءالله نتیجه این رویکردها و تلاش ها مانند جوینت شدن پژو، سیتروئن، رنو و فولکس و … برای صنعت خودرو کشور رقم بخورد.

رئیس ایدرو افزود: ما برای خودروساز شدن، راهی جز وصل شدن به شبکه بین المللی نداریم چراکه خودروساز بودن و خودروساز شدن استراتژی های متفاوت داخلی و بین المللی خود را می طلبد.

وی با یادآوری اینکه در یادداشتی به خودروسازان اعلام شده چه برنامه ای برای بعضی از محصولاتی که عمرشان به پایان رسیده است، دارید؟ تاکید کرد: صنعت خودروسازی مانند صنایع غذایی اهمیت بسیاری دارد و زندگی مردم بدون خودرو مساوی با فلج شدن است.

دکتر معظمی با بیان اینکه شاه کلید صنعت کشور، صنعت خودرو و به خصوص موضوع خدمات پس از فروش است، متذکر شد: خدمات پس از فروش روی ذهن مردم نسبت به سازنده اثر تاثیر می گذارد و این ذهنیت نمی تواند بدون خدمات مناسب تولیدکننده شکل زیبایی به خود بگیرد و باید در موضوع خدمات به درد دل مردم برسیم و تمام عوامل باید دست به دست هم بدهند تا خدمات درخور شان مردم به آنها ارائه شود.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: چنانچه می خواهیم کنفرانس بین المللی صنعت خودرو در سال جاری مورد توجه مردم قرار گیرد باید سعی کنیم خدمات پس از فروش و ارائه سرویس های گوناگون در این صنعت را برای مردم معرفی و به نمایش بگذاریم و از آنها بخواهیم که با توجه به توانایی داخلی و خدمات ارائه شده، چه کمبودهایی در این بخش وجود دارد؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار خودروی ایران بازار بزرگی است، تاکید کرد: ما بازار داخلی کشور را در صورت مشارکت در اختیار دیگران قرار می دهیم و در قبال بخشی از بازار، می توانیم قسمتی از بازار جهانی را با شرط صادرات و وصل شدن به شبکه قطعه سازی جهانی بدست آوریم.

دکتر معظمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چنانچه قبول داریم که صنعت خودرو یک صنعت تخصصی است باید افراد متخصص در این بخش صحبت کنند، افزود: به چه دلیل هر کسی به خود اجازه می دهد در مورد صنعت خودرو صحبت کند؟ مسائل تخصصی در تریبون کوچه و بازار جایی ندارد و باید در جایگاه خود به نقد و نقادی آن پرداخت.

رئیس ایدرو ادامه داد: بنده خواهش می کنم انجمن ها در این خصوص تدبیر کنند. به عنوان نمونه واردکننده ای در مورد یک خودرو اقدام می کند اما در مصاحبه خود در مورد کل صنعت خودرو به سخنرانی می پردازد! آیا این فرد دانش مصاحبه در کل صنعت خودرو را دارد؟ و همین علت توصیه می کنم در همایش صنعت خودرو که یک کنفرانس تخصصی است هر کسی در جایگاه خود به بیان موضوعات بپردازد و گفت گوها با اهل فن صورت گیرد تا شاهد اقناع نظری در هر یک از عرصه های این صنعت عظیم باشیم.

دکتر معظمی با تاکید بر اینکه نباید در همایش صنعت خودرو ایران فقط به سایپا و ایران خودرو اکتفا شود و از حضور پر رنگ تمام شرکت های خودروسازی و قطعه سازی در تمام بخش ها و زیربخش ها باید بهره برد، تاکید کرد: باید کمک کنیم که صنعت خودروسازی از شرایط فعلی خود عبور کند و این همایش به منظور نمایش و ارائه توانمندی و پتانسیل کشور در این بخش برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همگی صنعت گر هستیم و به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی، به دنبال توسعه صنعت برای مردم و اشتغال زایی فارغ التحصیلان این مرز و بوم هستیم و در جهت استفاده از مزیت های صنعتی، مواد اولیه و توان متخصصان داخلی خود و … گام بر می داریم.

چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

منبع:ایدرو نیوز



نظرات