1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اختصاص ۴۰۰ میلیون یورو به قطعه سازان و مجموعه سازان خودرو کشور

اختصاص ۴۰۰ میلیون یورو به قطعه سازان و مجموعه سازان خودرو کشور

30 فروردین 1394
  • 1

ارسلان فتحی پور چهارشنبه در نشستی با مدیران شرکت ایران خودرو تبریز ضمن اعلام این خبر گفت: این مبلغ از طریق بانک صنعت و معدن با سود ۱۵ درصد در اختیار این بخش از صنایع خودرو سازی کشور قرار می گیرد تا شاهد رونق تولید باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ هزار میلیارد طرح و پروژه مصوب از دولت قبلی به دولت یازدهم انتقال پیدا کرده است، افزود: بی شک تامین چنین مبلغی با درآمدهای نفتی امکان پذیر نبوده و مشارکت بخش خصوصی را می طلبد تا شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور باشیم.

فتحی پور با قابل توجه دانستن فعالیت های شرکت ایران خودرو تبریز در این زمینه اظهار داشت: این شرکت در حال حرکت به سمت ایجاد یک خط تولید دیگر در آینده است و اقدامات مدیریت عامل شرکت و سرمایه گذار بخش خصوصی آن در ایجاد سالن رنگ و بدنه گامی به سوی برنامه های بزرگ آتی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه موفقیت های این شرکت را در گرو به روز شدن تجهیزات و تولیدات سایر صنایع مرتبط با آن در زمینه موتور و گیربکس عنوان کرد و گفت: متاسفانه سود صنایع ما به دلیل انرژی بر بودن کاهش یافته و باید اقدامات جدی ای در جهت به روز رسانی فناوری ها و تجهیزات خود داشته باشند تا بتوانند پا به پای ایران خودرو تبریز در تامین قطعات و مجموعه ها تلاش کرده و رونق اقتصادی را برای استان آذربایجان شرقی ایجاد کنند.

فتحی پور همچنین استفاده هوشمندانه از ظرفیت های مدیریتی استان در سطح کلان توسط صاحبان صنایع را ضعیف دانست و ابراز داشت: ظرفیت فعلی آذربایجان شرقی در مجلس سکوی پرشی برای صنعت و اقتصاد استان است که تا کنون از طرف فعالان این بخش مغفول مانده است.



نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (30 فروردین 1394 ساعت 10:12)

    و باز همچنان قیمت خودرو رو به افزایش هست...