1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ۲ دستگاه از ۲۸ دستگاه پورشه قاچاق فروخته شدند

۲ دستگاه از ۲۸ دستگاه پورشه قاچاق فروخته شدند

4 بهمن 1395
  • 0

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مورد ۲۸ عدد خودروی پورشه قاچاق گفت: این خودروها در مزایده گذاشته شدند که حدود ۲۸ دستگاه بود که دو دستگاه از آنها به فروش رفت .

امین دلیری در مورد کشفیات قاچاق و میزان فروش آن اظهار داشت: فعلا فروش اموال قاچاق نداریم اما میزان کشفیات ما بسیار بیشتر از قبل شده و پرونده های قاچاقی که تشکیل شده حدود ۲۶ هزار پرونده است که باید تعیین تکلیف شوند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی خاطر نشان‌کرد: این پرونده‌ها در سال ۹۵ بین ۲ تا ۳ برابر شده و میزان کشفیات ما بسیار زیاد شده است که آن هم به دلیل این است که خروجی کالا نداریم و تنها ورودی داریم.

وی افزود: در حال حاضر درصددیم تا ساز و کارها را برای صادرات مجدد فراهم کنیم.

دلیری با بیان اینکه امحاء کالاهای قاچاق همچنان استمرار دارد، افزود: عرضه کالاهای قاچاق در جلسات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و در صددیم تا آن دست از کالاهایی که به تولیدات داخل صدمه نمی زند و مشابه داخل ندارد را عرضه کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به برنامه این سازمان تصریح کرد: ستادی با حضور نمایندگانی از سه وزارتخانه تخصصی جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده تا کالاهایی که مشکلی‌ندارند و قابلیت عرضه وصادرات مجدد را دارند، اقدام لازم شود.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مورد ۲۸ عدد خودروی پورشه قاچاق نیز گفت: این خودروها در مزایده گذاشته شدند که حدود ۲۸ دستگاه بود که دو دستگاه از آنها به فروش رفت .

وی علت عدم فروش این خودروها را قیمت کارشناسی بالا و متقاضی کم عنوان کرد و گفت: هنوز تصمیمی برای قیمت ۲۶ پورشه دیگر نگرفته ایم و تاکنون موفق شدیم دو دستگاه از این خودروها را به فروش برسانیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: خودروهای قاچاقی که مشکل عرضه ندارند یا صادر می شوند و یا در داخل عرضه می شوند، باید مجوزهای استانداردشان اخذ شود تا بتوانند شماره گذاری شوند البته خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به پایین که مشکل عرضه ندارند، بسیاری از آنها به مزایده گذاشته شده و مشکلی هم ندارند.

منبع:ایلنا



نظرات