1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دو پلتفرم جدید رنو به ایران می آیند

دو پلتفرم جدید رنو به ایران می آیند

29 شهریور 1395
  • 0

ورود مدل های جدید خودرو و تغییر شکل و کیفیت تولیدات خودروسازان ایرانی از خواسته های به حق مردم است.

بیش از 20 سال از تولید برخی محصولات مختلف خودرویی در ایران خودرو و سایپا می گذرد و این 2 خودروساز همچنان بر تولید همان قدیمی ها تاکید دارند و البته دلیلشان هم یک چیز بوده و هست: تحریم!

می گویند در این سال ها تحریم بوده ایم و نشده است که بشود یا به قول معاون فروش یکی از این دو خودروسازی که در جواب پرسش ما گفت: توانستیم و نکردیم!

البته تحریم خودرویی کشور 3 سال بیشتر ادامه نداشت و با تایید برجام توسط طرفین این تحریم تمام شد. البته کاری به این نداریم که چرا قبل از این 3 سال فکری برای جایگزینی پراید، 405 و 206 نشد و چرا آن زمان کسی نبود که بگوید: می توانیم و نمی کنیم!

اما حالا که دیگر همان تحریم 3 ساله نیز به آخر خط رسیده است، آیا تلاشی برای نوسازی شهرها و خیابان های ایران از وجود خودروهای قدیمی و برخی خودروهای کم کیفیت می شود. شرکت رنو در سال های تحریم با چراغ خاموش روابط خود را با شرکای ایرانی حفظ کرد و بر این اساس نیز توانست جزو اولین شرکت هایی باشد که بعد از برجام پایش به میز مذاکره با ایرانیان باز شده و قراردادهای خود را به نقطه پایان نزدیک سازد.

 دو پلتفرم جدید رنو به ایران می آیند

ساندرو

اما رنو برای بازار ایران چه برنامه ای دارد؟

پیمان کارگر مدیر عامل رنو پارس در مورد برنامه های این شرکت فرانسوی گفت: ما بر اساس برنامه پیش بینی شده خود یک پلت فرم L90 وارد ایران کردیم که از کیفیت خوبی نیز برخوردار بود. در ابتدا تنها تندر 90 بر روی این پلت فرم تولید شد و در حال حاضر 3 خودرو دیگر روی همین پلت فرم طراحی و توسط پارس خودرو و ایران خودرو تولید شده است.

وی ادامه داد: قبل از تحریم ها این 3 طراحی انجام شد که باعث شد روند کار کمی کند شود اما این موجب نشد تا رنو بازار ایران را مانند سایر خودروسازان خارجی ترک کند.

کارگر تاکید کرد: ما در زمان تحریم تنها خودروساز غیر چینی بودیم که در ایران ماندیم و با پارس خودرو بر روی مدل ساندرو کار کردیم و خوشبختانه این خودرو با استقبال مناسب به بازار ایران وارد شد.

وی افزود: در روزهای گذشته نیز توانستیم مدل بهبود یافته ساندرو یعنی ساندرو استپ وی را با کمک پارس خودرو رونمایی کنیم و در ماه های آینده شاهد ورود این خودرو نیز به خیابان های ایران خواهیم بود.

مدیر عامل رنو پارس در مورد برنامه های شرکت رنو در ایران نیز گفت: بعد از استپ وی و موفقیت ساندرو در تصاحب بازار ایران ما به دنبال ارائه محصولاتی خواهیم بود که بازار ایران خواهان آنها باشد و در این راه روی شرکای ایرانی خود نیز حساب کرده ایم.

وی تصریح کرد: در زمان ارائه ساندرو، درخواست بازار 2 برابر تولید کارخانه بود و پیش بینی ما برای استپ وی نیز همین رقم است.

کارگر اظهار داشت: شرکت رنو برای بازار ایران در سال 1 تا 2 محصول جدید ارائه خواهد کرد که از نظر کیفیت و ایمنی همانند تندر 90خواهند بود.

وی استفاده حداکثری از پلت فرم L90 را جزو برنامه های رنو دانست و افزود: این برنامه به خاطر درخواست مردم، خودروسازان و قطعه سازان از کمپانی رنو است که با توجه به رضایتی که از تندر90 دارند، ترجیح می دهند با همین خصوصیات خودروهای جدیدی دریافت کنند.

مدیرعامل رنو پارس گفت: خوشبختانه قطعه سازان ایرانی بر روی پلت فرم L90 سرمایه گذاری خوبی کرده اند بنابراین استفاده حداکثری از این سرمایه گذاری حق ایشان است و شرکت رنو بر این امر واقف است.

وی از ورود 2 پلت فرم جدید به بازار ایران خبر داد و افزود: وقتی کار ما با پلت فرم L90 تمام شود، بر اساس برنامه پلت فرم های جدیدی را به بازار ایران عرضه می کنیم که از نظر کیفیت و ایمنی در سطح بالایی قرار دارند و می توانیم بر روی هر کدام از این پلت فرم های جدید، چندین مدل خودرو مناسب برای بازار ایران را نیز تولید کنیم.

منبع:ایران جیب



نظرات