1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آزادسازی واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی در دستور کار دولت

آزادسازی واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی در دستور کار دولت

23 آذر 1392
  • 0

به گزارش دنیای خودرو ، واردات خودروهای مذکور حدود یکسال پیش بر اساس مصوبه دولت دهم متوقف شده بود حال آنکه در دولت یازدهم واردات این خودروها به‌طور موقت و با شرایط خاص آزاد اعلام شد.

حال محمد رضا نعمت زاده از دولت خواسته است که نسبت به رفع محدودیت کالاهای اولویت دهم اقدام کند. بر این اساس خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در فصل نود و ششم واردات کالاهای اولویت دهم (کالاهای لوکس و غیرضرور) به کشور قرار دارند که ثبت سفارش آنها در دولت دهم ممنوع اعلام شد.

حال ابراز تمایل وزیر به رفع ممنوعیت‌ اولویت دهمی‌ها در شرایطی است که دولت‌های پیشین و حتی دولت یازدهم برای تولید و واردات خودروهای کم مصرف که حجم موتور کمتری نیز دارند،

مشوق‌هایی در نظر گرفتند حال آنکه وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان خودرو در کشور با توجه به مشوق‌های ارایه شده از سوی دولت هیچ‌گاه تمایلی به اجرای خواست دولت در این زمینه نداشته‌اند. در همین حال هر ساله شاهد واردات خودروهایی با حجم موتور بالا مخصوصا شاسی بلندهایی هستیم که با وجود مصرف بالای بنزین مشتریان زیادی نیز در کشورمان دارند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این زمینه یکی از وارد‌کنندگان خودرو در خصوص اینکه چرا واردات خودروهایی با حجم موتور کم که مصرف کمی نیز دارد در کشور ما پا نمی‌گیرد، عنوان می‌کند که مشتریان اگر به دنبال خودروهایی با حجم موتور کمتری باشند، خودروهای داخلی از این شرایط بهره کافی دارند و در این زمینه تنوع داخلی‌ها زیاد است حال آنکه خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا که مشتریان خاص خود را دارد تنها وارداتی هستند، کما اینکه برای وارد‌کنندگان نیز واردات این نوع خودرو پرسودتر است.



نظرات