1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

21 آبان 1396
  • 1

بر خلاف دهه ی گذشته، هم اکنون با 100 میلیون تومان گزینه های جذابی برای خرید یک خودرو در پیش روی ما نیست. برای خرید یک خودروی صفر کیلومتر در این بازه ی قیمتی احتمالا باید به سراغ یکی از خودرو های آسیایی یا اروپایی مونتاژ داخل با مقدار زیادی ارزان سازی برویم و یا به یکی از مینی کراس اور های بازار با حجم موتور کم و احتمالا فاقد سیستم 4 چرخ متحرک رجوع کنیم.

پس از شروع تحریم ها و افزایش قیمت دلارو مهم تراز آن قانون ممنوعیت واردات خودرو های بالای 2500 سی سی، بازار به سمت خودرو هایی کشیده شد که از لحاظ فنی حرف زیادی برای گفتن ندارند ولی با انبوهی از امکانات رفاهی یا اصطلاحا آپشن عرضه می شوند. مردم هم خواسته یا ناخواسته این سیاست را پذیرفتند و این عبارت را زمانی می توان کاملا لمس کرد که لقب پر فروش ترین خودروی وارداتی به هیوندای سانتافه ای اختصاص داده شد که با وزن نزدیک به 1700 کیلوگرم با موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی، ولی با انبوهی از آپشن ها عرضه می شود.

اما دراین بین هنوز عده ای وجود دارند که به دنبال خودرو هایی تنومند تر در این بازه ی قیمتی هستند. قدرت و گشتاوری که یا به واسطه ی حجم موتور بالاتر و تعداد سیلندر بیشتر و یا با استفاده از سیستم های پر خوران مانند توربو شارژ یا سوپر شارژ موجب می شوند که سردکن صندلی را فراموش کنیم و قبل از سوار شدن خودرو، ذهنمان درگیر پدال گاز باشد !

خودرو هایی که قصد معرفی آن ها را داریم چندین سال از طول عمرشان می گذرد و سلامت فنی آن ها ضامن مهمی برای جیب شما خواهد بود. ولی با کمی جست و جو و وقت گذاری می توانید یک نمونه ی سالم از خودرو های زیر را پیدا کنید و با نگهداری درست و انجام سرویس های به موقع از رانندگی با آن ها لذت ببرید.

SUV ها :

کیا سورنتو نسل اول:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

یک سورنتو 2008 یا 2009 سالم بین 100 تا 110 میلیون تومان قیمت دارد . این نسل با یک موتور 3300 سی سی 6 سیلندر وارد ایران شده و با امکانات رفاهی خوب و قابلیت های خارج جاده ای مناسب یکی از پیشنهاد های این مقاله به شمار می رود.

نیسان مورانو نسل اول:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

نیسان این خودرو را بر پایه پلت فرم نیسان 350z ساخت و با فروش خوبی هم مواجه شد. مورانو به واسطه ی ظاهر جذاب و پیشرانه ی پر قدرت فروش خوبی را در ایران نیز تجربه کرد. یک پیشرانه ی 3500 سی سی 6 سیلندر، حدود 250 اسب بخار قدرت تولید می کند که این قدرت بواسطه ی یک جعبه دنده ی CVT به 4 چرخ انتقال خواهد یافت.

هیوندای توسان نسل اول و کیا اسپورتیج نسل دوم:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

این دو خودرو که بر روی پلت فرم مشترک ساخته شده اند، خودرو های بسیار اقتصادی در این کلاس به شمار می روند و در صورتی که سرویس های دوره ای آن ها به موقع و منظم انجام شود، تا سال ها گذرتان به تعمیرگاه ها نخواهد افتاد. این دو خودرو از پیشرانه 6 سیلندر 2700 سی سی با جعبه دنده ی مشترک 4 سرعته بهره می برند که شتاب و گشتاور مناسبی در اختیار راننده قرار می دهد. هیوندای سانتافه نسل دوم با همین مشخصات فنی ولی با اتاق بزرگتر و 7 صندلی، توانایی های حرکتی کمتری نسبت به توسان و اسپرتیج دارد ولی برای خانواده های پر جمعیت از فضای داخلی مناسب تری برخوردار است.

سدان ها:

هیوندای آزرا نسل چهارم:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

سال 1385 که هیوندای آزرا به کشور وارد شد، کمتر از 40 میلیون تومان قیمت داشت. هزینه ای در حال حاضر باید برای یک پژو 206 بپردازید. اما با شرایط فعلی بازار، با حدود 100 میلیون تومان می توان یک آزرا ی سلامت پیدا کرد.

سوار نرم و بیصدا، امکانات فراوان، پیشرانه ی قدرتمند و بازار مناسب از ویژگی های این نسل آزرا به شمار می رود.

کیا اپیروس:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

بدون اغراق می توان گفت این خودرو یک E-Class کره ایست ! انبوهی از امکانات رفاهی در این سدان خانوادگی بزرگ جای گرفته که در کنار یک پیشرانه ی 3.8 لیتری 6 سیلندر، از پس بسیاری از بزرگان این کلاس بر خواهد آمد. نکته منفی اپیروس بازار نه چندان داغ می باشد. البته برای تامین قطعات این خودرو نیز نیاز به صبر و حوصله خواهید داشت.

کیا اپتیما نسل دوم:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

اپتیما نسل دوم اولین اپتیمایی بود که به کشور وارد شد. طراحی این نسل در طبقه ی خودرو های جذاب قرار نمی گیرد اما بد قیافه هم نیست. سواری آرام و امکانات مناسب در کنار پیشرانه ی 2.7 لیتری 6 سیلندراپتیما را خودوری مناسبی بخصوص برای مسافرت های خانوادگی به نظر می رساند.

ب ام و سری 5:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

زمانی که نسل پنجم سری 5 معرفی شد، کمتر کسی پیدا می شد که عاشق چشم و ابروی این باواریایی نشود! بعد از گذشت بیش از یک دهه، E60 هنوز هم زیباست و اگر یکیشان از بغلتان رد شود، احتمالا به آن خیره خواهید شد. پیدا کردن یک سری 5 سالم و سرحال با این قیمت و خصوصا با موتور 3 لیتری کار ساده ای برای شما نخواهد بود ولی ناشدنی هم نیست. سواری مناسب در کنار چسبندگی و فرمان پذیری بینظیر از ویژگی های بارز این اتاق است ولی قبل از خرید آن حتما در مورد هزینه ی سرویس های ادواری و دستمزد های تعمیر آن تحقیق کنید !

اسپرت:

هیوندای جنسیس کوپه:

خودرو های 100 میلیونی ارزنده در بازار

قطعا هیچ خودرویی در این بازه ی قیمتی به اندازه ی جنسیس کوپه قابلیت های اسپرت و دینامیکی ندارد! اگر تنها یکبار سوار این خودرو شده باشید احتمالا هیجان نگارنده را حین نوشتن این بخش از مقاله درک خواهید کرد. پیشرانه ی 3.8 لیتری که حدود 300 اسب بخار قدرت تولید می کند، با یک جعبه دنده 6 سرعته چرخ های عقب را به حرکت در می آورد. از آنجایی که این کلاس از خودرو ها غالبا تحت استفاده افراد جوان و اهل رانندگی پر هیجان هستند، حین خرید نمونه ی دست دوم آن ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد!



نظرات

  • جهانی جهانی (23 آبان 1396 ساعت 08:41)

    آه.... از درد بی پولی