1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

11 بهمن 1393
  • 2

ساخت خودروهای ممتاز برای خودروسازان، همراه با چالش‌های زیادی است. توجه به جزئیات، طراحی ممتاز، ویژگی‌های فنی بی‌نقص و ارزش بالا باید در یک مجموعه جمع شوند. اما چه اتفاقی می‌افتد، زمانی که مشتریان چندان رغبتی به خرید این محصولات نشان نمی‌دهند؟ تعداد انگشت‌شماری از خودروهای ممتاز وجود دارند که کمتر از میزان پیش بینی شده، در بازار فروش به نوعی به اندازه قدر و منزلت خود جدی گرفته نشده‌اند.

در اینجا قصد داریم ده خودروی ممتاز را معرفی کنیم که کمتر از انتظار در بازار درخشیده‌اند در حالی که لیاقت آن‌ها به مراتب بیش از این‌هاست.

10. مزدا 6 مدل 2014

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در ایالات متحده: 53224 دستگاه

در این کلاس خودروهای معروفی وجود دارند. هوندا آکورد، تویوتا کمری، فولکس واگن پاسات، فورد فیوژن و هیوندای سوناتا. اما مزدا به راستی چیزی از آن‌ها کم ندارد و برجستگی‌ها و نقاط قوتان نیز بیش از رقباست. این خودرو یکی از بهترین خودروهای سدان خانوادگی حال حاضر است اما در رتبه دهم فروش این کلاس جای دارد.

9. ولوو V60 مدل 2014

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در آمریکا: 4990 دستگاه

ولوو پس از سال‌ها مدل‌های جعبه‌ای، با یک نمونه جذاب و هیجان‌انگیز به آمریکا بازگشت. اما جالب اینکه کسی این خودرو را خریداری نکرد. شاید چنین استقبالی از یک خودروی درجه یک واگن، نشانی از پایان دوره استیشن واگن‌ها باشد.

8. کادیلاک ATS مدل 2014

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در ایالات متحده: 29380 دستگاه

کادیلاک ATS در یک کلاس فوق‌العاده رقابتی جای گرفته است. شاید آلمانی‌ها در این رده خوش درخشیده باشند اما کادیلاک هم یک شاسی بسیار عالی و طراحی و تجهیزاتی مناسب دارد. شاید حضور یک گانگستر مثل ATS-V روحی دوباره به این خودرو بدمد و آن را دوباره در کانون توجه قرار دهد.

7. فورد فلکس مدل 2014

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در ایالات متحده: 23882 دستگاه

فورد فلکس یک شاسی بلند جادار 7 نفره است که برای طی مسافت‌های طولانی با بار و سرنشین مناسب است. این خودرو را می‌توان یک رنجروور ارزان قیمت نیز دانست اما سرنوشت آن مهجوری است.

6. کیا K900 مدل 2014

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در ایالات متحده: 1330 دستگاه

زمانی که کیا کشتی لوکس خود یعنی K900 را به آب انداخت در سودای رقابت با کلاس اس مرسدس بنز و خودروهای لوکس مشهور دیگر بود. این در حالی بود که قیمت آن لااقل 30 هزار دلار از رقبا ارزان‌تر بود. با این وجود ظاهراً کسی این محصول کیا را جدی نگرفته است. کیا همچون فولکس واگن نیاز به یادگیری بیشتری دارد زیرا مصرف‌کنندگان بابت یک نام تجاری غیر لوکس، بهای بالایی پرداخت نمی‌کنند.

5. سایون FR-S و سوبارو BRZ

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در آمریکا: 14062 دستگاه سایون و 7504 دستگاه سوبارو

سه قلوهای کوپه دیفرانسیل عقب به‌جز تویوتا GT86 در تنگدستی دست و پا می‌زنند. البته آمار فروش تویوتا GT86 هم چندان داغ نیست. این خودروها از بهترین خودروهای کوپه دیفرانسیل عقب با رانندگی لذت‌بخش و قیمت بسیار پایین هستند.

4. شورولت SS

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در آمریکا: 2479 دستگاه

بسیار جای تعجب است که این سدان خانوادگی اسپرت خوش قیمت با گیربکس دستی و سیستم کنترل سواری مغناطیسی، چرا در بین خودروهای پر فروش حضور ندارد.

3. دوج وایپر مدل 2014

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش در آمریکا: 760 دستگاه

این افعی سیاه، طرفداران خاص خود را دارد. اما مخاطبان آن محدودند. شاید حضور یک رقیب از خود دوج یعنی چلنجر هلکت با موتور 707 اسبی و همچنین ورود شورولت کوروت جدید، راه را برای تنفس وایپر مسدود کرده‌اند. حتی کاهش 15 هزار دلاری قیمت این خودروی 10 سیلندر نیز تأثیری خاص بر روش آن نگذاشته است.

2. لکسس LFA

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش: نامعلوم

خودرویی که مدت‌ها در گیر و دار مهندسی بیش از حد و توجه به جزئیات محبوس بود و با قیمتی باورنکردنی وارد بازار شد. به نظر نمی‌رسد که موتور V10 و بدنه فیبرکربنی آن توانسته باشند، قیمت گزاف آن را توجیه کنند. بسیاری ترجیح می‌دهند با رقمی به مراتب کمتر یک نیسان GT-R خریداری کنند.

1. همه انواع لوتوس

 10 خودروی عالی ولی کم طرفدار

فروش: 112 دستگاه

لوتوس با مهندسی بالا و تجربه گران قدر خود در مسابقات، خودروهای جذابی می‌سازد. با این وجود، فروش آن در ایالات متحده باعث خجالت است. این شرکت امیدوار است از سال 2016 با مدل‌های جدید، حضور جدی‌تری را تجربه نماید.

منبع پدال


نظرات

  • دیستور دیستور (13 بهمن 1393 ساعت 00:42)

    گمان نمیکنم سوبارو تو این لیست باشه احتمالا اشتباه شده

  • آفرین آفرین (11 بهمن 1393 ساعت 08:13)

    بقول معروف بعضی ها چرخشان نمی چرخد