1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاکید شورای رقابت برقیمت‌گذاری محصولات سایپا و ایران‌خودرو

تاکید شورای رقابت برقیمت‌گذاری محصولات سایپا و ایران‌خودرو

4 اردیبهشت 1396
  • 1

احمد نعمت بخش گفت : شورای رقابت قیمت گذاری خودروهای بالای 40 میلیون تومان را به خودروسازان واگذار کرده است، زیرا معتقد است چنین خودروهای انحصاری نیست و هم رقیب داخلی و هم رقیب وارداتی دارد.

وی همچنبن با بیان اینکه شورا همچنان بر قیمت گذاری محصولات سایپا و ایران خودرو اصرار دارد، اظهارداشت: شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها دست خودروسازان را باز بگذارد چرا که فعالان این حوزه به خوبی از توان خرید مردم آگاه هستند و ملاحظه آنان را خواهند کرد.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز با افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها همواره به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت محصولات تولیدی خود هستند، گفت:: متاسفانه در برخی از موارد برغم تمامی تلاش‌ها جلوگیری از افزایش قیمت امری اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اغلب مواد اولیه در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ با افزایش قیمت رو به رو بوده است، افزود: ورق‌های فولادی ۲۰ درصد، آلومینیوم ۱۱ درصد، مس ۳۴ درصد، سرب ۱۴ درصد، کائوچو مصنوعی ۳۴ درصد، کائوچو طبیعی ۴۷ درصد، آهن قراضه برای قطعات ریخته گری ۱۱ درصد و ... نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است.

نعمت بخش اظهار داشت: نظر به اینکه محصولات متنوعی در کلاس‌های مختلف در کشور تولید می‌شود انتظار براینکه شورای رقابت همانطور که دیگر خودروسازان را از نظام قیمت‌گذاری معاف کرده خودروسازان داخلی را نیز از این قیمت‌گذاری معاف کند.

وی گفت: شرکت‌های خودروسازی اکنون در تهیه و تامین بعضی از مواد اولیه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که این مشکلات از سوی شرکت‌های خودروساز به شورای رقابت گزارش شده است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: سیاست خودروسازان نخست براین اصل استوار بوده است تا حد ممکن بتوانند با افزایش تولید و کم کردن هزینه‌ها از گران شدن محصولات جلوگیری کنند، اما اگر چنین نشد برای جلوگیری از ضرر و زیان باید قیمت‌ها را افزایش دهند.

منبع : پدال



نظرات

  • حسین حسین (5 اردیبهشت 1396 ساعت 14:01)

    عجب طنز گویه ی قهاریه ایشون!!! خوب ما رو خندوند! مخصوصا با این جمله : "فعالان این حوزه به خوبی از توان خرید مردم آگاه هستند و ملاحظه آنان را خواهند کرد. "