1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. مسابقات
  4. فراری ضعیف است؟ یا اینطور وانمود می‌کند؟

فراری ضعیف است؟ یا اینطور وانمود می‌کند؟

10 اسفند 1392
  • 0

در تست‌های پیش از آغاز فصل ۲۰۱۴ مرسدس تاکنون قوی‌ترین موتور حاضر در خرز و بحرین شناخته شده و در طرفی دیگر رنو به عنوان ناکارآمدترین موتور تیتر اول رسانه‌های موتوراسپرت است. اما فراری در این میان چه وضعیتی دارد؟

فراری در تست های گذشته بیشتر در میانه‌ها دیده شد. جایی بین عملکرد بالای مرسدس و کندی رنو. این باعث شد فراری در تست‌ها نتواند آنطور که باید و شاید خودش را نشان دهد. اما در واقعیت فراری تا این اندازه کند است؟ برخی بر این باورند که فراری توان رقابت با مرسدس‌ها را در این فصل ندارد، اما بعضی دیگر معتقداند این کمپانی ایتالیایی چیزهایی را پنهان کرده است.

به غیر از این برخی شایعات حاکی از آن است که موتورهای فراری، ۷۵ اسب‌بخار از موتورهای مرسدس ضعیف‌تر هستند.

کیمی رایکونن در این رابطه گفت: «با شما در این مورد نمی‌توانم حرف بزنم، چون به این موضوع توجهی نکردم»

«اتومبیل‌های دیگر را فقط در حالی که از آنها سبقت می‌گرفتم یا آنها از من رد می‌شدند دیدم. به همین دلیل در این مورد نمی‌توانم حرف از اعداد و ارقام بزنم.»

اینکه موتورهای مرسدس در این فصل بسیار قوی‌ هستند بر کسی پوشیده نیست. این را می‌شود از ویلیامز فهمید. ویلیامز سال گذشته بدترین فصل تمام طول دوران حضورش در فرمول‌یک را پشت‌سر گذاشت، اما حال چهره تمامی مهندسین و مکانیک‌های این تیم خندان است. برخی حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و باور دارند ویلیامز در ملبورن پکیجی دارد که حتی از فراری هم قوی‌ تر خواهد بود.

اما بوتاس فراری را لقمه آسانی برای ویلیامز نمی‌بیند. او گفت: «فراری هم قوی دیده می‌شود. استقامتشان خوب است، رنو هم به مرور پیشرفت می‌کند.»

«نباید هیچ کس را ضعیف فرض کرد.»

خوب، به نظر شما خط استارت گرندپری استرالیا چگونه چیده خواهد شد؟


منبع F1Fans


نظرات