1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. مسابقات
  4. مسابقه دریفت بال در دوبی

مسابقه دریفت بال در دوبی

25 آذر 1393
  • 1

مسابقه Drift Ball یک رشته جدید از رقابت در شورای همکاری خلیج فارس است که شامل ارکان دریفت و رانندگی به سبک آزاد است و از قانون امتیازدهی پیروی می کند. در این مسابقه 40 کیسه یا بالن حاوی آب به صورت نامشخص چیده شده اند که هر گروه از شرکت کنندگان 4 دقیقه وقت دارند تا هنگام دریفت زدن با برخورد چرخهای عقب خود آنها را از بین ببرند. به ازای از بین بردن هر یک از آنها 10 امتیاز داده می شود ولی اگر چرخ جلوی آنها با بالن های آب برخورد کند 20 امتیاز منفی دریافت می کنند. به هر شرکت کننده یک دور آموزشی تعلق می گیرد و سه بار می تواند برای تعیین جایگاه در اول مسابقه تلاش کنند. بعد از آن امتیازات جمع زده شده و برندگان مشخص می شوند.

شرکت کنندگان باید حتما گواهینامه رانندگی معتبر در امارات یا معتبر از نظر شورای همکاری خلیج فارس را داشته باشند. با پر کردن فرم، رانندگان موظفند از شرایط و قوانین مسابقه پیروی کرده و هیچ گونه تخلفی نکنند.

خودروهای شرکت کننده می بایست تولید سری از نوع دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل باشند و استفاده از تجهیزاتی مانند ترمز دستی، کمربند ایمنی و تجهیزات حفاظتی و کپسول آتش نشانی مجاز می باشد. هر کسی می تواند در این مسابقه شرکت کند. تعداد شرکت کنندگان به 15 نفر محدود است. اگر در طی مسابقه تغییری فنی در خودرو ایجاد شود یا استفاده از آن مکررا موجب خسارت به پیست یا تماشاچیان یا دیگر شرکت کنندگان شود، برگذارکنندگان مجاز به حذف آن خودرو از مسابقه هستند.

این مسابقه در روز جمعه 19 دسامبر 2014 در پیست Circuit Emirates Motorcomplex ساعت 8 شب برگزار می شود.

 مسابقه دریفت بال در دوبی

 مسابقه دریفت بال در دوبی

 مسابقه دریفت بال در دوبی

 مسابقه دریفت بال در دوبی

 مسابقه دریفت بال در دوبی

منبع:

http://driftball.com




نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (25 آذر 1393 ساعت 17:07)

    این جاست که قدرت اول میشود نه سرعت