1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای قربانی تنش سیاسی چین و کره جنوبی

هیوندای قربانی تنش سیاسی چین و کره جنوبی

9 اردیبهشت 1396
  • 0

برای سیزدهمین ماه متوالی سود سه ماهه شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی کاهش یافته است. بزرگترین خودروساز کره جنوبی این کاهش را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی بیست و یک درصد اعلام کرده است. بر اساس اعلام هیوندای، کاهش قابل توجه تقاصا در چین از عوامل اصلی افت فروش در این مدت بوده است.

کاهش تقاضای چین، سود هیوندای را 20 درصد کاهش داد

در اطلاعیه شرکت هیوندای سود خالص از اول ژانویه تا پایان ماه مارس امسال، یک میلیارد و سیصد میلیون دلار اعلام شده است. ماه پیش (مارس) فروش محصولات این خودروساز کره ای در چین ۴۴ درصد کاهش داشت. این کاهش در حالی اعلام شده که پنجمین خودروساز بزرگ جهان، به دلیل رقابت با خودروهای ارزان قیمت چینی اخیرا مجبور شده بود هزینه‌های جاری را در کارخانه‌های خود در چین کاهش دهد.

البته مشکل هیوندای فقط در بازار چین خلاصه نمی شود؛ این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (سه ماهه اول سال ۲۰۱۶) یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در سراسر جهان کمتر فروخته است. این در حالی است که در همین مدت فروش محصولات هیوندا در بازارهایی نظیر برزیل و روسیه افزایش قابل توجهی داشته است.

کاهش تقاضای چین، سود هیوندای را 20 درصد کاهش داد

هیوندای قربانی تنش سیاسی چین و کره جنوبی

تحویل تجهیزات شبکه دفاع ضدموشکی آمریکا به کره جنوبی که از امروز آغاز شده واکنش چین را هم به همراه داشته است.

استقرار این شبکه دفاع ضد موشکی در پی توافق دو کشور در سال گذشته صورت گرفته که هدف آن "افزایش توان دفاعی کره جنوبی در برابر احتمال حمله موشکی کره شمالی" اعلام شده است.

وجود این موشک‌ها در کره جنوبی باعث تضعیف نسبی برتری نظامی چین می‌شود و دولت چین آن را عاملی برای "مختل کردن توازن قوا" در منطقه توصیف کرده است. چین در واکنش به این توافق محدودیت‌هایی را برای سفرهای توریستی به کره جنوبی وضع کرد که از یک ماه و نیم پیش به اجرا درآمد.

شهروندان چینی گروه بزرگی از گردشگران خارجی در کره جنوبی را تشکیل می‌دهند و بنابر آمارهای ارائه شده توسط منابع دولتی در سئول، اقدام دولت چین باعث شده در این مدت، درآمد صنعت گردشگری کره جنوبی حدود ۴۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش یابد. دولت چین به شهروندانش توصیه کرده از خرید کالاهای ساخت کره جنوبی خودداری کنند که شرکت خودروسازی هیوندای هم در زمینه فروش آسیب دیده است.

منبع:ایران جیب



نظرات