1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. توقف اتوبوس‌ها در پاسگاه‌های پلیس‌راه حذف می‌شود‌

توقف اتوبوس‌ها در پاسگاه‌های پلیس‌راه حذف می‌شود‌

4 بهمن 1395
  • 0

داود کشاورزیان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به سیستم کنترل جاده‌ای توسط دوربین‌های هوشمند اظهار داشت: تاکنون 34 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور مجهز به دوربین‌های هوشمند برای کنترل راه‌ها شده‌اند که از این تعداد 100 دوربین مربوط به سیستان و بلوچستان است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین 500 دوربین سیار کنترل جاده‌ای در سطح کشور در نظر گرفته شده که 18 مورد آن در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

وی از راه‌اندازی سامانه پایش هوشمند کنترل ناوگان عمومی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمام حرکات و رفتار ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در سطح کشور به طور دقیق و لحظه‌ای کنترل و ثبت می‌شود.

کشاورزیان افزود: با راه‌اندازی این طرح، اتوبوس‌ها جز در صورت تخلف در مسیر راه، دیگر نیازی به توقف در پاسگاه‌های پلیس راه ندارند و تمام اطلاعات آنها که در گذشته به طور سنتی ثبت می‌شد توسط این سامانه به صورت هوشمند ثبت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در فاز نخست اجرای این طرح 40 هزار دستگاه اتوبوس بین‌شهری مجهز به این سیستم می‌شوند و در ادامه این سامانه برای ناوگان باری و کالایی اجرایی می‌شود.

وی در مورد استقرار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: استقرار کامل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان منوط به مصوبه هیئت دولت است.

منبع:ایران جیب



نظرات