1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. بدترین کارهایی که می‌توان در زمستان انجام داد

بدترین کارهایی که می‌توان در زمستان انجام داد

20 بهمن 1392
  • 0

رانندگی در زمستان، مهارت‌های خاصی لازم دارد و علاوه بر آن، نیاز به تجهیزات خاص در این شرایط وجود دارد. در همین حال، برخی نکات ساده را نباید فراموش کرد؛ اشتباهاتی که افراد تازه‌کار، ممکن است مرتکب شوند.

2013-subaru-legacy

۱۰) رانندگی بدون تمرین قبلی

اگر یک پارکینگ خالی و یا یک راه کوهستانی سراغ دارید که هیچ خطری جز خودتان، در آن‌جا تهدیدتان نمی‌کند، بروید و تمرین رانندگی کنید. رانندگی در زمستان، فرصت یادگیری رانندگی برای کسی نمی‌گذارد و داشتن گواهینامه هم، برای آمادگی کامل برای رانندگی در این شرایط، دلیل کافی به حساب نمی‌آید. البته یک استثنا وجود دارد و آن هم گواهینامه‌ای است که در فنلاند قبول شده‌اید.

Leave Traction Control On

۹) روشن گذاشتن سیستم کنترل کشش

شاید فکر کنید که سیستم کنترل کشش برای جاده‌های لغزنده، کارآیی بسیار زیادی خواهد داشت که البته درست است؛ ولی زمانی را در نظر بگیرید که در جایی گیر کرده‌اید و سیستم کنترل کشش، برخلاف خواسته‌ی شما عمل می‌کند.

Overreact

۸) حرکات سریع در رانندگی

تصور کنید که در حال رانندگی هستید و خودرو شروع به لغزیدن می‌کند. شما با شدت روی ترمز فشار می‌آورید. همین کارتان باعث می‌شود تا کنترل خودرو را بیشتر از دست داده و منحرف شوید و به چیزی برخورد کنید. همچنین اگر حرکات زیادی در فرمان داشته باشید، به همین سرنوشت دچار خواهید شد.

Tailgate

۷) نزدیک شدن به سپر عقب خودروی جلویی

اگر هنگام رانندگی در یک جاده شلوغ و لغزنده، آن‌قدر به خودروی جلویی نزدیک شده‌اید که می‌توانید جزئیات سپر عقب را کامل از هم تشخیص دهید، فاصله‌تان با این خودرو خیلی نزدیک شده است و باید به فکر بیشتر کردن فاصله با آن باشید.

Leave Snow On Your Car

۶) باقی گذاشتن برف‌ها روی اتومبیل

برف‌های نشسته روی شیشه عقب و سقف باعث مزاحمت دید راننده خودرو و دیگر وسایل نقلیه شده و باعث تصادفات ناخواسته خواهد شد. همین‌طور هنگام کم‌کردن سرعت یا توقف کردن، می‌تواند باعث بروز حادثه شود.

Go Too Slow For The Conditions

۵) سرعت آهسته بیش از حد در جاده

سرعت کم همیشه به معنای ایمنی بیشتر نخواهد بود. به‌علاوه، شرایط برفی و سرما، دلیل نمی‌شود که خودروهای زیادی را پشت‌سر خود منتظر بگذارید. حرکت با سرعت نزدیک به سرعت مجاز جاده، می‌تواند در این شرایط مفیدتر باشد.

Leave Everything To AWD

۴) رها کردن همه‌چیز به عهده سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ

اگر می‌توانید از خودروهایی سوار شوید که سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ (AWD) دارند، قبل از هر چیز باید بدانید که این سیستم شما را از گیر کردن نجات نخواهد داد، مگر این‌که خودتان هم شرایط را درک کنید.

Use Summer Tires

۳) استفاده از تایرهای تابستانی

می‌توان از تایرهای تابستانی در فصل زمستان هم استفاده کرد، ولی در نهایت در جایی، در یک نقطه و زمان خاص، خودرو را زمین‌گیر خواهند کرد. تایرهای تمام‌فصل شاید تا حدودی این مشکل را حل کرده باشند، ولی استفاده از تایرهای زمستانی، عملکرد بهتری را برای رانندگی ایجاد خواهد کرد.

Leave Your Lights Off

۲) خاموش گذاشتن چراغ‌ها

دید رانندگان در هنگام بارش برف، به‌شدت افت می‌کند. بنابراین سوئیچ چراغ‌ها را زده و سعی کنید مانند یک ستاره بدرخشید!

Speed In Bad Conditions

۱) سرعت گرفتن در شرایط بد آب‌وهوا

رانندگی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای یک جاده با این محدودیت سرعت، در یک روز آفتابی، تصمیم بسیار خوبی است؛ البته اگر به رانندگی خود، اطمینان کامل داشته باشید. ولی وقتی شرایط جاده، عادی نیست، ریسک نکنید؛ زیرا سرعت در یک راه یخ‌زده، بسیار کشنده خواهد بود.

منبع پدال


نظرات