1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. رانندگان شاسی‌بلند‌ها خطرناکترند

رانندگان شاسی‌بلند‌ها خطرناکترند

26 آبان 1393
  • 4

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد رانندگان خودروهای شاسی بلند وقتی پشت رل می‌نشینند هم سریع‌تر رانندگی می‌کنند و هم ترمزهای شدیدتری می‌گیرند.

کارشناسان مرکز مطالعات کارشناسی تصادفات و امنیت جاده‌ای در دانشگاه صنعتی کوئینزلند (QUT)، گروهی از رانندگان خودروهای شاسی بلند را مورد مطالعه قرار دادند.

«اندری راکوتونیرینی» سرپرست اصلی این مطالعه می‌گوید: از 16 راننده خواسته شد تا مسیر 24 کیلومتری شمال«بریزبن» استرالیا، شامل مسیرهای حومه شهر و بزرگراه‌ها را طی کنند و دریافتند رانندگان خودروهای شاسی بلند سریع‌تر از رانندگان خودروهای معمولی یا به اصطلاح «سدان» می‌رانند.

راکوتونیرینی افزود: رانندگان خودروهای شاسی بلند همچنین در آخرین لحظه و نزدیک‌ترین فاصله ترمز می‌گیرند و با شدت بیشتری ترمز می‌کنند و غافل از این هستند که در خودرویی با وزن بیش از سه تن رانندگی می‌کنند.

راکوتونیرینی می‌گوید: در حال حاضر هیچ برنامه رسمی مبنی بر آموزش نحوه رانندگی با خودروهای شاسی بلند وجود ندارد. این در حالی است که رانندگی با خودروهای شاسی بلند به ویژه در شهرهای شلوغ و پرترافیک نیاز به یادگیری مهارت‌های متفاوتی دارد. باید این نکته را در ذهن داشته باشید که خودروهای شاسی بلند دو تا سه برابر از سواری‌های معمولی سنگین‌تر هستند و نسبت به آنها ارتفاع بیشتری هم دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی ورایو، این تیم تحقیقاتی امیدوار است نتایج این مطالعه سطح دانش رانندگی در رانندگان خودروهای شاسی بلند را بالا ببرد چراکه این رانندگان بالاترین میزان تصادفات را نسبت به سایر خودروها دارند.

منبع ایسنا


نظرات

  • تشنیزی تشنیزی (14 دی 1393 ساعت 20:06)

    راننده باید با تجربه باشد شاس بلند شاسی کوتاه نداره

  • جی تی جی تی (26 آبان 1393 ساعت 19:32)

    حسین لایک

  • حسین معمار حسین معمار (26 آبان 1393 ساعت 16:25)

    به نظر من راننده های نیسان آبی از همه خطرناک ترند...به نظر شما چطور؟

  • آفرین آفرین (26 آبان 1393 ساعت 15:51)

    طبق تجربه ای که اینجانب کسب کردم هرچه ماشین بزرگتر باشد واقعا رانندگی با آن راحت تر و لذت بخش تر است این رانندگان دیگر خودروها هستند که نمی دانند در کنار یک خودرو شاسی بلند یا یک ماشین بزرگتر ازخودرو خودشان چطور رانندگی کنند