1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. پراید بیشترین تلفات جاده‌ای را ندارد

پراید بیشترین تلفات جاده‌ای را ندارد

22 اردیبهشت 1393
  • 2

35درصد خودروهای در حال تردد در راه‌های درون و برون شهر کشور را خودروی پراید به خود اختصاص داده است و در مقایسه با سایر خودروهایی که تیراژ پایین تری دارند آمار تصادفات و تلفات آن کمتر است.

یک کارشناس خودرو گفت: آمارهای منتشر شده در مورد تصادفات باید دقیق و مستدل و بر مبنای واقعیات آماری باشد ولی مشاهده میگردد بعضاً آمارهایی از سوی برخی مسئولین در رسانه ها منتشر میگردد که مبنای درستی ندارد .

وی افزود: وقتی 35 درصد خودروهای در حال تردد در کشور را پراید تشکیل میدهد مطمئناً بیشترین آمار تصادفات هم مربوط به این خودرو خواهد بود

این کارشناس تصریح کرد: در اعلام آمار باید تمام آیتم ها را در نظر گرفت و سپس اقدام به اعلام گزارش نمود برای مثال نمیتوان خودرویی با تیراژ بیش از 5 میلیون را با خودرویی که تیراژش به 200 هزار دستگاه نیز نمیرسد در آمار تصادفات با هم مقایسه کرد بلکه باید درصد تعداد نسبت به درصد تصادفات را نیز اعلام کرد .

وی گفت: کمتر از 2 درصد تصادفات در کشور عامل خودرویی دارد و 98 درصد تصادفات مربوط به خطای انسانی و عوامل دیگری همچون جاده و علائم راهنمایی و ... میباشد که باید در این خصوص ضمن فرهنگ سازی ایمن سازی جاده ها نیز هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد .

محمدی در پایان خاطر نشان کرد : بیش از 5 میلیون نفر در کشور از خودرو پراید استفاده می‌کنند و نباید با اطلاعات و آمار غلط موجبات نگرانی این طیف از هموطنان را فراهم کرد.




نظرات

  • ساوانا ساوانا (10 خرداد 1393 ساعت 08:21)

    عوامل سایت دقت کنید با نشر اکاذیب مسئولین خودروساز اعتبار سایت رو پایین نیارید

  • ام اسجی ام اس جی ام اسجی ام اس جی (22 اردیبهشت 1393 ساعت 13:13)

    یک کارشناس خودرو از کجا؟ از سایپا؟؟؟!!!!