1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. پر حادثه ترین خودروهای کشور کدامند؟

پر حادثه ترین خودروهای کشور کدامند؟

17 اسفند 1393
  • 5

اعلام پرحادثه‌ترین خودروهای کشور، تاکید بر ضرورت راه‌اندازی آتش‌نشانی جاده‌ای، افزایش 15 درصدی توان ناوگان خودرویی راهور در نوروز و ادامه تجهیز جاده ها به سیستم‌های هوشمند برخی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی رییس پلیس بزرگ راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در همایش روسای پلیس راهور است.

سردار اسکندر مومنی در حاشیه دهمین همایش روسای پلیس راهور سراسر کشور با اشاره به تاثیر تلفن همراه و ارسال پیامک در بروز تصادفات، این موضوع را نه تنها یک چالش درون کشورمان بلکه چالشی جهانی عنوان کرد و گفت: برابر آخرین آمارهای سازمان ملل متحد استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامک حین رانندگی علت 20 درصد از تصادفات در سراسر جهان بوده است. بنابراین لازم است که در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده و اکثر کشورهای جهان از جمله ایران نیز در این خصوص وارد عمل شده‌اند.

مومنی با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راهور از 25 اسفندماه امسال، اظهار کرد: در این طرح از پتانسیل و ظرفیت موجود در 50 هزار تن از ماموران پلیس راهور استفاده کرده‌ایم تا بتوان با حضور ماموران و البته همراهی رانندگان و شهروندان، منجر به کاهش ترافیک و مدیریت حمل و نقل در این ایام شویم.

افزایش 15 درصدی توان ناوگان خودرویی راهور

رییس پلیس بزرگ راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در طرح نوروزی اظهار کرد: در نوروز سال 94 توان ناوگان خودرویی پلیس راهنمایی و رانندگی افزایشی 15 درصدی خواهد داشت.

وی اشاره به ضرورت حمایت از تولید داخل اظهار کرد: در همین راستا ما دیگر خودروی خارجی در پلیس راهنمایی و رانندگی وارد نخواهیم کرد و صرفا از خودروهای داخلی استفاده می‌کنیم.

مومنی با اشاره به حوادث رانندگی نوروز سال گذشته اظهار کرد: در نوروز امسال 41 درصد از تصادفات به دلیل برخورد با خودرو یکدیگر و واژگونی بوده است این در حالی است که علت بیشتر واژگونی خودروها به دلیل خواب‌آلودگی راننده و عدم ایمنی خودرو است.

رییس پلیس بزرگ راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه با تاکید بر اهتمام پلیس برای توجه بیشتر به معاینه فنی اظهار کرد: علاوه بر اینکه می‌بایست معاینه فنی جدی گرفته شود، باید اقدامات فرهنگ‌سازانه نیز بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد. به عنوان مثال تنها در مورد رانندگی در شرایط خواب‌آلودگی می‌توان با انجام اقدامات فرهنگی از وقوع بسیاری از تصادفات جلوگیری کرد.

پراید، پیکان و وانت‌نیسان پرحادثه‌ترین خودروهای کشور

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره خودروهای پرحادثه کشور پرسیده بود، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده پراید، پیکان و وانت‌نیسان پرحادثه‌ترین خودروهای کشور هستند.

مومنی در واکنش به این ادعا که برخی از ماموران پلیس راهور ممکن است رشوه بگیرند، گفت: شاید در سال‌های دور این پدیده رخ می‌داد اما در حال حاضر آمارهای مربوط به آن کاهش یافته است اما مدعی نمی‌شویم که دیگر چنین موضوعی وجود ندارد.

رییس پلیس بزرگ راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان راهداری منعقد شد، گفت: این تفاهم‌نامه درخصوص هوشمندسازی جاده‌های کشور بود و براساس آن مقرر شده که 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک مجهز شود که تاکنون 5000 کیلومتر از آن مجهز شده است. امیدواریم مابقی آن نیز انجام شود چراکه در این صورت امکان پایش بهتر در جاده‌های کشور برایمان ایجاد خواهد شد و نتیجه آن نیز کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی است.

رییس پلیس بزرگ راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره اینکه میزان خطای دوربین‌های هوشمند چقدر است، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم این دوربین‌ها هیچ خطایی ندارند اما خطای آنها در حد صفر است.

مومنی با اشاره به امدادرسانی در جاده‌ها و این موضوع که می‌بایست سازمانی واحد متولی آن شود، گفت: آتش‌نشانی همواره همکاری‌های لازم را با ما داشته است اما با توجه به اینکه آتش‌نشانی‌ها در حوزه شهری و زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند، زمان طولانی برای رسیدن آنها به محل حادثه وجود دارد و این امر ضرورت تشکیل آتش‌نشانی جاده‌ای را بیش از پیش نشان می‌دهد.

منبع ایسنا


نظرات

  • پریسان پریسان (17 اسفند 1393 ساعت 22:13)

    چه خوب شد آمار دادین ما هم به معلوماتمون اضافه شد.یعنی اگه نمیگفتن کسی نمیدونست اینا حادثه سازن.حالا خوبه خودشون هم میگن پراید رو استاندارد سازی کردیم و کیفیتشو بالا بردیم اما بازم همین با کیفیته نزدیکترین راه رسیدن به خداست.خدا به داد ملت برسه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 اسفند 1393 ساعت 15:12)

    وقتی ماشین تکنولوژیش مال 10 سال پیش انتظار معجزه دارین

    سپهر هیوندای سپهر هیوندای (17 اسفند 1393 ساعت 23:00)

    ده سال؟سی سال فرزندم،سی سال!

  • علی فلاحت علی فلاحت (17 اسفند 1393 ساعت 13:12)

    دقیقا با آفرین موافقم خیلی وقتها من از خودم می پرسم حالا پلیس کجاست ولی یه نکته رو می دونم و اون هم اینکه پلیس همیشه راننده محتاط رو جریمه می کنه نه متخلف
    در ثانی نکته ای که این آقایون گاهی بهش اشاره نمی کنند و من متاسفم که چرا اشاره نمی کنند راههای ما هست بحث خرابیش به کنار بحث استاندارد نبودنش به کنار ولی به خدا تو راههای حداقل دو بانده احتمال تصادف بسیار کمتر از تک بانده است ولی به جرات می گمن بیشتر راههای مخصوصا جنوب کشور تک بانده است و همین خودش یه عامل خیلی قوی توی تصادفات هست ولی هیچ وقت خرابی جاده به عنوان عامل تصادف مطرح نمی شه و همیشه این مساله مطرح می شه که تقصیر راننده است در حالی که تو خیلی از اینها اگه راننده ای بتونه فرار کنه از حادثه حتما این کارو می کنه ولی جاده بهش این اجازه رو نمی ده و حادثه اجتناب ناپذریه
    البته من کاری به اون راننده هایی ندارم که بار اولشون میان تو جاده و اونو با خیابان های شهر اشتباه می گیرند و به نحو احمقانه ای رانندگی می کنند کاری ندارم

  • آفرین آفرین (17 اسفند 1393 ساعت 11:16)

    پراید را چون قسطی می دهند و ارزانترین ماشین است هرکسی گواهینامه گرفت میخرد و راهی بیابان می شود و بقیه قضایا ، پیکان هم که آزرده خارج و اکثرا مستعمل ، وانت نیسان هم خدا بداد رانندگانش برسد ، که انگار جاده مال خودشان است ، راستی این رانندگی که ما توی بیابان از این ها می بینیم پلیس کجاست که ببیند ؟