1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. عکس‌العمل‌های متفاوت به وضعیت تازه شوماخر

عکس‌العمل‌های متفاوت به وضعیت تازه شوماخر

31 خرداد 1393
  • 0

عکس‌العمل‌هایی که به بهوش آمدن شوماخر در روز دوشنبه شد، کمی متفاوت بود. البته اکثریت آنها مثبت بودند. مثلا فرناندو آلونسو در توییتر خود نوشت: بسیار خوشحالم که این اتفاق در مسیر خوبی پیش می‌رود.

نیکی لادا به شبکه آلمانی RTL گفت: من به شدت خوشحالم. همیشه می‌دانستم که این خبر را خواهیم شنید. حالا امیدوارم که شوماخر سریعا مراحل توانبخشی را رد کند و پیش ما به فرمول1 بازگردد. البته همه همینقدر راضی و خوشحال نیستند.

گری هارتستین، پزشک سابق فرمول1 گفته است که اعلام این خبر که شوماخر دیگر در کما نیست «اصلا خبر جدیدی محسوب نمی‌شود» زیرا سابین کهم، مدیربرنامه‌های او هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که شوماخر علائمی از حیات و بازگشت به زندگی را نشان داده است.

در اعلامیه روز دوشنبه آمده بود که شوماخر بیمارستان گرنابل را ترک کرده است اما سخنگوی بیمارستان دیگری در لازن، سوییس به خبرگزاری AFP گفته است که این راننده 45 ساله به آنجا برده شده است.

سخنگوی این بیمارستان به روزنامه آلمانی بایلد هم گفته است: ما می‌خواهیم که مانند هر بیمار دیگری، اطلاعات او را محرمانه نگه داریم.

روزنامه بایلد در ادامه نوشته است: مایکل شوماخر می‌تواند صداها را بشنود و اشیا را لمس کند. چشم‌هایش باز است و می‌تواند با محیط اطرافش ارتباط برقرار کند؛ مخصوصا با همسرش، کورینا و فرزاندنش. وضعیت شوماخر الان به اندازه‌ای پایدار است که دیگر نیازی به کمک متخصصین گرنابل ندارد.

هارتستین البته معتقد است که شوماخر یا «در مقاطع کوتاه بهوش» است و یا «در وضعیت نباتی به سر می‌برد.»

او در ادامه گفت: این اتفاقات اوقات مرا تلخ می‌کند و همچنین ناراحتی زیادی برای خانواده مایکل و شما، طرفدارانش به وجود می‌آورد.

از صحبت‌های هارتستین می‌شد اینطور برداشت کرد که خانواده شوماخر نمی‌خواهند رابطه زیادی با رسانه‌ها داشته باشند و همچنین احتمال بازگشت او به فرمول1 کم است.




نظرات