1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. تراژدی مرگ قهرمان واترپلو کشور در بزرگراه چمران

تراژدی مرگ قهرمان واترپلو کشور در بزرگراه چمران

14 آبان 1393
  • 14

قهرمان واترپلو کشور و همسرش در جریان یک سانحه رانندگی دچار حادثه‌ای هولناک شدند و به طرز فجیعی جان باختند. سرعت زیاد خودرو لکسوس در بزرگراه چمران مرگ این زوج جوان را رقم زد.

ساعت یک بامداد روز ٨آبان‌ماه‌ سال‌جاری بود که خودروهای عبوری در بزرگراه چمران با سامانه ١٢٥ آتش‌نشانی تماس گرفتند و خبر از وقوع یک تصادف شدید و مرگبار در محور شمال به جنوب بزرگراه چمران زیرپل یادگار دادند. پس از دریافت خبر بلافاصله آژیر خطر ایستگاه ٨٨ آتش‌نشانی تهران به صدا درآمد و امدادگران راهی محل حادثه شدند.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در رابطه با این خبر گفت: ماموران آتش‌نشانی بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند. بررسی‌های میدانی نشان می‌داد یک خودروی لکسوس با یک خودرو اسپورتیج در لاین کندرو برخورد کرده است. شدت برخورد به‌حدی بود که دو سرنشین خودروی اسپورتیج و همچنین راننده خودروی لکسوس در میان ستون‌های درهم پیچیده شده خودروها گرفتار شده بودند. ماموران آتش‌نشانی سریع دست به کار شدند و پس از ایمن‌سازی‌های اولیه و هدایت کردن خودروهای عبوری با استفاده از قیچی آهنبر ابتدا ستون‌های درهم پیچیده شده خودروی اسپورتیج را برش داده و هر دوسرنشین خودرو را که یک زوج ٢٨ساله به نام ایمان ولی‌زاده و یاسمین وزیری بودند از درون اتاقک درهم پیچیده خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.

وی در ادامه افزود: زوج جوان توسط تکنسین‌های اورژانس تحت‌معاینه قرار گرفتند اما متاسفانه کار از کار گذشته بود و آنها به علت شدت جراحات وارده جانشان را از دست دادند. با تأیید مرگ زوج جوان کارهای انتقال اجساد به سردخانه پزشکی قانونی انجام شد و در ادامه آتش‌نشانان راننده خودرو لکسوس را که در این حادثه آسیب جدی ندیده بود، به عوامل راهور تحویل دادند.

مراسمی که هیچ وقت برگزار نشد

این حادثه با مرگ ایمان و همسرش به پایان رسید؛ زوج جوانی که دوران نامزدی را پشت‌سر می‌گذاشتند و لحظه‌شماری می‌کردند تا روز عروسی‌شان فرا برسد. احسان برادر مرد جوانی است که در این حادثه هولناک جانش را از دست داد. او درباره شب حادثه به «شهروند» گفت: نیمه شب بود که تلفن همراهم زنگ خورد. وقتی تلفن را جواب دادم یکی از آشنایانمان بود که با صدایی لرزان گفت، ایمان در اتوبان چمران تصادف کرده و متاسفانه در این حادثه او و همسرش جانشان را از دست داده‌اند. با شنیدن این خبر شوکه شدم. بلافاصله با برادر بزرگ‌ترم تماس گرفتم و هر دو با هم به محل تصادف در بزرگراه چمران رفتیم. وقتی به محل حادثه رسیدیم خودروها را برده بودند و فقط پیکر بی‌جان برادرم و همسرش روی زمین بود.

وی در ادامه افزود: برادرم و همسرش یاسمین تازه با هم نامزد کرده بودند و قرار بود بعد از ایام عزاداری باهم ازدواج کنند. یاسمین تبعه آلمان بود و به همین خاطر باید یک‌سری کارهای اداری انجام می‌دادند. آنها ٣روز پیش از این حادثه توانسته بودند اجازه ازدواجشان را از سفارت آلمان بگیرند. همه از این‌که قرار است به‌زودی ایمان را در لباس دامادی ببینیم، خوشحال بودیم اما این خوشحالی زیاد ماندگار نبود. روزی که قرار بود مراسم تدفین انجام شود یک خودرو را گل زدیم تا به صورت نمادین یادبودی از مراسم ازدواج‌شان باشد.

برادرم یک قهرمان بود

برادرم چندین دوره در لیگ‌برتر واترپلو کشور و مسابقات نیروهای مسلح، قهرمان شده بود. او عضو سابق تیم‌ملی نجات‌غریق نوجوانان و جوانان و همچنین عضو تیم ‌ملی واترپلو نوجوانان و بزرگسالان بود. ما همیشه به ایمان افتخار می‌کردیم.

احسان درباره پیگیری پرونده برادرش گفت: نمی‌دانم چرا یک خودرو باید با این سرعت زیاد در اتوبان حرکت کند. در گزارش پلیس و آتش‌نشانی آمده بود که ١٢ ایربک خودرو ایمان باز شده بود اما خودروی لکسوس آن‌قدر با شدت به خودرو اسپورتیج برخورد کرده که با شتاب ماشین ایمان از زمین بلند شده و از سمت چپ با ستون‌های پل یادگار برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: بعد از مراسم خاکسپاری برای شکایت به کلانتری ١٢٤ قلهک رفتیم. در حال حاضر راننده خودروی لکسوس که انگار شب حادثه شرایط عادی نداشته، بازداشت است. پرونده برای رسیدگی بیشتر به شعبه اول دادسرای ناحیه یک شمیرانات فرستاده شده. این در حالی است که سفارت آلمان هم پیگیر مرگ یاسمین است.

امیرحسن صفابخش، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون واترپلو درباره ایمان به «شهروند» گفت: ایمان ١٠ساله بود که وارد رشته ورزشی شنا شد. او خیلی سریع در این رشته به موفقیت رسید و توانست به چندین قهرمانی دست پیدا کند. ایمان در مسابقات جهانی که در کشور امارات و در شهر دوبی برگزار شده بود جزو یکی از داوران ایرانی بود که در این دوره از مسابقات حضور داشت.

منبع همشهری


نظرات

  • جرمی جرمی (16 آبان 1393 ساعت 22:18)

    تلویزیون ایران باید هر روزدر ساعات مختلف فیلمهایی بجهت اموزش سبک رانندگی و رعایت اصول رانندگی در شهر و جاده را داشته باشه ، حتی اگر تاثیرش فقط 1% باشه . اما نه اینکه دوباره سری فیلمهای سیا ساکتی رو نشون بده.من هم به تمام خانواده های داغدار در تصادفات خودرو تسلیت میگویم.

  • مکمل مکمل (15 آبان 1393 ساعت 20:46)

    ایمنی در چه حد؟؟؟؟!!!!!با چی سرعتی زده به این بنده خدا ها خودش کاریش نشده....مگه داریم؟؟!!

  • علی فلاحت علی فلاحت (15 آبان 1393 ساعت 08:48)

    با سلام
    خدا رحمتشون کنه ولی اگه راننده احمق لکسوس یه کم سرعتش کمتر بود این حادثه رخ نمی داد و اینکه اگه جای دو تا ماشین رو هم عوض کنیم مثلا اسپرتیج با سرعت به لکسوس بزنه باز هم همین وضعیت پیش میومد چون ضربه به وسط ماشین زده شده و به نظرم سرنشینها که خدا رحمتشون کنه در اثر شدت ضربه عرضی متاسفانه جانشون رو از دست دادند این مساله ربطی به ایمنی نداره ای کاش کمی شعور چاشنی رانندگی خودمان باشه

  • آفرین آفرین (14 آبان 1393 ساعت 22:05)

    شما باهر دست فرمان و یا هرنوع ماشین که میخواهید رانندگی کنید متاسفانه جاده ها و خیابان های ما تحمل سرعت زیاد را ندارند

    آفرین آفرین (16 آبان 1393 ساعت 10:26)

    رانندگی منم منم ندارد برترین رانندگان دنیا بزرگترین تصادفات را داشته اندآنهم در جاده های استاندارد جاده های ما که جای خود دارند

  • ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (14 آبان 1393 ساعت 19:31)

    به این خانواده و جامع ورزش کشور تسلیت میگم اما باید یاداور بشم به کسانی که تعریفها و طرفداریهای فضایی از ماشینهای کره ای میکنن تحویل بگیرن------>(آتش‌نشانان راننده خودرو لکسوس را که در این حادثه آسیب جدی ندیده بود، به عوامل راهور تحویل دادند. )<----- اینجاست که فرق ماشین ژاپنی با ماشین کره ای اشکار میشه و طرفداریهای احساسی جاشو با مرگ عوض میکنه !! برا همین میگم کره ای ها هنوز حتی نتوستن یک رقیب برا همسایشون ژاپن باشن ...دیگه بنز و بی ام دبیلو که دیگه جای خود دارد!!!

  • عشق خودروهای ژاپنی عشق خودروهای ژاپنی (14 آبان 1393 ساعت 13:40)

    خدایش بیامرزد. عاقبت سوار شدن خودروی بی کیفیت

    مرگن مرگن (14 آبان 1393 ساعت 15:32)

    جناب.اصلا متن رو خوندی؟خدا بیامرز ها سوار اسپورتیج بودن.اما شدت زیاد بوده.هر ۱۲ تا کیسه هم فعال شده اما لکسوس زیاد سرعت داشته وماشین اینها رو اسپورتیج بوده به ستون زده.اگه ماشین وطنی بود یا بی کیفیت وارداتی که دیگه خودت حدس بزن.

     آکتروس آکتروس (14 آبان 1393 ساعت 16:31)

    مرگ حق هست ، چه سوار لندکروز باشی چه سوار پراید

    عشق خودروهای ژاپنی عشق خودروهای ژاپنی (15 آبان 1393 ساعت 11:39)

    آقای مرگن خوبه خودت داری میگی لکسوس بود، ماک که نبود که اینارو از از زمین بلند کنه بزنه به گارد ریل با آسفالت یکیشون کنه.اگه ماشین از لحاظ ایمینی در سطح 1 اروپا بود شک نکن همچین اتفاقی نمی افتاد.همین چند روز پیش یه ولوو دماغ دار با یه 206 و کمری تصادف کرده بود که 206 قوطی کبریت شده بود ولی کمری تقریبا چیزیش نشده بود.آدم باید یه چیزایی رو قبول کنه.....

    ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (16 آبان 1393 ساعت 17:51)

    اقای عشق خودروهای ژاپنی چرا سر خودتو درد میاری مگه نمیدونی منطق ایرانی اینه که یا حق بامنه یا تو نمیدونی که حق با منه !! متاسفانه برخی از دوستان تا خودشون بعضی چیزا رو تجربه نکنن حاضر به قبولش نیستن !! این دوستان به دلیل انحصار بازار خودروی ایران و نبود ماشینهای با استاندارد ایمنی بالای اروپایی در ایران فکر میکنن کلا استاندارد ایمنی ماشینای کل دنیا در حد ماشینهای کره ای هست و بالاتر نداریم !! به قول یکی از دوستای خودم که داشت از تجربه ی ماشینهایی که داشت برام میگفت که (( وقتی اولین ماشینم رو سمند خریدم با خودم گفتم که ماشینه خوبیه !! یه سال بعدش جنسیس خریدم و فک کردم بهتر این دیگه نیست مگر در اپشنها !! بعد از سه سال یه بی ام دبیلو زد 4 خریدم و اولین چیزی که با پشت فرمان نشستن این ماشین با خودم گفتم این بود که من چقدر احمق بودم که تا الان داشتم از جنسیس سواری میگرفتم !!! )) منم با شنیدن این حرفها با خودم گفتم فقط تجربه است که میتونه بعضی انسانها رو متوجه اشتباهشون کنه اما متاسفانه ممکنه این تجربه اخرین تجربه باشه پس چه بهتر که بخاطر خودمونم که شده کمی در قضاوتهامون تجدید نظر کنیم !! ان هم قضاوتهای ندیده !! یا همون تعصب

    مرگن مرگن (17 آبان 1393 ساعت 16:37)

    سلام.من کاری ندارم ماشین چی خوبه.پول من به اینجور ماشینا نمیرسه.منم تجربه هم ندارم.اما میدونم از وطنی بهتره.فرض کن فقط ماشینا ایرانی بودن.راستی هر ماشینی میخواد باشه اگه یه ماشین با کیفیت حالا چه کره ای چه ژاپنی از پهلو به یه ماشین بزنه حتی اگه این دو تا یه نوع و برند ماشین باشند اونی از پلهو خورده سرنشین هاش آسیب جدی میبینن.اضافه کنم من نگفتم طرفدار کره ای ام.کلا هم خوشم نمیاد چه گوشی باشه چه ماشین.من همیشه فقط بنز، بی ام دبلیو و فورد رو دوست داشتم اما چه کنم پولم نمیرسه

    ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (17 آبان 1393 ساعت 19:53)

    جسارت نباشه اقای مرگن اما من دفعه ی اولم نیست که از این تصادفهای یعنی همون تصادف یک ماشین به پهلو ماشین دیگه رو میبینم حتی در سرعتهای بالا !! برای مثال خدمتون عرض میکنم همین چند ماه پیش شاهد تصادف یک پراید مدل 82 از اون اتاقک خرکی ها که مثل سنگ میمونن (این پراید جدیدا انگار از حلب روغن نباتی ساختن !!) زد به پهلوی یه مزدا وانت دو کابین و صدای مهیبی ایجاد کرد بخاطر سرعت بالا که راننده مزدا مقصر بود چون خلاف میرفت کابین مزدا تا کنسول وسط و نزدیک سردنده به داخل جمع شده بود اما چون راننده در جناح مخالف ضربه تصادف بود بجز شوک تصادف حتی یک خراش هم برنداشته بود همچنین تمام خودروسازهای دنیا تست تصادف قبل از عرضه خودرو دارن !! از تمام جناح ها از جمله از پهلو !! پس اگه ماشین دارای استاندارد خوب و قابل قبول باشه فرقی نمیکنه از کجا بهش بزنن !! شرکتهای صاحب نام حتی تست سقوط اجسام چن صد کیلویی رو روی سقف ماشین هم دارن دیگه تصادف از پهلو که جای خود دارد. با اطمینان بهتون میگم این ماشین حتی اگه استاندارد درجه دو یا سه اروپا هم داشت حتی اگه یکی از سرنشینان هم اسیب جدی میدید و یا کشته میشد مطمن باش که سرنشین جناح مخالف تصادف حتی اسیب جدی هم نمیدید !! و مورد بعدی که به اون اشاره کردید و گفتید که شما پول اینگونه ماشینها رو ندارید تقصیر شما نیست بلکه تقصیر تنگ نظرانی هست که با جیبهای سیری ناپذیر خود انحصار و بازار سیاه ایجاد کردند این ماشینها هم نظیر اسپورتیج اینقدر مفتن تو خارج از کشور که حتی یک کارگر ساده با 5 ماه کار ... روزانه هشت ساعت نه تنها 2015 یکی از اینها رو میخره بلکه 3000 دلارشم پس انداز میکنه اونور کسی که واقعا دنباله ماشین باشه اینا رو نمیخاد تو ایرانه که این ماشینها را برای شما و دیگر هم وطنان شاخ جلوه دادن !! چراکه بلانسبت مردم ایران 35 ساله که از فرقونهای سایپا و ایرانخودرو سواری میگیرن

  • محمدماجد محمدماجد (14 آبان 1393 ساعت 10:18)

    خدا رحمتش کنه