1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. ایربگ هوندا 15 قربانی گرفت

ایربگ هوندا 15 قربانی گرفت

10 تیر 1395
  • 1

 ایربگ هوندا 15 قربانی گرفت

شرکت هوندا موتور از کشته شدن یک راننده بر اثر ترکیدن ایربگ در سانحه مرگبار هفته جاری در مالزی خبر داد که شمار قربانیان این نقص ایمنی در سراسر جهان را به 15 نفر افزایش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هوندای مالزی اعلام کرد راننده هوندا سیتی مدل ۲۰۰۵ در تصادفی در ایالت غربی سلانگور جانش را از دست داد. طبق اعلام این خودروساز ژاپنی، این مدل تحت فراخوان سال ۲۰۱۵ قرار داشت. این سومین قربانی ایربگهای معیوب تاکاتا در خودروهای هوندا در مالزی است.

 ایربگ هوندا 15 قربانی گرفت

قطعه ساز ژاپنی تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کند اما این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و این قطعات همانند ترکش در داخل خودرو پرتاب می‌شوند.

 ایربگ هوندا 15 قربانی گرفت

هوندا به همراه سایر خودروسازان از سوی مقامات ایمنی آمریکا دستور یافته اند تا برای همه ایربگهایی که حاوی ماده خشک کن برای نگهداری ماده انفجاری ایربگها نیستند فراخوان دهند. حدود ۲۵ میلیون خودروی مجهز به کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا از سال ۲۰۰۸ تاکنون در سراسر جهان فراخوان شده اند.

شیگه هیسا تاکادا، روز سه شنبه در نشست سالانه این شرکت اعلام کرد پس از اینکه درباره یک سیستم جدید تصمیم گیری شد از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. بلومبرگ در ماه ژانویه گزارش کرده بود تاکادای ۵۰ ساله برای جلب رضایت سهامداران، درصدد استعفا است. هنوز دلیل رسمی مرگ قربانی تصادف اخیر اعلام نشده است. هوندای مالزی اعلام کرده است اگرچه سه اطلاعیه فراخوان به مالک خودروی مذکور ارسال شده بود اما ایربگ آن تعویض نشد.


منبع:ایران جیب



نظرات

  • علی علی (11 تیر 1395 ساعت 12:18)

    وای چقدر فاجعه از پانصد میلیون خودرو ساخته شده هوندا پونزده نفر مردن..سمند نیست که از صد هزار خوردو ساخته اش صد میلیون عزا دار بده