1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. کویر نوردی یک خودروی پلاک قرمز دولتی در کرمان

کویر نوردی یک خودروی پلاک قرمز دولتی در کرمان

19 خرداد 1393
  • 0

برنامه پایش هفته گذشته با نمایش عکس یک خودرو دولتی در سفر تفریحی آفرود کرمان، از سازمانی که این خودرو متعلق به آن است، بدون بردن نام آن دستگاه دولتی پرسیده بود که این خودرو در سفر تفریحی آفرود کرمان در حال انجام چه مأموریتی است.

در برنامه هفته قبل عکس یک خودروی پلاک قرمز دولتی در کویر نوردی منتشر شد که در این برنامه جوابیه پژوهشگاه اقیانوس شناسی به نمایش گذاشته شد که در آن آمده بود: در پی انتشار تصاویری از خودروی دولتی که در حال عبور از موانع تپه‌های شنی و ماسه ای جنوب کرمان مشاهده شده می‌شود، از طریق برنامه پایش شبکه یک سیما در تاریخ 12 خرداد به همراه توضیحات کذب مجریان برنامه فوق منتشر شده، این خودرو متعلق به تیم تحقیقاتی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی است که از 26 اردیبهشت 93 تا 3 خرداد برای بررسی آب‌های فسیلی و دریاچه های خشکیده قدیمی راهی جنوب کرمان شده است.

در ادامه این جوابیه آمده است: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه یا غیر قابل عبور بودن برخی مسیرها، خودروها به ناچار از فراز برخی تپه های ماسه‌ای عبور نمایند.

این تپه های ماسه ای بلندترین تپه های ماسه ای جهان و ارتفاع برخی از آن‌ها تا صدها متر بالغ می‌شود. شیب یال پشت به باد این تپه های ماسه ای بین 22 تا 55 درجه است و لذا خودروها به ناچار باید برای عبور از آن‌ها با سرعت و قدرت عبور نمایند و همین که به قله این تپه‌ها می‌رسند ممکن است چرخ جلوی خودرو از زمین جدا شود.

در ادامه گزارش برنامه یاد شده آمده است: اما نکته جالب این بود که بعد از نمایش جوابیه سازمان اقیانوس شناسی در این برنامه، مجری برنامه با نمایش عکس‌های دیگری از خودروی سازمان اقیانوس شناسی در سفر تفریحی آفرود کرمان، گفته های این سازمان را رد کرد. مجری برنامه در حین نمایش عکس‌های این خودرو گفت: به ما گفته‌اند زیاد در مورد این عکس صحبت نکنید، اونهایی که آفرود رفته‌اند و از آفرود خبر دارند این جوابیه را بخوانند و قضاوت کنند. مجری برنامه در ادامه عکس‌های دیگری از این خودرو در سفر تفریحی آفرود کرمان نشان داد.

کویر نوردی یک خودروی پلاک قرمز دولتی در کرمان

کویر نوردی یک خودروی پلاک قرمز دولتی در کرمان

در گزارش برنامه پایش آمده است: عکس‌های نشان داده شده از خودروی مذکور، نشان می‌دهد که این خودرو دولتی در سفر 29 فروردین تا 2 اردیبهشت به لوت – ریگ یلان و دریاچه هامون شور گز (سومین سفر کارمانیا آفرود در سال 93) در حال تفریح بوده است، نه پژوهش.




نظرات