1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. پرحادثه ترین راه ها و جاده های کشور مشخص شدند

پرحادثه ترین راه ها و جاده های کشور مشخص شدند

21 اردیبهشت 1393
  • 0

رییس پلیس راهور ناجا از آغازدور اول طرح ترافیکی تابستانه از 21 خرداد خبرداد.

سردار اسکندر مومنی صبح امروز در کمیته‌ی هماهنگی طرح ترافیکی تابستانه که با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: طرح ترافیکی سفرهای تابستانه از چهارشنبه 21 خرداد ماه آغاز می‌شود و دوشنبه 9 تیرماه دور اول بار ترافیکی تابستانه خاتمه می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: دور دوم طرح ترافیکی سفرهای تابستانه از یکشنبه 5 مرداد آغاز شده و شنبه 5 مهرماه طرح ترافیکی تابستانه به پایان می‌رسد.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به طرح ترافیکی تابستانه مقدمات کار از اردیبهشت با همکاری همه‌ی دستگاه‌ها آغاز شده تا تمهیدات لازم برای این طرح در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول ارشد پلیس راهور اظهار داشت: برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم رحلت امام خمینی " ره" و حضور زائران در این مراسم تمهیدات وتدابیر ترافیکی در نظر گرفته شده است.

سردار مومنی در ادامه به جلسه‌ی بعدی این کمیته اشاره کرد وافزود: در روزهای پایانی ماه رمضان این کمیته مجدداً تشکیل می‌شود و اقدامات لازم و تدابیر مربوطه جهت آغاز طرح دوم ترافیکی سفرهای تابستانه تشریح می‌شود و آمارو ارقامی از تلفات، تصادفات و سایر موارد در جلسه‌ی بعدی در خصوص طرح دور اول طرح ترافیکی تابستانه ارائه خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: قرار برآن شده تا در این طرح نیروهای پلیس تا ساعت 12 شب در جاده‌ها مستقر باشند و از دستگاه‌هایی همچون اورژانس ، امداد خودرو، هلال احمر درخواست شده که از چراغ‌های گردان خود در شب‌ها استفاده کنند.

پرحادثه ترین محورهای کشور مشخص شد

این مقام مسئول پلیس راهور ناجا گفت: ده محور پرحادثه در کشور شناسایی شده که استان گیلان چهار محور و استان گلستان سه محور پرحادثه را به خود اختصاص دادند ودر همین خصوص محورهای مشخص شده قرار است به دوربین‌های هوشمند مجهز شوند.

سردار مومنی در خاتمه درخصوص تخلفات نوروز 93 افزود: در نوروز سال 93 متوسط سرعت مجاز که نسبت مشابه سال قبل 4 کیلومتر کاهش یافته است که این حاکی از آن است تخلف تخدی از سرعت مطمئنه کاهش یافته است.

همچنین در نوروز 31 درصد کاهش صدور برگه‌ی جریمه را شاهد بوده ایم اما به این معنا نیست که پلیس کم‌تر جریمه کرده است بلکه این به خاطر آن است که مردم قوانین و مقرارت را رعایت می‌کنند.




نظرات