1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. تصادف عجیب مینی بوس آسمان با هواپیمای هما

تصادف عجیب مینی بوس آسمان با هواپیمای هما

24 اردیبهشت 1393
  • 0

کیست که نداند متخصصان و مدیران صنعت هوانوردی کشورمان با چه سختی و تبحری توانسته اند امنیت و آرامش در صدها پرواز روزانه را به مردم کشورمان هدیه کنند تا تحریم های ناجوانمردانه و غیرقانونی نتواند فشاری را بر سلامت و آسایش مردم وارد کند.

اما در کنار همه این تلاش ها برای عملیاتی نگه داشتن تک تک هواپیماهای موجود در کشور، اتفاقاتی رخ می دهد که به سادگی تلاش متخصصان و زنجیره خدمت رسانی به هواپیماها را با اخلال مواجه می کند.

طی ماههای گذشته اخباری همچون برخورد پله متحرک با ایرباس هواپیمایی آتا و برخورد اتوبوس با هواپیمای زاگرس در مهرآباد ، حالا خبر می رسد سومین اتفاق عجیب در این زمینه این بار در شیراز رخ داده است و یک مینی بوس حامل گروه پروازی شرکت هواپیمایی آسمان، مستقیما قلب یک فوکر 100 شرکت ایران ایر با شماره رجیستری EP-CFR را هدف قرار داده و به آن برخورد کرده است.

در این اتفاق قابل تامل که چند روز قبل رخ داده اما تاکنون رسانه ای نشده است و ممکن بود منجر به آسیب دیدگی شدید خلبان و سایر گروه پروازی آسمان شود، هواپیمای فوکر به شدت آسیب دیده است و بر اساس بررسی های کارشناسان، مدت زمان قابل توجهی را باید در بخش تعمیرات باقی بماند.

وقوع اینگونه اتفاقات در کشورمان نشان می دهد موضوع آموزش و نظارت بر عملکرد پرسنل زمینی و کادر خدماتی مستقر در فرودگاهها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و زحمات فراوانی که بابت سر پا نگه داشتن هواپیماها صورت می گیرد نباید با یک اتفاق ساده اینگونه هدر برود.




نظرات