1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. سرقت خودروهای مردم از پارکینگ‌ عمومی!

سرقت خودروهای مردم از پارکینگ‌ عمومی!

9 آذر 1393
  • 4

دو مرد که با جعل برگه‌های ترخیص خودروهای مردم در پارکینگ‌هایی در غرب تهران، صاحبان این مراکز را فریب داده و دست به سرقت خودروها می‌زدند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

روز های پایانی هفته گذشته مردی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از سرقت خودروی پژواش خبرداد.

شاکی به بازپرس پرونده گفت: به دلیل تخلف رانندگی مجبور شدم خودرویم را به پارکینگ منتقل کنم. پس از چند روز، زمانی که برای ترخیص خودرویم به آنجا رفتم و برگه ترخیص را به متصدی نشان دادم، وی مدعی شد این خودرو روز قبل از پارکینگ خارج شده است.

وی اضافه کرد: به صاحب پارکینگ اعتراض کردم و سند خودرویم را به وی نشان دادم که او پس از بررسی دفترچه مربوط به ورود و خروج خودروها متوجه شد مردی نمونه ای از همین قبض را که من در اختیار داشتم به یکی از کارکنان وی نشان داده و خودرو را تحویل گرفته است. از مرد سارق و مسئولان پارکینگ شکایت دارم، آنها حقی نداشتند خودرویم را به فرد دیگری تحویل دهند.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارق خودرو آغاز شد. همزمان با شروع تحقیقات کارگر پارکینگ که خودرو را به سارق تحویل داده بود، به پلیس آگاهی فراخوانده شد و در اظهاراتش به افسر بازجو گفت: من و همکارانم زمانی که صاحبان خودرو قبض پارکینگ را به ما تحویل می دادند، اجازه خروج خودرویشان را از پارکینگ می دادیم. روز حادثه نیز مردی قبضی را آورد و با معرفی خود به عنوان مالک، خودرو را تحویل گرفت و برد و از این که او سارق باشد، خبر نداشتیم.

با اطلاعات به دست آمده از این مرد و به دست آمدن چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری وی آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت هایی عنوان کردند خودروشان در حالی که سند و کارت متعلق به آن درون خودرو بوده را در چند محل نگهداری خودرو پارک کرده بودند که متوجه سرقت خودروها شده اند.

با تحقیق از این افراد مشخص شد خودروهای پژو، سمند و پراید برخی از آنها به دلیل تخلفات رانندگی و برخی دیگر به دلیل این که جایی در ساختمانشان برای پارک آن نداشته اند، خودروها را به این مراکز آورده اند و پس از چند روز که برای تحویل گرفتن خودروها به آنجا رفته اند، متوجه شدند افرادی با جعل برگه های ترخیص خودروها به پارکینگ های مورد نظر رفته و با تحویل گرفتن خودروها متواری شده اند.

بررسی های پلیس نشان داد، شیوه سرقت یکسان و سارقان دو مرد هستند.

با به دست آوردن تصاویر رایانه ای از متهمان فراری، مشخص شد یکی از آنها همان فردی است که پیش از این پلیس در تعقیبش بوده است.

تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که ماموران سرنخ هایی به دست آوردند که نشان می داد تعدادی از خودروها به فروش رسیده اند. با شناسایی خریداران خودروها، آنها به پلیس آگاهی فراخوانده شدند و در بازجویی به پلیس گفتند از مسروقه بودن خودروهایی که خریده اند خبری نداشتند و فقط قولنامه ای در این زمینه نوشته اند. نیمی از پول آن را پرداخت کرده اند و قرار بوده پول باقی مانده را چند هفته دیگر و پس از انتقال سند به نامشان به حساب دو مرد فروشنده واریز کنند که دیگر از آنها خبری نشده و در گفت وگو با پلیس متوجه شدند آن دو نفر کلاهبردار و خودروها سرقتی بوده است.

با جمع بندی اطلاعات، مشخص شد دو مرد کلاهبردار همان دو سارقی هستند که پلیس در تعقیبشان است. در مرحله بعدی تحقیقات ماموران پی بردند خودروهای برخی از مالباختگان نیز اوراق شده و بخشی از وسایل آن به سرقت رفته و بدون سرنشین در محله های جنوبی و اطراف شهر تهران رها شده است.

بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران در این باره به جام جم گفت: تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری دو سارق فراری و کشف خودروهای مسروقه ادامه دارد. نجف جابری با هشدار به مردم از آنها خواست اگر قصد انتقال خودروهایشان را به پارکینگ های عمومی در شهر دارند حتما به مراکز معتبر انتقال دهند و اسناد مالکیت وکارت را در خودروهایشان جا نگذارند. همچنین از مسئولان پارکینگ ها نیز می خواهیم حتما هنگام دریافت و بویژه تحویل خودروها به مالکانشان حتما مدارک هویتی آنها را بررسی کنند و بعد خودروها را به آنها تحویل دهند و فقط به دریافت برگه ترخیص خودروها اکتفا نکنند و از واقعی بودن برگه های مورد نظر مطمئن شوند.



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (9 آذر 1393 ساعت 21:07)

    چیز جدیدی تو ایران نیست توایران از این اتفاق ها میافتد

  • آفرین آفرین (9 آذر 1393 ساعت 18:20)

    جل الخالق باز هم از اون اتفاقاتی که فقط موتونه تو این کشور اتفاق بیفته

  • حامد صابر حامد صابر (9 آذر 1393 ساعت 11:12)

    ازاین به بعد تخلف =از دست دادن ماشین

  • لادیزایران لادیزایران (9 آذر 1393 ساعت 09:05)

    حداقل اگر قبضها شماره سریال داشت چنین اتفاقی نمیافتاد به قول عزیزان زحمت کش نیروی انتظامی سارق از آشناهای خودشون هست . اطلاعات خودرو را چگونه به دست آورده اند؟