1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. سارقانی که صاحب خودرو را می‌سوزاندند

سارقانی که صاحب خودرو را می‌سوزاندند

14 آبان 1393
  • 5

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارقی خبر داد که پس از سرقت خودرو در پوشش خریدار، اقدام به قتل صاحب خودرو و سوزاندن جسد وی کرده بودند.

روز بیست و نهم مهر ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۹ جامی به مأموران اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله وی به نام بهنام، جهت فروش خودرو از منزل خارج و دیگر مراجعتی نداشته است.

وی در اظهارات اولیه به مأموران گفت: پسرم جهت فروش خودرو با دو نفر قرار ملاقات گذاشته بود تا پس از تحویل گرفتن مبلغ فروش خودرو، اسناد مالکیت خودرو را در محضرخانه به این افراد واگذار کند اما پس از خروج از منزل، گوشی تلفن همراهش خاموش شد و احتمال می‌دهم که افراد ناشناس در پوشش خرید خودرو اقدام به سرقت خودرو و ربودن پسرم کرده باشند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پدر فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به کارآگاهان گفت: مدتی پیش من یک دستگاه خودروی اسپورتیژ را برای فروش در روزنامه آگهی کرده بودم؛ با تماس خریداران، در روز دوشنبه _بیست و هشتم مهر_ دو نفر جوان به منزل بنده مراجعه کرده و پس از رؤیت خودرو، با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان پول نقد، ماشین را قولنامه کردند و قرار شد فردای آن روز با آوردن یک فقره چک رمز دار، ماشین را در دفترخانه‌ای واقع در منطقه ستارخان سند بزنند. لذا ساعت ۸ صبح روز سه شنبه، این دو جوان مجدداً به منزل ما مراجعه کرده و به همراه پسرم سوار ماشین شدند و به سمت دفترخانه به راه افتادند؛ اما وقتی ساعت ۰۸:۳۰ به پسرم زنگ زدم، آن‌ها با صدای نامفهمومی گفتند که «در اتوبان یادگار بوده و در حال رفتن به سمت دفترخانه هستند» و پس از آن تلفن قطع شد؛ پس از دقایقی دوباره تماس گرفتم و این بار گوشی پسرم را یکی از آن دو جوان جواب داد و گفت: پسرت در حال رانندگی است و دیگر زنگ نزنید! و گوشی قطع شد؛ پس از آن تلفن همراه پسرم خاموش شد و از آن زمان هم دیگر هیچ خبری از پسرم ندارم.

با توجه به احتمال وقوع جنایت، اقدامات گسترده پلیسی در خصوص کشف پرونده آغاز شد و سرانجام کارآگاهان توانستند با جمع بندی اطلاعات به دست آمده از تحقیقات، فردی به نام سجاد . ظ (متولد ۱۳۷۰) را در منطقه تهران نو – خیابان گیلانی شناسایی کنند؛ تصاویر سجاد به رؤیت پدر فقدانی رسید و او نیز بلافاصله وی را به عنوان یکی از دو خریدار خودرو مورد شناسایی قرار داد.

پس از شناسایی تصویر سجاد از سوی پدر فقدانی، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی انجام و این شخص در روز دهم آبان ماه دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با وجود آنکه سجاد از شناسایی و دستگیری خود توسط کارآگاهان کاملاً غافلگیر شده بود، اما تلاش می‌کرد تا در اظهاراتش و با ارائه اطلاعات غلط مانع از کشف ماجرا شود.

وی در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: دو نفر قصد خرید خودرو مدل بالا داشتند و به این بهانه از من خواستند تا برای بازدید خودروها، آنها را به آدرس فروشندگان خودرو که از طریق آگهی روزنامه با فروشندگان خودرو تماس می‌گرفتند، ببرم؛ حدوداً یک ماهی بود که آنها را برای خرید خودرو به مناطق مختلفی در تهران به ویژه در شمال تهران می‌بردم اما آنها هر بار با طرح بهانه‌های مختلف از جمله قیمت بالا و یا رنگ داشتن خودرو به دنبال ماشین جدیدی می‌رفتند تا نهایتاً پس از توافق بر سر قیمت خودرو اسپرتیژ مذکور، تصمیم به خرید گرفتند و پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از این دو نفر و سرنوشت فقدانی ندارم.

در شرایطی که سجاد در اظهارات اولیه منکر هرگونه بی اطلاعی از موضوع سرقت خودرو و یا سرنوشت ففقدانی شده بود، اما با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که به همراه یکی از دوستانش به نام «نیما» و در پوشش خرید خودرو، اقدام به سرقت خودرو کرده است.

با شناسایی نیما به عنوان دومین متهم پرونده، تصاویر وی از بانک اطلاعات پلیس استخراج و پدر فقدانی بلافاصله پس از مشاهده تصویر وی، او را نیز همانند سجاد مورد شناسایی قرار داد. لذا با توجه به دلایل به دست آمده، نیما . د (۲۵ ساله) در منزل یکی از بستگانش واقع در بلوار ابوذر شناسایی و در مورخه یازدهم آبان ماه، دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

نیما که پس از دستگیری چاره‌ای جز اعتراف نداشت، در اولین مرحله از اعترافاتش عنوان کرد که خودرو اسپورتیژ را پس از سرقت، در یکی از کوچه‌های فرعی منطقه تهران نو واقع در تقاطع اتوبان امام علی (ع) پارک کرده است که بلافاصله محل مورد نظر شناسایی و خودرو اسپورتژ نیز در همان تاریخ دستگیری وی کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد.

با کشف خودرو و در شرایطی که متهمان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، هر دو متهم در اظهارات بعدی عنوان داشتند که به همراه فقدانی و به بهانه رفتن به دفترخانه سوار ماشین اسپورتیژ شده و در بین راه و با طرح و نقشه قبلی، اقدام به خفه کردن فقدانی کرده‌اند و پس از ارتکاب جنایت، جسد را به جاده‌ای خاکی که به گفته آنها مسیر یک روستا در حوالی گرمسار بوده منتقل کرده و جسد را در آنجا سوزانده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت خودرو، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر ادامه رسیدگی به پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی افزود: با توجه به ارتکاب جنایت، پرونده به همراه متهمان در اختیار اداره دهم قرار داده شد و تحقیقات جهت شناسایی محل جسد در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفته است.




نظرات

  • جرمی جرمی (16 آبان 1393 ساعت 21:32)

    کسانی که دست به قتل مزنند را نباید بانام انسان خواند، گفتن حیوان هم به انها زیاد است.

  • آریوبر آریوبر (16 آبان 1393 ساعت 12:47)

    چه حیوون هایی پیدا میشن!!!!!!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (14 آبان 1393 ساعت 16:21)

    بی امنیتی و گرانی که باشه همین

  • امین روستایی امین روستایی (14 آبان 1393 ساعت 10:29)

    بیچاره پسره ..
    :(

  • محمدماجد محمدماجد (14 آبان 1393 ساعت 10:24)

    ادمای وحشی ماشینو میدزدین دیگه چکار صاحابش دارین