1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. دزدی ۷۰ کامپیوتر خودرو با یک مداد

دزدی ۷۰ کامپیوتر خودرو با یک مداد

4 آبان 1393
  • 13

چندی قبل مردی به کلانتری 103گاندی رفت و گفت چند دقیقه قبل کامپیوتر خودرواش سرقت شده است. او گفت: خودرو ام را برای زمان کوتاهی کنار خیابان پارک کردم اما وقتی برگشتم نتوانستم خودرو‌ام را روشن کنم. وقتی در موتور را بالا زدم فهمیدم کامپیوتر خودرو سرقت شده است. این مرد تنها کسی نبود که در آن روز کامپیوتر خودرواش سرقت شده بود. افسر نگهبان کلانتری پیش از آن گزارش سرقت کامپیوتر خودروی دیگری را نیز ثبت کرده بود و شباهت هر دو سرقت نشان می‌داد عامل آنها یکی است. در چنین شرایطی تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد. با وجود این در روزهای بعد چند نفر دیگر که کامپیوتر خودروی‌شان سرقت شده بود به کلانتری رفتند و از مأموران برای دستگیری سارقان کمک خواستند.

در جریان تحقیقات مأموران در قالب چند گروه به گشتزنی در خیابان‌هایی که ممکن بود کامپیوتر خودروها سرقت شود پرداختند تا اینکه چند روز قبل به جوانی موتورسوار شک‌کردند. او موتورسیکلتش را کنار خیابان پارک کرده و در حال پرسه زدن در نزدیکی یک دستگاه خودرو پژو 206بود. مأموران در بازرسی از کوله پشتی این جوان 5دستگاه کامپیوتر خودرو، یک آچار و یک مداد کشف و متهم را برای انجام تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند.

جوان دستگیرشده که کاوه -25ساله- نام دارد در جریان بازجویی‌ها به سرقت 70دستگاه کامپیوتر خودرو اعتراف کرد و گفت این سرقت‌ها را با همدستی جوان دیگری به نام پویا مرتکب شده است. او ادامه داد: در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زدیم و خودروهای پژو 206را به‌عنوان طعمه انتخاب می‌کردیم. در ادامه با استفاده از مدادی که همراهم بود درِ موتور خودروها را باز می‌کردم و در کمتر از 30ثانیه کامپیوتر را برمی‌داشتم و سوار بر موتور فرار می‌کردم.

اما پویا در محل سرقت منتظر صاحب خودرو می‌ماند. چند دقیقه بعد وقتی صاحب خودرو می‌آمد و می‌فهمید کامپیوتر خودرواش سرقت شده پویا سراغش می‌رفت و به او دلداری می‌داد و در ادامه من را به‌عنوان فروشنده کامپیوتر خودرو معرفی می‌کرد و شماره تماسم را به مالباخته می‌داد. پویا به آنها می‌گفت من فرد باانصافی هستم و کامپیوتر را با قیمت مناسبی می‌فروشم. به این ترتیب مالباختگان با من تماس می‌گرفتند و من هم چند ساعت بعد به‌عنوان فروشنده نزد‌شان می‌رفتم و همان کامپیوتری را که چند ساعت قبل سرقت کرده بودم دوباره سرجایش می‌بستم و در ازای این کار مبلغی بین 400تا 800 هزار تومان دریافت می‌کردم. به‌دنبال اعترافات این جوان همدست وی نیز بازداشت شد و ضمن اعتراف به همدستی با کاوه مشارکت در سرقت 70دستگاه کامپیوتر خودرو را پذیرفت.

سرگرد عبدالوهاب حسنوند، رئیس‌کلانتری 103گاندی در این‌باره گفت: اعترافات دستگیرشدگان نشان می‌دهد آنها بیشتر محدوده میرداماد، جلفا، بلوار آفریقا و گاندی را برای انجام سرقت انتخاب می‌کردند. وی ادامه داد: با انجام تحقیقات مقدماتی از متهمان پرونده آنها به پایگاه سوم پلیس آگاهی فرستاده شد.


منبع تابناک


نظرات

  • صالح انصاری صالح انصاری (18 آبان 1393 ساعت 23:29)

    نوک مداد نشکسته؟

  • صالح انصاری صالح انصاری (18 آبان 1393 ساعت 23:24)

    ای کاش از این استعدادشون درست استفاده کنن.

  • آفرین آفرین (16 آبان 1393 ساعت 10:44)

    این را باید آفرین گفت واز استعدادش در کارهای مثبت استفاده کرد

  • بهشی بهشی (4 آبان 1393 ساعت 22:49)

    ایدش بیست

  • محمدماجد محمدماجد (4 آبان 1393 ساعت 19:54)

    چی میگی بابا جدی



    کارش بیست بوده باید نقص ماشینارو گرفت این خودش یه نوع ضربه به مسعولان شرکت های ماشین سازی هستش

  • حسین معمار حسین معمار (4 آبان 1393 ساعت 19:10)

    وطنم پاره ی تنم...

  • لادیزایران لادیزایران (4 آبان 1393 ساعت 17:39)

    چند نکته جالب داشت
    1 - جوانان ما دارای هوش و استعداد بالایی هستند که به علت ضعف مدیریت و آموزش لازم در راه خلاف صرف میشود
    2 - چند ماه پیش یکی از آشنا ها خودروی شخصی خود را جلوی درب متروی کرج پارک میکنه وقتی برمیگرده میبینه باطری و زاپاس و وسایل صندوق عقب و ضبط و باند ماشین رو بردند زنگ میزنه 110 میان میگن تو اولیش نیستی و آخریش هم نخواهی بود اگر میخواهی شکایت کنی بیا کلانتری اون آشنامون میپرسه شما که خبر داری چرا هیچ اقدامی نمیکنید میگن نیرو نداریم . بعد توی گاندی تهران ماموران در قالب چند گروه به گشتزنی میپردازند !!!

    محمد پاینده محمد پاینده (26 آبان 1394 ساعت 10:55)

    اگه ماشین یه آقا زاده بود سه سوته دزد رو کت بسته می آوردن دم خونش

  • آریوبر آریوبر (4 آبان 1393 ساعت 15:45)

    موندم چی بگم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • امین روستایی امین روستایی (4 آبان 1393 ساعت 15:12)

    خدایی ایده خوبی داشتن ... هم راحت می دزدیدن هم دیگه دنبال مال خر نبودن ، به خود طرف می فروختن :دی

  • میلادحسنی میلادحسنی (4 آبان 1393 ساعت 14:07)

    در پیکان رو نمی تونه باز کنه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (4 آبان 1393 ساعت 12:30)

    ببینید تفاوت تفکر انسان های بد و خوب چقدر زیاد است. با یک مداد که میشود کلی علم آموخت ، دزدی می کنند...

    رضا شاه علی رضا شاه علی (5 آبان 1393 ساعت 00:19)

    خب دیگه...البته اگه کسی بود که دستشو بگیره باهمین مداد چه کارای هنری دیگری نمیکرد؟؟؟ولی انصافا کارش عالیه .باید ایرانخودرو یه بخش راهبندازه به نام دزدگیر تواون بخش استخدامش کنه که هم سرش یه جا بند بشه هم دیگه خلاف نکنه .