1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. زنانی که باعث موفقیت شرکت بنز شدند

زنانی که باعث موفقیت شرکت بنز شدند

1 شهریور 1393
  • 5

می گویند پشت هر مرد موفقی یک زن ایستاده است و می توان گفت که در مورد موسس شرکت بنز این عبارت به خوبی صدق می کند.

صنعت خودروسازی جهان بدون شرکت بنز احتمالا راه دیگری را می‏پیمود و در وضعیت فعلی قرار نداشت و بنیانگذار شرکت بنز نیز احتمالا اگر مادر دیگری داشت، راه دیگری را پیموده بود. کارل فردریش بنز در سال 1844 به دنیا آمد. خانواده وی در آن زمان وضع مالی مناسبی نداشتند و به همین خاطر انتظار می‏رفت که فردریش نیز آینده چندان درخشانی در پیش نداشته باشد. به خصوص اینکه تنها زمانی که کارل 2 سال داشت پدرش در یک حادثه در خطوط راه آهن کشته می‏شود و مادرش به تنهایی سرپرستی وی را بر عهده می‏گیرد. اما مادر کارل اصرار داشت که وی در بهترین وضعیت تحصیل کند. او به رغم مشکلات مالی، فردریش را به مدرسه ای خوب فرستاد و همواره به او تاکید می‏کرد که باید تلاش کند تا تحصیلات خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد.

البته فردریش نیز به گفته مادر خود عمل کرد به طوری که عملکرد تحصیلی درخشان او مورد توجه مسوولان مدرسه قرار گرفت. او در 15 سالگی در امتحان ورودی رشته مکانیک دانشگاه کارلسروهه قبول شد و در سال 1864 در 19 سالگی تحصیل خود در دانشگاه را به اتمام رساند. علاقه او به مکانیک نیز به پدرش مربوط می‏شد چرا که پدر کارل در راه آهن کار می‏کرد و به همین خاطر نیز کارل اگرچه خاطره چندانی از پدرش به یاد نداشت اما به رشته مکانیک علاقه مند شد. در دوران دانشجویی، زمانی که بنز با دوچرخه تردد می‏ کرد، در مورد خودرویی که بدون اسب قادر به حرکت باشد می‏اندیشید. او پس از دوران تحصیل، برای سال ها در شرکت های مختلف از پل سازی گرفته تا شرکت تولید آهن فعالیت می‏کرد. اما ذهن او همواره به دنبال ایده هایی بود که در مورد اختراع خودرو داشت. او در نهایت توانست موتوری گازوئیلی را برای خودرو طراحی کند. او در سال 1879 اختراع موتور گازوئیلی را ثبت کرد و 7 سال بعد یعنی در سال 1886 نخستین خودروی تولیدی خود را به ثبت رساند.

از زمان اختراع موتور گازوئیلی تا اختراع خودرو، بنز راه سختی را طی کرد و با مشکلات بسیاری مواجه شد اما بالاخره توانست بر آن ها غلبه کند و تا زمان مرگش یعنی سال 1929، به ثروت و شهرت هنگفتی دست یابد. البته مادر کارل فدریش بنز، تنها زن تاثیرگذار در زندگی او به حساب نمی‏آید، بلکه برتا رینگر که زمانی نامزد کارل محسوب می‏شد و بعدها با او ازدواج کرد نیز در دوره ای بحرانی از زندگی کارل فدریش به کمک وی آمد و با فروش جهیزیه اش، مشکلات مالی کارل بنز را حل و فصل کرد. در واقع شاید همانقدر که بنز سواران امروز خود را مدیون کارل فردریش بنز می‏دانند، باید قدردان زنانی که در زندگی او حضور داشتند یعنی مادر و همسرش نیز باشند.




نظرات

  • آفرین آفرین (3 مهر 1393 ساعت 11:09)

    بهشت زیر پای مادر است هرکجا می خواهد باشد

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (14 شهریور 1393 ساعت 03:36)

    درود به همه ی مــــــــــــادران و همســــــــــران زحمتکش این کره ی خاکی.واقعا زندگیه سختی داشتن. کارل فردریش بنز در سال 1844چشم بر جهان گشود و در سال 1929 چشم از جهان فرو بست. یــــــــــــعنی 85 ســـــــــال عمر کرده بوده.

  • طراح صنعتی نوجوان طراح صنعتی نوجوان (2 شهریور 1393 ساعت 17:43)

    واقعا دمش گرم ، من اینارو نمیدونستم
    علاقم به بنز بیشتر شد !

  • کاوه رضاییان کاوه رضاییان (2 شهریور 1393 ساعت 15:17)

    چه مخی بوده تو 15سالگی میره دانشگاه!!!

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (1 شهریور 1393 ساعت 15:56)

    یه اتفاق بخواد بیفته میفته دیگه اینا مامور بهتر کردن زندگی آدما بودن