1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. کلاهبرداری بزرگ یک شرکت لیزینگ خودرو

کلاهبرداری بزرگ یک شرکت لیزینگ خودرو

12 اسفند 1393
  • 1

پرونده کلاه‌برداری بزرگ دیگری از صبح امروز در حوزه شرکت‌های لیزینگی خودرو که یکی از مسئولان انتظامی تهران از آن تحت عنوان پرونده «شرکت نگین خودرو 2 » یاد کرده، کلید خورده است.

از صبح امروز صدها نفر از شهروندان تهرانی با اجتماع در مقابل یک شرکت لیزینگ خودرو خبر از وقوع یک کلاهبرداری چند میلیارد تومانی در این شرکت دادند. برخی از مال باختگان در تماس با خبرنگار بهارنیوز اعلام کردند شرکتی تحت نام «گروه خودرویی پدیده برتر پارسه» که دفتری در خیابان مفتح تهران و شعبه‌ای در خیابان شوش راه اندازی نموده و با انتشار هر روز آگهی‌های تمام صفحه در روزنامه همشهری (ویژه‌نامه آگهی‌ها) و سایر نشریات اقدام به پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی می‌نمود و طی چند ماهه اخیر میلیاردها تومان وجه نقد از متقاضیان دریافت نموده است از صبح امروز (دوشنبه) به یکباره به فعالیت خود پایان داده و مدیرعامل و مدیر فروش آن ناپدید و احتمالا متواری شده‌اند!

یکی از متقاضیان خودرو به خبرنگار ما گفت: امروز صبح که برای تحویل خودروی ثبت‌نامی خود به دفتر این شرکت مراجعه کردم متوجه کلاه بزرگی که به سرم رفته است شدم و همزمان دهها نفر دیگر از متقاضیان نیز تا قبل از ظهر در جلوی دفتر در خیان مفتح (کوچه درفش) اجتماع که پس از مراجعه پلیس 110 به ناحیه 7 دادسرای عمومی و انقلاب تهران (سیدخندان) راهنمایی شدیم.

بنا بر این گزارش، با انتشار این خبر توسط مردم، مشخص شده است تاکنون این شرکت از حدود 700 تا 1000 نفر از مردم (تهران و شهرستان) وجوه بالایی اخذ تا به آنها خودرو تحویل بدهد. در پی تماس های مردم با بهارنیوز، خبرنگار ما موفق شد با یکی از کارمندان مسئول انعقاد قرارداد این شرکت در مقابل دادسرا تماس بگیرد که وی گفت: مدیرعامل این شرکت شخصی به نام زمانی و معاون وی «نمادی» و مدیر فروش آن «فراهانی» می‌باشند.

وی افزود: به نظر می رسد یک تبانی و کلاه‌برداری بزرگ صورت گرفته شده است زیرا از 4 روز قبل، مدیر عامل شرکت به دفتر شرکت مراجعه ننموده و مدیر فروش آن هم از دیروز ناپدید شده است. وی ادامه داد: شایعاتی مبنی بر خروج زمانی و فراهانی از کشور پخش شده اما این موضوع هنوز به تایید مراجع ذیصلاح نرسیده است.

این کارمند زن شرکت در ادامه افزود: برخی از کارمندان شرکت نیز برای گرفتن خودرو با شرکت قرارداد بسته‌اند ضمن اینکه تاکنون حداقل 700 قرارداد در دفتر اصلی شرکت به ثبت رسیده و برخی از مال باختگان از مبالغی بین 5 تا 100 میلیون تومان به عنوان پیش قرارداد (مشارکتی) به حساب شرکت واریز نموده‌اند و به همین دلیل پیش بینی می‌شود رقم کلاه برداری شده حداقل بالغ بر 10 میلیارد تومان (یکصد میلیارد ریال) باشد.

بنا به همین گزارش، دادسرای ناحیه 7 دادگاه عمومی و انقلاب تهران که از صبح امروز با انبوه بیشماری از مردم مواجه شده بود، پرونده های شکایتی آنها را برای پیگیری سریع به پایگاه سوم آگاهی تهران ارسال و به همین دلیل تعداد دیگری از مال باختگان برای پیگیری شکایت خود به این مرکز مراجعه نموده‌اند.

یکی از مسئولان این پایگاه به شاکیان پرونده گفت: به نظر می‌رسد پرونده خودرویی لیزینگی «نگین غرب»-2 به وقوع پیوسته و به دلیل حجم بالای مبالغ واریز شده و تعداد بیشماران مال باخته، کلاهبرداری بزرگی صورت گرفته باشد که به دلیل رجوع متوالی مردم از امروز، هنوز نمی توان ارزیابی دقیقی از رقم دقیق کلاهبرداری اعلام کرد.

گفتنی اینکه مهرماه سال جاری نیز، مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ یک باند 4 نفره کلاهبرداری را که در پوشش شرکت لیزینگ نگین خودرو آفتاب فعالیت می‌کردند در شرق تهران دستگیر کردند. این باند کلاه برداری که تاکنون بیش از 1400شاکی خصوصی دارد از سال 89 فعالیت خود را در غرب تهران آغاز کرده و پس از پلمپ شدن واحد صنفی‌شان در شرق اقدام به راه اندازی مجدد یک شرکت نامعتبر کرده بود و بر اساس برآوردها، کلاهبرداران که با گرفتن ودیعه خودرو لیزینگی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کردند بیش از 16میلیارد تومان به جیب زدند!



نظرات

  • آفرین آفرین (13 اسفند 1393 ساعت 00:21)

    یک نفر میرود در بانک و میلیارد میلیارد می برد ، یکی هم یاد میگیرد میاد از دست مردم جمع می کند و می برد ، دوتاش یکیه