1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. فروش خودروهای واژگون شده بجای خودروهای صفر

فروش خودروهای واژگون شده بجای خودروهای صفر

29 اردیبهشت 1393
  • 0

سرهنگ سعید روحی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران در بازسازی خودروهای واژگون شده و تصادفی و فروش آن بجای خودروهای بدون تصادف خبر داد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از شیوه های تازه سوء استفاده سودجویان در خرید و فروش خودرو خبرداد و گفت: متاسفانه در مدت اخیر تعداد زیادی از خریداران و متقاضیان شماره گذاری خودرو حین تعویض پلاک متوجه سوء استفاده فروشندگان خودرو شده اند.

وی افزود: این افراد عمدتا خودروهایی را خریداری کرده اند که مدل بالا محسوب می شوند و از لحاظ ظاهری تمامی مشخصات خودروهای صفر یا در حد صفر را دارا هستند و صرفا بخاطر ظاهر بی عیب و نقص آن، خریدار به دلیل از دست ندادن خودرویی بی عیب و نقص از نشان دادن خودرو به کارشناس سر باز می زند.

سرهنگ روحی در ادامه حضور اشخاص سوم را در اینگونه معاملات دسیسه ای از سوی فروشنده عنوان کرد و گفت: در اینگونه معاملات عادتا فروشنده با دادن شماره همراه اعتباری در آگهی های روزنامه ها و قرارهای خیابانی با خریدار، خودرو را به رویت او می رسانند، تعدادی از همدستان فروشنده نیز به عنوان خریدار وارد معامله می شوند و با بازار گرمی و عرفی خود به عنوان کارشناس، صافکار یا مکانیک و تعریف و تمجید از خودرو و قیمت پایین آن، با دادن وعده پرداخت مبلغ بیش از درخواست فروشنده سعی در گمراه کردن و وسوسه خریدار می‌کنند.

از آنجایی که خریدار هم بازارگرمی این افراد را میبیند و این معامله را برد تلقی می کند، بدون اینکه خودرو را به رویت کارشناس برساند آن را خریداری می کند و متاسفانه بعد از خرید و عادتا در مراکز شماره گذاری متوجه اشتباه خود می شوند.

به گزارش فارس، وی همچنین خطرنشان کرد: فروشندگان اینگونه خودروها عادتا خودروهای مذکور را با قیمتی اندک کمتر از مدل مشابه بدون تصادف آن آگهی می‌کنند و همین مساله بسیاری از خریداران را وسوسه می کند، در حالی که خودروهای واژگون شده حدودا یک چهارم قیمت خود را از دست می‌دهند.

سرهنگ روحی در پایان افزود: این افراد سودجو به بهانه هایی مثل سفر و احتیاج مالی حتی از نوشتن قولنامه نیز خودداری می‌کنند و عنوان می‌کنند که بدلیل نیاز فوری و شدید مالی خودروی خود را زیر قیمت بازار می فروشند که همین مساله باعث وسوسه بسیاری از خریداران می شود.




نظرات