1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. ده ماشین رکورددار دزدی

ده ماشین رکورددار دزدی

24 خرداد 1395
  • 2

اینروزها هیچ چیز دزدهای ماهر را از سرقت ماشین شما بر حذر نمی کند نه قفل فرمان، نه دزدگیر و نه هیچ چیز دیگر ولی وقتی دزدی دو پراید را در یک منطقه بررسی می کند و یکی هیچ وسیله دفاعی ندارد و آن یکی هم دزدگیر دارد و هم قفل فرمان و هم دوربین طبعاً دزد به ماشین بدون دفاع بیشتر علاقمند می شود

سرقت خودرو

آمار پایین فقط مربوط به ماه ژانویه شهر هوستون (تلفظ هیوستون) ایالت تگزاس است.

SUVهای شورلت 184

SUVهای فورد 177

SUVهای دوج 86

ماشین های هوندا 75

ماشین های شورلت 57

ماشین های تویوتا 43

SUVهای جمس 42

ماشین های فورد 40

ماشین های نیسان 29

ماشین های دوج 23

با نگاهی به آمار بالا شما می توانید نتایج زیر را بدست بیاورید:

1- SUVها برای دزدها محبوب ترین هستند

2- بقیه ماشین های دزدی شده ماشین های پرفروش هستند یعنی دزدها سراغ ماشین های گرانقیمت که توی چشم هستند کمتر می روند البته ناگفته نماند که مرسدس S کلاس رئیس هیئت مدیره بنز حدود ده سال پیش ظرف بیست دقیقه ای که در محلی پارک بود به سرقت رفت و هرگز پیدا نشد. از سویی دیگر مؤسسه ای برای آزمایش یک فراری قرمز را در محله فقیرنشین هارلم امریکا پارک کرد و در آن را نیز قفل نکرد. احدی به سراغ آن نرفت زیرا با چنین ماشینی شما مانند فسفر می درخشید و در سه سوت دستگیر می شوید.

چاره چیست؟

در انواع آزمایشی که در امریکا انجام شده سارقین ماهر ظرف کمتر از یکدقیقه دزدگیر شما را از کار انداخته و ماشین را می برند. اینروزها حتی ماشین های بنز و لکسس را با کانتینر می برند. یعنی ماشین شما را سوار کامیون کرده و می فرستند به بندر و از آنجا به جاهایی مانند شوروی یا امریکای جنوبی می فرستند که دیگر ردپایش نیز پیدا نشود.

یکبار ماشین فولکس قورباغه ای ما را از جلوی خانه امان در یک بعدازظهر تابستان دزدیدند که خوشبختانه چون بیمه بود کارآگاهان بیمه دو روزه آن را پیدا کردند ولی بعد از آن پدرم برایش یک سوئیچ مخفی گذاشت که به آسانی قابل کشف نبود. من نیز در بنز 300SEL خودم یک شاسی مخفی گذاشته بودم که خوبی آن این بود که دزد فکر می کرد که ماشین هیچ سیستم دفاعی ندارد ولی وقتی سوار آن می شد هرکار می کرد ماشین روشن نمی شد.

وقتی سیستم های دفاعی ماشین ها طوری شد که دزدها باید مهارت بیشتری برای دزدیدن ماشین ها به خرج می دادند دزدی از مدل Car Jacking متداول شد. یعنی دزد در پمپ بنزین یا جایی که ماشین پارک است به سراغ شما آمده و با ضرب چاقو یا هفت تیر سوئیچ را از شما گرفته و ماشین را می برد.

یکبار که در کارخانه مکزیکوی شرکت پلنترانیکز هدف های جدیدی را برای مدیران و مدیر کارخانه تعریف کردم آنها تصمیم می گیرند که عصر را تا دیروقت کار کنند و برنامه ریزی کنند که چگونه می توانند به این اهداف برسند. زمستان بود و من ساعت 4 بعدازظهر از مرز (TIJUANA) تیوانا به شهر سان دیاگو برگشتم. روز بعد شنیدم که میتینگ مدیران ساعت 8 شب تمام می شود و بعضی که ساکن سان دیاگو بودند به طرف مرز برای عبور می روند. خانمی که SUV فورد اکسپدیشن داشت از شخصی می خواهد که او را دنبال کند تا به سلامت به مرز برسد. نزدیک مرز خانم به بنزین احتیاج داشته و می رود بنزین بزند آن آقا دیگر فکر می کند که مرز نزدیک است و می رود. خانم به محض اینکه بنزین را می زند شخصی با هفت تیر آمده و از او سوئیچ را می خواهد. طرف اندکی مقاومت می کند ولی سارق با پاشنه اسلحه به سر او می گوید و سوار ماشین شده و می رود. خانم که مکزیکی الاصل بود به بیمارستان برده می شود و خواهرش که دکتر بوده می رسد و سرش را بخیه می زند.

بهرحال ماشین SUV نو نمره شده وی هیچگاه پیدا نشد و بیمه پولش را داد. SUVها برای قاچاق مواد مخدر و یا قاچاق انسان ماشین های محبوبی هستند و شاید علت اینکه در شهر هوستون بیشتر SUV دزدیده می شود اینستکه این شهر در تگزاس و تگزاس هم مرز با مکزیکو است و شما ماشین را به راحتی به سمت مکزیک برده و در آنجا سوئیچی ماشین را می فروشید.

نصب دستگاه های Tracker در ماشین ها نیز نوعی دزدگیر است به این معنی که طرف بدون اینکه بداند ماشین شما را می برد ولی شما می توانید پشت کامپیوتر نشسته و محل دقیق آنرا پیدا کنید. ما در شرکت برای تمام ماشین هایمان این دستگاه را گذاشته بودیم که علاوه بر دزدها می توانستیم محل دقیق کارمندانمان را نیز بدانیم. تنها اشکال آنها اینستکه به یک سیم کارت و یک پول ماهانه احتیاج دارند شما می توانید تعیین کنید که مثلاً هر پنج دقیقه یک سیگنال بگیرید یا هر یک دقیقه. هرچه بیشتر سیگنال بگیرید بیشتر پول می دهید. وقتی که کم پول می دهید مثلا یک بار ماشین را در وسط جاده مخصوص نشان می دهد و دفعه بعد در کمربندی آزادی حالا از چه طریقه ای به آنجا رسیده را شما نمی بینید و اگر مثلاً سیگنال را هر پنج دقیقه تنظیم کرده باشید و ماشین سرقت رفته بعد از چهار دقیقه بعد از آخرین سیگنال به یک گاراژ زیرزمین برود که تلفن آنتن نمی دهد شما آخرین موضع ماشین خود را موضع چهار دقیقه قبل می بینید و ممکنست کمکی به یافتن ماشین نکند. سیستم های خاموش کننده از راه دور نیز می توانند کمک باشند. شما وقتی یک مرسدس بنز می خرید می توانید با پرداخت سالی 200 دلار از سرویس ماهواره قفل را باز کنند و یا به شما بگویند ماشینتان کجاست. راه جلوگیری از سرقت:

1- ماشینی با رنگ جیغ و خیلی مشخص

2- دستگاه Tracker

3- هرچیز که کار دزد را برای روشن کردن طولانی تر بکند

4- پارک ماشین در جای پرچراغ و پر پنجره. خودتان را جای دزد بگذارید و آنجایی پارک کنید که خودتان جرئت دزدی نداشته باشید. خبر خوش اینستکه دنیا دارد به دوربین های امنیتی و راهنمایی مجهز می شود و دزدی از همیشه مشکل تر می شود. منبع:

وب سایت مهندس فرهاد کاشانی



نظرات

  • عنا عنا (24 خرداد 1395 ساعت 20:33)

    نویسنده عزیز بد نیست بجای اوردن امار از یک کشور خارجی که کاربردی برای ما ندارد آمار دزدی پژو ( پارس، 206، 405 ...)، پراید، مزدا 3، زانتیا و .. رو از آگاهی بگیری و چاپ کنی که برای مردم ملموس باشه.
    ضمنا کاش کسی در مملکت بود که این امنیت مردم را وظیفه خودش میدانست. یعنی بجای پاک کردن صورت مسئله (دزدگیر و قفل فرمان و ...) کمی هم چاره اندیشی میکرد. فکر نمیکنم کارهای زیر به فکر مسئولین دولتی نیافتاده باشد ولی نمیدانم چرا عملی انجام نمیشود.
    1- خیلی سخت است که خودروهای بی امنیت ایرانی تا حل نشدن ماجرا اجازه فروش نگیرند. ( یا زمان و فرصتی برای حل شدن بدهند و بعد از آن اجازه فروش ندهند)(همه می دانیم که با یک دوسوی معمولی در 10 ثانیه میتوان 405 را باز کرد)
    2- خیلی سخت است که وقتی وارد طرح ترافیک میشوی دوربین پلاکت را چک و جریمه ات میکند ولی نمی تواند پلاکت را چک و دزدی بودنت را به نزدیکترین پلیس اطلاع دهد
    3- خیلی سخت است که قانون گذار وظیفه خود بداند که باید مجازات دزدی را سختگیرانه تر وضع کند تا میزان دزدی مقداری پایین تر بیاید.
    4- خیلی دور از ذهن است که حداقل نیروی محترم انتظامی بجای وضعیت حجاب خانمها مقداری هم مقابل دزدان خودی نشان دهد و با تعدادی طرح ظربتی ترسی در بین دزدها بیاندازد.
    از این موارد به ذهن من شهروند معمولی (که 6 ماه است ماشینش را زیر 6 دوربین دزدیده اند و هنوز پیدا نشده و حتی پلیس برای بررسی دوربین ها نیامده) به وفور میرسد نمیدانم به ذهن مسئولین نمیرسد یا حوصله اجرا ندارند و یا کارهای مهمتری از امنیت مردم دارند.
    نمیدانم به چه امیدی این همه نوشتم. کدوم ادمینی حاضره اینا رو چاپ کنه؟؟

  • مشفق مشفق (24 خرداد 1395 ساعت 16:48)

    سلام
    این توصیه ها بیشتر به جوک شبیه , من ماشینم و جایی پارک کردم که از سه طرف تحت پوشش دوربین های اماکن دولتی و مهم بود ولی دزدان شریف در روز روشن و در فاصله پانزده متری از محل تخلیه و بارگیری یکی از فروشگاه های بزرگ که کارگران مشغول تخلیه اجناس رسیده بودند اقدام به تخریب قفل صندوق عقب خودرو و دیلم گذاشتن لای درب کرده بودند جالب اینجاست که ایران خودرو بابت تجهیز خودرو به تجهیزات ضد سرقت هم کلی پول گرفته بود به همین سادگی خودرو من سه بار مورد سرقا واقع شده آنهم در محل های پرتردد و مجهز به دوربین