1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. مشخصات فنی و تصاویر بی ام و M5 2018

مشخصات فنی و تصاویر بی ام و M5 2018

1 شهریور 1396
  • 1

بی ام و M5 جدید 592 اسب بخاری در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش در می آید.

مشخصات و تصاویر بی ام و M5 2018

بی ام و M5 جدید به طور رسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در ماه آینده به نمایش در می آید. مجهز به موتور 8 سیلندر و سیستم چهارچرخ متحرک است و در فوریه 2018 به جنگ رقیب همیشگی اش یعنی مرسدس AMG E63 S می رود.

مانند مدل قبلی، قلب بی ام و M5 جدید یک موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر bi-turbo می باشد. البته بی ام و اصلاحات قابل توجهی در آن ایجاد کرده است تا مطمئن شود که چیزی از آخرین مدل مرسدس AMG E کم نداشته باشد.

یک جفت توربوشارژر جدید به آن اضافه شده است. همچنین اگزوزهای بازنگری شده به انتقال انرژی بیشتر به سیستم کمک می کنند. سیستم خنک کننده و روان کننده به علاوه پمپ روغن جدید نیز در M5 به چشم می خورد. قدرت این مدل جدید 592 اسب بخار – 40 اسب بخار بیشتر از مدل قبلی- می باشد. گشتاور نیز به 750 نیوتن متر افزایش پیدا کرده که در دور موتور 1800 به دست می آید.

مشخصات و تصاویر بی ام و M5 2018

در زمینه عملکرد، بی ام و اعلام کرده که M5 جدید صفر تا 100 کیلومتر را در عرض 3.4 ثانیه طی می کند که با مرسدس AMG E63 S برابر است. حداکثر سرعت آن نیز به 255 کیلومتر در ساعت می رسد.

قدرت به وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به همراه پدهای پشت فرمان به چرخ ها منتقل می شود. همچنین قابلیت اعمال تنظیمات توسط سیستم Drivelogic بی ام و (سیستمی که به راننده اجازه می دهد شیوه تعویض دنده را تنظیم کند) وجود دارد. Drivelogic حالت 1 گیربکس را برای تعویض دنده نرم و با کارایی بالا تنظیم می کند و حالت 2 برای رانندگی سریع تر در نظر گرفته شده است. حالت 3 نیز نهایت عملکرد را به نمایش می گذارد.

گیربکس جدید قدرت را به سیستم جهارچرخ متحرک منتقل می کند که به طور اختصاصی برای M5 جدید طراحی شده است. این سیستم که با نام M xDrive شناخته می شود، به طور قابل توجهی متکی به محور عقب می باشد و فقط در مواقع لازم قدرت را به چرخ های جلو انتقال می دهد. به همین دلیل، بی ام و می گوید که در اکثر مواقع، M5 چهاچرخ متحرک مانند یک خودرو دیفرانسیل عقب رفتار می کند.

علاوه بر این، امکان انتخاب حالت های رانندگی به این معنی است که سطح دخالت الکترونیکی می تواند توسط سیستم کنترل مخصوص M مدیریت شود. به عنوان مثال، در حالت M Dynamic گشتاور بیشتری به محور عقب فرستاده می شود و امکان سر خوردن تا قبل از درگیر شدن محور جلو کم است. البته می توانید حالت رانندگی کامل با دیفرانسیل عقب را نیز انتخاب کنید.

مشخصات و تصاویر بی ام و M5 2018

دو مورد خاص دیگر M، یکی کمک فنرهای تغییرپذیر و دیگری سیستم فرمان M Servotronic می باشند. هر دو دارای 3 حالت تنظیم می باشند: کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس. به منظور کاهش وزن، بعضی از پنل های این خودرو از آلومینیوم ساخته شده است. همچنین در ساخت سقف از پلاستیک تقویت شده و فیبرکربن استفاده شده است. کابین توسط M طراحی شده و دارای صندلی های اسپرت جدید، تزئینات اختصاصی و صفحه کیلومتر دیجیتالی M می باشد. همچنین فرمان مخصوص M-Sport که دارای دو دکمه قرمز برای اعمال تنظیمات می باشد نیز از دیگر ویژگی های داخل کابین است.

در زیر کیت بدنه، در M5 از میله پایدارکننده پایین تر و سخت تر استفاده شده است. همچنین استحکام آن به لطف اضافه کردن میله ضربدری و یک میله آلومینیومی بر روی محور عقب، افزایش یافته است.

مشخصات و تصاویر بی ام و M5 2018

دیسک ترمزهای خنک شونده به همراه شش پیستون و لنت ترمزهای تولید شده از مواد مخصوص M این خودرو راٌ متوقف می کنند. البته ترمزهای کربن سرامیک نیز به عنوان آپشن موجود است.

طبق اعلام شرکت قیمت این مدل جدید از 89.640 پوند (حدود 440 میلیون تومان) شروع می شود و فروش آن از ماه فوریه شروع می شود.

نظر شما در مورد بی ام و M5 2018 چیست؟ آیا آن را به مرسدس AMG E63 S ترجیح می دهید؟

مشخصات و تصاویر بی ام و M5 2018

مشخصات و تصاویر بی ام و M5 2018

مشخصات و تصاویر بی ام و M5 2018



نظرات

  • فرنام فرنام (18 شهریور 1396 ساعت 02:04)

    موتور این ماشین تویین پاور توربو و موتور AMG بای توربو