1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی و مشخصات کیا استونیک 2018

معرفی و مشخصات کیا استونیک 2018

28 شهریور 1396
  • 0

کیا استونیک به تازگی توسط این خودروساز کره ای معرفی شده است. این کامپکت SUV از پلتفرم مشابه مدل جدید هیوندای کونا بهره می برد و پیش بینی می شود که تا اوایل سال 2018 به فروش گذاشته شود.

معرفی و مشخصات کیا استونیک 2018

طراحی ظاهری

استونیک ویژگی های طراحی خود را از مدل های بزرگتر یعنی سورنتو و اسپورتج به ارث می برد و ابعاد کلی آن مشابه کونا می باشد. جلوپنجره مخصوص کیا که شبیه بینی ببر طراحی شده است را در قسمت جلو می بینیم. در کنار آن چراغ های LED خاص کیا مشاهده می شود. کشنده هوای بزرگ آن در سپر جلو قرار گرفته است و مه شکن ها در کناره های آن جایگذاری شده اند.

معرفی و مشخصات کیا استونیک 2018

در قسمت عقب چراغ ترمزهای کوچک LED و سپر را به همراه یک ورقه سخت خاکستری رنگ مشاهده می کنیم. گزینه های سفارشی سازی متعددی موجود است. برای مثال می توان به 5 رنگ مختلف برای سقف اشاره کرد که امکان ایجاد بیش از 20 ترکیب رنگ دوگانه را برای مشتریان فراهم می آورد.

معرفی و مشخصات کیا استونیک 2018

طراحی داخلی

در کابین جادار استونیک به صورت مختصر از پلاستیک زبر استفاده شده است و فضای سر و شانه زیادی برای سرنشینان وجود دارد. 3 فرد بالغ می توانند به راحتی در قسمت عقب بنشینند و کف مسطح آن جای پای مناسبی دارد. همچنین فضای بار 352 لیتری می تواند وسایل شما را در خود جای دهد. علاوه بر این، استونیک مجهز به آخرین نسخه سیستم اطلاعات-سرگرمی شرکت می باشد که به صورت استاندارد با سیستم های اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد.

معرفی و مشخصات کیا استونیک 2018

سواری و موتور

3 نوع موتور بنزینی و دیزل برای این مدل ارائه می شود: یک موتور 1 لیتری توربو 3 سیلندر بنزینی، یک موتور 1.25 لیتری که از مدل هاچبک پیکانتو قرض گرفته شده است و یک موتور 1.4 لیتری بنزینی. موتور 1.6 لیتری دیزل نیز پاک ترین موتور موجود است و بهترین میزان مصرف سوخت را دارد. تمام مدل ها به صورت دیفرانسیل جلو و به همراه گیربکس دستی به صورت استاندارد ارائه می شوند.

تعدادی آپشن های ایمنی که شامل سیستم ترمز خودکار اضطراری به همراه تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو، سنسور نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و هشدار خروج از خط می شوند نیز موجود هستند.

معرفی و مشخصات کیا استونیک 2018

قیمت و تاریخ عرضه

فروش کیا استونیک از سال 2018، پس از عرضه رسمی آن شروع می شود. پیش بینی می شود که قیمتی نزدیک به هیوندای کونا داشته باشد (حدود 15 هزار پوند معادل حدود 75 میلیون تومان). در عین حال قیمت مدل فول آپشن 1.6 لیتری دیزل معادل 23 هزار پوند (حدود 115 میلیون تومان) خواهد بود. همچنین این مدل دارای خدمات پس از فروش فوق العاده 160 هزار کیلومتری کیا می باشد.



نظرات