1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. رمپ جمع شونده

10 مرداد 1394
  • 0

رام تراکز اخیراً یک ویژگی هوشمندانه در پیکا‌پ‌‌تراک‌ها به نام خود ثبت کرده که تاکنون در آنها وجود نداشته است: رمپ‌های جمع‌شونده‌ای که به صورت یکپارچه در کف بارگیر پیکاپ‌تراک جاسازی شده‌اند. سؤال اینجاست که چرا تاکنون چنین فکری به ذهن کسی نرسیده است.

عنوان این اختراع، «سیستم رمپ بارگیری جمع‌شونده برای یک وسیله نقلیه» بود و در ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی به ثبت رسیده است. این اطلاعات اولین بار از طریق سایت Allpar متعلق به «موپار» منتشر شده است. در این سیستم، دو رمپ کشویی در کف بارگیر پیکاپ جاسازی شده و در کانال‌های انتهایی درب عقب قفل می‌شوند. این اسلایدرها به کاربر اجازه می‌دهند که بتواند عرض رمپ‌ها را مطابق با وسیله نقلیه در حال بارگیری هماهنگ کند.

البته در حال حاضر، این نوآوری تا مرحله تولید، راه درازی را در پیش‌رو دارد.

خودروسازان اغلب ایده‌های نوآورانه خود را بایگانی کرده و گاهی این ایده‌ها هرگز به بازار راه پیدا نمی‌کنند. گاهی اوقات چالش‌های طراحی آنقدر مشکل‌ساز هستند که نمی‌توان راه‌حلی برای آنها پیدا کرد. در همین حال، برخی اوقات خودروسازان ممکن است با این قصد امتیاز تجهیزات ساده را به نام خود به‌ ثبت برسانند که از استفاده دیگر رقبا از آن ایده خاص جلوگیری کنند. به عنوان مثال، نوآوری رام برای «درب عقب دو جهته» که می‌تواند هم به سمت پایین و به سمت کناره‌ها باز شود، هنوز راهی به نمایندگی‌ها پیدا نکرده است. در مورد رمپ‌ها و با توجه به طرح‌های اولیه اختراع، حداقل یک چالش حل‌نشده در طراحی وجود دارد؛ اینکه اگر بارگیر شما بر روی یک کانال قرار داشته باشد و مثلاً تایرهای شما در وسط این کانال‌ها قرار گرفته باشند، بارگیری رمپ‌ها بسیار مشکل خواهد بود.

با این وجود، اینکه خودروسازان به دنبال راه‌حل برای استفاده آسان‌تر از وسایل نقلیه مورد استفاده برای کارهای سخت می‌گردند، قابل ستایش است. جای امیدواری است که رام این ایده را به مرحله تولید رسانده و شرایط کاری را برای افرادی از پیکاپ‌تراک‌ها برای حمل بار و وسایل استفاده می‌کنند، راحت‌تر کند.

 رمپ جمع شونده

 رمپ جمع شونده

 رمپ جمع شونده

 رمپ جمع شونده

منبع:

پدال



نظرات