1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

8 تیر 1394
  • 0

چراغ‌های جلوی مدرن خودروها، تنها یک لامپ ساده نیستند بلکه یک فنّاوری‌اند که به‌سختی می‌توان در مورد آن توضیح داد و یا بحث کرد. دلیل آن‌هم عمدتاً پیچیدگی و همچنین نبود هیچ مقیاس تعریف‌شده برای آگاهی از عملکرد آن‌هاست، شاید فاکتورهای دیگر مثل قدرت یا گشتاور برای شما مهم باشد اما زمانی که شب فرامی‌رسد شرایط رانندگی کاملاً متفاوت می‌شود و اینجاست که داشتن چراغ‌های پرنوری که درعین‌حال باید کم‌مصرف باشد و باعث آزار ماشین‌های مقابل هم نشود، به‌کار شما می‌آید.

چهار نوع عمده لامپ در چراغ جلو اتومبیل‌های امروزی مورداستفاده قرار می‌گیرد که بیش‌تر آن‌ها از نوع هالوژن هستند. بعد از هالوژن، به ترتیب HID زنون‌ها و سپس LED و در آخر هم چراغ‌های لیزری، بیشترین استفاده را دارند.

اگر از استفاده ماژول لیزر در مجموعه چراغ‌های جلو متعجب شدید، بهتر است بدانید که نسخه بسیار محدود آئودی R8 LMX یکی از همین خودروهاست.

وب‌سایت caradvice در یک شب مه‌آلود یک مقایسه از این چهار لامپ انجام داده که بر روی میتسوبیشی میراژ با هالوژن، ولوو XC60 با HID زنون، بی ام و i8 با LED و درنهایت آئودی با چراغ‌های لیزری انجام داده است که در ویدیو زیر مشاهده خواهید کرد.

با این اوصاف آینده از آن LED ها و چراغ‌های لیزری خواهد بود، این دو هستند که درنهایت راه خود را برای اتومبیل‌های عادی روزمره بازخواهند کرد.

 مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

 مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

 مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

 مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

 مقایسه تکنولوژی چراغهای جلو

منبع:

پدال



نظرات