1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات مربوط به نحوه رانندگی
  4. اگر ترمز اتومبیل نگرفت، بهترین اقدام چیست؟

اگر ترمز اتومبیل نگرفت، بهترین اقدام چیست؟

9 تیر 1393
  • 141

تصور کنید که در یک اتوبان در حال رانندگی هستید و می خواهید وارد فرعی شوید. پدال ترمز را فشار می دهید و ناگهان متوجه می شوید ترمز ندارید! با خود تصور می کنید که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت به گارد ریل بزنید و داخل رودخانه شیرجه بزنید یا به هر نحوی به جایی بکوبید و اتومبیل را متوقف کنید. این سناریو چندان بعید نیست. واقعیت این است که یکی از اتفاقات وحشتناک در هنگام رانندگی، بریدن ترمز است. بیایید یاد بگیریم در این شرایط چه کاری از دست ما ساخته است:

راهکارهای پیشنهادی:

۱. عصبانی نشوید. از حرکت زیادی خودداری کنید. حرکت زیادی باعث می شود که شرایط را برای خود خطرناک تر سازید. پس زیاد مانور ندهید و سعی کنید حرکات کمی داشته باشید. کنترل اعصاب و جسمتان را در دست داشته باشید.

۲. پدال گاز را رها کنید و اگر کروزکنترل دارید، حتماً مطمئن شوید آن را خاموش کرده اید.

۳. بررسی رفتار پدال ترمز:

اگر ترمز اتومبیل نگرفت، بهترین اقدام چیست؟

بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو

اگر پدال ترمز نرم است، ممکن است که روغن ترمز کم کرده اید یا سیلندر اصلی آن خراب شده باشد. در این حالت شاید بتوانید با چندبار فشار دادن ترمز، کنترل وسیله را بدست آورید. اگر پدال ترمز سفت است، سریعاً بررسی کنید که چیزی(مثل بطری آب) در زیر پدال گیر نکرده باشد. سعی کنید از پای خود و یا دیگر مسافران برای چک کردن این مورد استفاده کنید. از جاده چشم بر ندارید.

۴. پدال ترمز را فشار دهید: پدال ترمز را چندین بار پشت سرهم فشار دهید تا مقدار فشار لازم برای توقف اتومبیل را فراهم آورید. این کار ممکن است مدتی طول بکشد. حتی اگر سیستم ترمز اتومبیل شما از نوع ABS باشد، باز هم این کار را انجام دهید. چرا که ترمز ABS تنها زمانی فعال می شود که به شدت ترمز بگیرید. به هر حال به شدت و تا آخرین حد چندین بار پدال ترمز را فشار دهید.

۵. معکوس بکشید: به دنده پایین تر شیفت کنید. اگر اتومبیل شما اتومات است، آن را در حالت دستی قرار داده و دنده را ۱ یا ۲ کنید. اگر اتومبیل شما دنده دستی است، سعی کنید کم کم دنده را کم کنید. یعنی اول دنده را ۳ و پس از کمی حرکت و کم شدن سرعت، دنده را ۲ کنید. دقت کنید که بطور ناگهانی به دنده پایین (۱ و ۲) شیفت نکنید چون ممکن است کنترل اتومبیل را از دست بدهید.

۶. از ترمز دستی استفاده کنید: سعی کنید ترمز دستی را کم کم بکشید و سرعت اتومبیل را کاهش دهید. البته در نوع اتوماتیک، باید پدال ترمز اضطراری را کم کم فشار دهید. دقت کنید که به ناگهان ترمز دستی را تا انتها نکشید. زیرا چرخ های عقب اتومبیل قفل می کند و ممکن است کنترل اتومبیل را از دست بدهید. اگر احساس کردید که چرخ های عقب قفل شده و صدا می دهد، کمی ترمز دستی را رها کنید تا چرخ ها حرکت کند؛ سپس در همین نقطه ترمز دستی را نگه دارید تا به کاهش سرعت اتومبیل شما کمک کند و شما هم کنترل مناسبی روی وسیله نقلیه داشته باشید.

۷. چشمان خود را به جاده بدوزید: به چیزهایی که در جلوی شماست، نگاه کنید. از ترافیک سنگین و موانع خطرناک دوری کنید

اگر ترمز اتومبیل نگرفت، بهترین اقدام چیست؟

۸. به دیگر راننده ها هشدار دهید: چراغ های خطر(فلاشرها) اتومبیل را روشن کنید. بوق بزنید و چراغ بزنید و به دیگر رانندگان اطلاع دهید که در چه وضعیتی هستید. چون آنها ممکن است متوجه وضعیت شما نشوند. شیشه ها را پایین داده و با سر و صدا به عابران پیاده و دیگر رانندگان در صورت لزوم هشدار دهید. هرچند که با پایین دادن شیشه ها، اصطکاک هوا نیز به توقف اتومبیل شما کمک می کند.

۹. از اصطکاک جاده استفاده کنید: اگر جاده پیش روی شما، دارای حاشیه است(مثل هاشیه های این شکلی |||||||| )، بر روی آنها حرکت کنید و فرمان را کمی به چپ و راست جابجا کنید تا در اثر اصطکاک سرعت شما کم شود. کار دیگری که می توانید انجام دهید، تغییر لاین از سمت چپ جاده به سمت راست و بالعکس می باشد تا سرعت شما در اثر اصطکاک کاهش یابد. البته این کار در سرعت بالا ممکن است باعث واژگونی اتومبیل شود. پس دقت کنید.

۱۰. از موانع محیطی استفاده کنید: اگر هیچکدام از روش های بالا موثر واقع نشد، و یا اگر مجبور بودید به سرعت توقف کنید، باید از موانع طبیعی بهره بگیرید. این کار به هیچ عنوان راه حل مناسبی نیست و کنترل اتومبیل را به شدت کاهش می دهد. اما اگر مجبور هستید، به عنوان آخرین راه حل از آن استفاده کنید:

الف: استفاده از عوارض زمین: به دنبال پستی و بلندی های جاده باشید. سرعت گیرها، دست اندازها، حاشیه های جاده همه می تواند در کاهش سرعت موثر باشد. اگر این موارد موثر واقع نشد، سعی کنید معکوس بکشید و با ترمز دستی سرعت را کاهش دهید.

ب: استفاده از کیسه های سیمان یا بشکه های آب: در برخی مواقع این نوع بازدارنده ها در جاده وجود دارند. تلاش کنید تا لاستیک خودرو را از بغل به آنها تماس دهید تا سرعت شما کاهش یابد. دقت کنید که با سر یا بدنه به آن برخورد نکنید. چرا که باعث رسیدن آسیب به اتومبیل و خود شما می شود. تا حد امکان لاستیک را با آنها تماس دهید.

۱۱. تماس با موانع کوچک مثل درختچه ها: موانعی همچون بوته ها و درختچه های کوچکتر از ۱ متر می تواند اتومبیل شما را متوقف سازند. همواره باید درختچه ها و بوته های کوچک را انتخاب کنید زیرا اگر طول آنها بزرگتر از ۱ متر باشد و یا خیلی محکم و استوار باشند، ممکن است با خطر مرگ مواجه شوید.

راهکارهایی اظطراری:

۱. برخورد با پشت خودرو های دیگر:

اگرچه به عنوان اولین راه حل پیشنهاد نمی شود، اما برخورد به پشت دیگر اتومبیل های جاده، سرعت شما را کاهش می دهد. در این حالت اتومبیلی را انتخاب کنید که هم سرعت با شماست و از استحکام خوبی برخوردار است( البته ضربه زدن به اتومبیل هایی با سرعت کمتر، باعث توقف اتومبیل و کاهش سرعت شدید شما می شود). قبل از برخورد با بوق زدن آنها را متوجه خطر سازید. ضربه را به طور مستقیم وارد کنید و از زدن ضربه های کشیدنی و ظریف خودداری کنید. چرا که اگر از گوشه ضربه بزنید، باعث منحرف شدن هر دو اتومبیل از مسیر شده و وضعیت خطرناکی را خلق می کنید. تا جایی که می توانید سرعت شما باید آهسته باشد. شاید کیسه هوای اتومبیل شما خاموش باشد!

۲. یافتن مکانی مناسب برای ساییدن یا تصادف: جاده را بررسی کنید تا یک نقطه ایمن برای سایش پیدا کنید. اگر قادر نیستید تا اتومبیل خود را بطور کامل متوقف سازید، بدنبال یک محیط باز باشید؛ جایی که بتوانید بدون برخورد با چیزی به حرکت ادامه دهید.

۳. اگر تمام گزینه های ذکر شده در بالا موثر واقع نشد، بدنبال چیزی برای تصادف باشید. بهترین چیز پیدا کردن یک برآمدگی پرپشت است که با ساییدن به آن سرعت اتومبیل را تا نصف کاهش دهید. اگر این برآمدگی را پیدا نکردید، دنبال علف های پرپشت باشید و در طول آنها رانندگی کنید تا سرعت شما کاهش یابد.

۴. اگر هیچکدام از این موارد پیدا نشد، به خاکی بکشید. هرچند که جاده خاکی(شنی یا ماسه ای) ناپایدار است و سرعت شما را به شدت کاهش می دهد. پس مراقب باشید.

اگر به دنبال یک محیط ایمن می گردید، جدول ها را انتخاب کنید اما به چند نکته توجه داشته باشید:

جدول کم عمق را انتخاب کنید که پس از برخورد با آن دوباره به ترافیک باز نگردید

فرمان را سفت بگیرید زیرا در اثر برخورد، کنترل اتومبیل از دست شما خارج می شود

توصیه ها:

۱. تنها با تعویض لنت های ترمز در زمان مناسب و همچنین بازدید دوره ای سطح روغن ترمز، می توانید از بسیاری از این موارد دوری کنید. در واقع بهترین راه حل، بازدید به موقع سیستم کنترل و اهمیت دادن به تغییرات آن است. خرید لنت ارزان قیمت شاید در ابتدا به نفع شما باشد، اما ممکن است موجب ایجاد حادثه ای غیرقابل جبران شود. پس در هنگام خرید تنها به قیمت لنت ترمز توجه نکنید و کیفیت آن را از فروشنده جویا شوید.

۲. ترمز گرفتن در سرازیری: اگر در سرازیری حرکت می کنید، از گرفتن ترمز بیش از حد خودداری کنید. زیرا لنت های ترمز بیش از حد داغ می شود و سیستم ترمز از دست می رود. لذا اگر نیاز به ترمز دارید، کمی ترمز کنید، معکوس بکشید و ترمز را رها کنید؛ بعد از آنکه کمی جلوتر رفتید دوباره ترمز بگیرید و سرعت را کم کنید. هیچ وقت بصورت پیوسته ترمز را نگه ندارید. در سرازیری از معکوس کشیدن و ترمز دستی بیشتر استفاده کنید.

۳. اگر موتور اتومبیل در ترمز گیری به شما کمک نکرد و همچنان با همان سرعت به حرکت ادامه داد، اتومبیل را به مسیری رهنمایی کنید که موتور دود کند. دنده را هم خلاص کنید. هرچند این کار باعث آسیب رسیدن به موتور می شود، اما شما مشکل بزرگتری دارید.

۴. بسیاری از مشکلات سیستم ترمز در اثر گیر کردن چیزی در زیر پدال ها اتفاق میفتد. بطری های آب معدنی، اسباب بازی، لیوان و … . همیشه اتومبیل خود را تمیز نگاه دارید. از ریختن و قرار دادن وسایل بخصوص نزدیک به صندلی راننده اجتناب کنید. همیشه جایی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود در نظر بگیرید. همانند سبدهای مخصوص نگهداری لیوان و بطری آب و تلفن همراه.

۵. در هنگام حرکت هرگز اتومبیل های دنده اتومات را در وضعیت (P) یعنی “پارک” قرار ندهید. این کار باعث قفل شدن خودکار فرمان می شود و دیگر قاد به کنترل وسیله نقلیه نخواهید بود.

۶. چراغ ترمز عقب علاوه بر نشان دادن اینکه شما در حال ترمز گرفتن هستید، نکته های دیگری را بازگو می کند. قبل از شروع به رانندگی حتماً این چراغ ها را کنترل کنید. اگر با گرفتن ترمز روشن می شوند، سیستم ترمز مشکلی نخواهد داشت. البته دقت کنید که اگر مجبور هستید به شدت ترمز را بگیرید تا این چراغ ها روشن شوند، نصف قدرت سیستم ترمز شما از دست رفته است. احتمالاً یا لنت های ترمز سایییده شده و یا روغن ترمز کم شده است. نکته بعدی در خصوص چراغ های ترمز این است که اگر در حین رانندگی به طور خودکار روشن شدند، نشان از وجود نقص در سیستم ترمز است. بنابراین کار عاقلانه، توقف اتومبیل در کم ترین زمان ممکن و در مکانی ایمن است.

۷. لنت ترمز خیس، قدرت ترمز گیری را به شدت کاهش می دهد. بنابراین در روزهای بارانی یا رد شدن از مکان های خیس، بهترین کار روشن کردن چراغ های عقب، حرکت با دنده سنگین و گرفتن ترمز کم می باشد. وقتی از منطقه خیس خارج شدید( و یا باران بند آمد) جهت خشک کردن لنت ها، کافی است تا کمی ترمز را فشار دهید( پدال را تا ته فشار ندهید. فقط کمی که آن را تا نزدیک نقطه ترمز گرفتن فشار دهید). این عمل را جند بار تکرار کنید و پدال را رها کنید تا لنت ها خشک شوند.

هشدارها:

۱. معکوس کشیدن نامناسب باعث صدمه زدن به موتور می شود. بخصوص اگر دنده عقب را جا بزنید. شما کاری را که لازم است باید انجام دهید؛ نه هر کاری را.

۲. هنگامیکه موفق به توقف اتومبیل شدید، تا زمانیکه مطمئن نشده اید که مشکل حل شده، به هیچ وجه دوباره شروع به حرکت نکنید.

۳. هرگز در هنگام رانندگی و ترمز گرفتن، اتومبیل را خاموش نکنید چرا که سیستم هیدرولیک و ترمز به موتور وابسته هستند. اگر اتومبیل را خاموش کنید، سیستم هیدرولیک قدرت پمپینگ ترمز را سه برابر افزایش می دهد. بنابراین در شرایط اظطرار، فقط سوئیچ را در حالت دوم(چرخش مرحله دوم سوئیچ) قرار دهید. بدین ترتیب سیستم تعلیق قفل نخواهد شد.

ترجمه و تنظیم: بامداد روزگار

منبع : پارک دوبل



نظرات

  • حمیدرضا حمیدرضا (4 آبان 1400 ساعت 23:56)

    سلام تشکر فراوان خسته نباشید

  • محمد محمد (17 خرداد 1399 ساعت 15:15)

    با دنده معکوس میشه و ترمز دستی میشه سرعت رو پایین آورد ولی به شرطی که در سرپایینی نباشی مخصوصا اگه سرپایینی شیب تند باشه دنده معکوس و ترمز دستی جواب نمیده هر چند سرعت رو شاید کمی ثابت نگهداره ولی ماشین توقف نخواهد کرد در این شرایط بهترین کار خاموش کردن ماشین در دنده هست طوری که پا رو از گاز و کلاچ ورمیدارین و سوئیچ رو یکی عقب میپیچین که خاموش بشه فورا یکی جلو میپیچین که فرمان قفل نکنه در این حالت سرعت بسیار پایین میاد و باید مواظب باشین که کمربندها رو بسته باشین که سرتون نخوره به شیشه دوباره اینکارو سریع با دنده پایین تر انجام بدین یادتون باشه سرعت عمل و حفظ خونسردی دو عامل خیلی مهم در این مواقع هستند که میتونن جونتون رو نجات بدن سخت ترین شرایط ترمز بریدن در سرپایینی هست

  • عباس عباس (6 خرداد 1399 ساعت 07:49)

    مطالب خوب بود ولی کاش شرایط پراید رو درنظر میگرفتید که من الان از تو برزخ براتون پیام نفرستم اخه اینجا سرعت نت پایینه . من تازه یه پراید صفر خریده بودم و تو جاده داخل یه سرازیری با پراید بودم ، خواستم ترمز بگیرم بعد فهمیدم اصلا پدال ترمز نداره !! اومدم معکوس بکشم دیدم اصلا دنده جا نمیره . با ترس ترمز دستی رو محکم کشیدم بالا متاسفانه بخاطر اینکه یکم محکم کشیدم بالا ترمز دستی و یه چندتا قسمت از موتور هم باهاش کنده شد !! بعد خواستم ماشین رو کنترل کنم که بعد فهمیدم اصلا فرمونش از صبح تاحالا الکی بوده و خود ماشین داشت میپیچید . تنها دلخوشی من ایربگ هاش بودن که متاسفانه باز شد ولی وقتی ازراعیل داشت می اوردم اینجا تو برزخ .. شوخی کردم پراید خیلی ماشین خوبیه ++نظر شما چیه ؟

  • هشدار كبرا 11 هشدار كبرا 11 (21 اردیبهشت 1399 ساعت 22:28)

    بهترين كار گفتن يا ابوالفضل ... ! است در بسياري مواقع كاركرد آن خوب بوده و اتفاقي خودروي پرايد شما ايستاده و در پاره ايي از مواقع بايد با خونسردي كامل ضبط پرايد را روشن كنيد و موسيقي آرام گوش كنيد و راديو پيام را بگيريد و به دستورات ترافيكي توجه كنيد و از همه مهمتر اينكه اگر پرايد هاچ بگ يا صندوق دار يا وانت هستيد هيچ كاري نكنيد و توكل به خدا بكنيد قطعا و يقينا شركت سايپا بدليل آپشن اضافي اين قطعه مزاحم و اضافي پدال ترمز را در آينده نزديك بر ميدارد و شما از ترمز اضافي و هزينه لنت ترمز راحت ميشويد به اميد پيامهاي هشدار جدي شب وروزتان بخير و شادي ... جدا توضيحات نويسنده كامل و جامع و منطقي بود (: +

    عباس عباس (6 خرداد 1399 ساعت 07:31)

    میگم مگه پراید شما ضبط داره ...؟

  • میلاد میلاد (26 آذر 1398 ساعت 00:37)

    تو این موقعیت بودم ..تقریبا با 110 تا داشتم میرفتم که ترمز زدم دیدم ای دل غافل پدال چسبید کف ماشین .. دکمه ی دستی رو گرفتم آروم تا یه حدی که کامل قفل نشه میکشیدم بالا میخابوندم ..بعد سه چهار بار ..زدم دنده 3 ...چند بار پدال ترمزو فشار دادم شاید پر کنه ولی نشد ... شلوغ بود و چشم به جاده فرمون میگرفتم ... کشیدم کنار با خاموش کردم ...با دستی هموطنور که توضیح دادم آروم آروم نگهش داشتم ..شانس آوردم ک با اینکه شلوغ بود ولی روون بود ترافیک ....اگر لازم بود درجا وایسم الان نبودم اینو اینجا بنویسم

  • حامد حامد (1 تیر 1398 ساعت 17:22)

    چرا انقدر کار رو سخت میکنید دکمه ی خروج اضطراری رو بزنید تا سقف ماشین جدا بشه بعد صندلی روبه بالا پرتاب میشه اونوقت شما باید تو ارتفاع مناسب چتر نجات خودتون رو باز کنید
    یا اینکه دکمه ی چتر نجات رو فشار دهید تا چتر نجات تعبیه شده در سپر عقب ماشین باز بشه و شما رو آروم آروم نگه داره
    ولی در مورد پراید جزو آپشن ها محسوب میشه وباید از نمایندگی خریداری بشه.

  • تبریزی تبریزی (1 فروردین 1398 ساعت 13:28)

    اینطور مواقع اگه ماشینتون سانروف داره آروم و با حفظ خونسردی از سقف خودرو بیاید بیرون بعد دست مسافرا رو بگیرین و یکی یکی از سانروف بکشید بیرون و تو یه لحظه مناسب با همدیگه بپرید روی سقف ماشین کناری. اگه ماشینتون سانروف نداره یه قیچی رو از پنجره خودرو ببرین بیرون و باز و بسته کنید. اینطوری ماشین های پشت سری می فهمن ترمز بریدین و میان در دو طرف خودروی شما قرار می گیرن. حالا می تونین آروم درهای خودرو رو باز کنین و سوار خودروهای کناری تون بشین. اگر هم خودروتون پرنده است دکمه پرواز رو بزنین و تیک آف کنید. یه راه دیگه اینه که شروع به جویدن آدامس کنید و از مسافرها بخواین آروم درها رو باز کنن و آدامس ها رو بندازن زیر چرخ های ماشین تا با جاده چسبندگی لازم رو ایجاد کنه. در صورتی که هرگونه ابهامی تو راهکارهام دیدین با دیدن چند تا فیلم اکشن قضیه رو کامل متوجه می شین.

  • ارش ارش (10 دی 1397 ساعت 06:06)

    حتما زیر صندلی ها پناه بگیرید .شاید که زیر شما دود کند اما نسوزد

  • ارش ارش (10 دی 1397 ساعت 05:52)

    اگر خودرو ترمز نگرفت حتما ایراد از روغن موتور هستش لطفا با تعویض به موقع اب شیشه شور و رادیاتور از تکرار چنین تصادفاتی جلوکیری کنیم????

  • reza reza (22 مهر 1397 ساعت 11:10)

    داداچ اول کدوم پا رو بذاریم بیرون؟راست؟چپ؟

  • تارا تارا (7 شهریور 1397 ساعت 09:12)

    وقتی مطلبی را ترجمه و تحویل ملت دیگری می دهید نتیجه همین می شود. ایرانی بسیار نسبت به خودی ها نقاد و طناز و آزار دهنده است.

  • ناشناس ناشناس (10 خرداد 1397 ساعت 17:11)

    از راهنمائیتان ممنون
    بعضی از هموطنان شوخ هستند امیدوارم از نوشتن متن پشیمان نشده باشید.
    خدارو شکر میکنم که ماشین ندارم
    گواهینامه دارم اما بخاطر رانندگی بعضی ها میترسم رانندگی کنم
    اگر خودم هم بخوام آهسته رانندگی کنم آنقدر بوق میزنند که مجبور بشی تند بری
    ضرب المثلی هست که میگه : آسوده کسیست که خر ندارد - از کاه و جویش خبر ندارد -

  • خلیل خلیل (8 اردیبهشت 1397 ساعت 01:12)

    همیشه با سرعت مجاز حرکت کنید متاسفانه اکثرا با بیشتر از سرعت مجاز حرکت میکنن ،اکر سرعتت بالا نباشه ،با ترمز دستى و معکوس میشه ماشین رو نگه داشت حداقلش تلفات جانى نداره

  • رسول رسول (19 فروردین 1397 ساعت 01:32)

    خخخخخخخخخخخ با دنده باید ماشین رو نگه داره کاری نداره صد بار این کارو کردم با دنده و ترمز دستی کم کم بکشه تمومه

  • دریفتر دریفتر (18 اسفند 1396 ساعت 12:25)

    بهترین روش تو سرعت بالا اینه که ترمز دستی رو بکشی و فرمونتو کاملا بچرخونی اینطور ماشین180درجه جهتشو تغییر میده زودتر می ایسته

    رضا رضا (16 تیر 1398 ساعت 21:46)

    درسته شما داری مسخره میکنی ولی ممکنه کسی که ندونه کشیدن دستی و چرخوندن فرمون چکار میکنه انجام بده و مشکل براش پیش بیاد

  • سعید سعید (13 اسفند 1396 ساعت 11:39)

    ببین این ها همش بستگی داره به ماشینت و خودت. مثلا اگر پراید بود کلا از همپن اول که خربدی اشهدت رو بخون. اگر سانتافه داری میتونی اشهدت رو تا بریدن ترمز به تاخیر بندازی. اگه الگلی ملکلی هستی یا مواد میزنی فرقی نداره چی سوار میشی سوار الاغ هم که شدی هم برا خودت هم بقیه مردم اشهد بخون.

  • رضا رضا (5 اسفند 1396 ساعت 06:51)

    باسلام و عرض درود به هم وطنی های عزیز اولا چرا ما ایرانیها ها نظر کارشناسان خودمان را باور نداریم اینها مگر بیکار و مریض هستند که بیان مطالب الکی به مردم تحویل دهند پس بیایم با احترام گذاشتن به ایشان وتشکر قدردانی از زحمات وی هر چه گویند بپذیریم شما یکی از کارهایی که گفتند رو ازمایش کنید ببینید اگر پاسخ نداد بعد شکایات وگله کنید.

    حامد حامد (1 تیر 1398 ساعت 16:23)

    باشه برای امتحان کردنش میرم روغن ترمزو کامل خالی میکنم بعد با 120 تا تو اتوبان راهکار ها رو امتحان می کنم

  • رضا میرپنج رضا میرپنج (12 دی 1396 ساعت 08:43)

    من از این مطلب و نظر ها به این نتیجه رسیدم که یه قرص سیانور از ناصر خسرو بخریم همیشه همراهمون باشه تا در مواقع این چنینی فوران ازش استفاده کنیم تا قیل از به فنا رفتن راحت کنیم خودمون رو...انقدر که ما رو ترسوندن!!!؟؟؟!!!

  • Memoll Memoll (28 آذر 1396 ساعت 01:54)

    با سلام،ممنون از سایت و مطالب مفیدتون،،،،فقط فکر کنم یه اشتباه!!!توی آخرین راهکارتون،یعنی شماره۳-در آخرش گفته شده:>>>>. (اگر اتومبیل را خاموش کنید،

  • محمود محمود (22 آذر 1396 ساعت 07:09)

    ای بابا چقد سخت میگیرین...
    اصلا دقت کردین یه همچین مسله ای رو نمیشه اومد براش توصیه قرار داد...
    چون دقیقا ازون سری مسائله که حتما برخلاف عرف جمعی ک میگن تجربه رو تحربه نکنید...
    اینو برعکس حتما باید تجربه کرد تا فهمید.
    چون ادما از نظر سرعت تصمیم گیری منطق تخمین تفکر و تعقل بسیار متفاوت هستن و هرکسی ممکنه در شرایط حادی مثل این عکس العمل خاص خودش رو داشته باشه..
    وچون ب لحاظ روانشناختی اغلب در چنین مواردی مستقیم به غریزه شون هدایت میشن درواقع کار اصلی رو ضمیرناخوداگاهشون انجام میده نه خوده شون اونم از قبل فکرشده...
    پس با توصیه فایده ای نمیشه داشت
    حالا نمیدونم ماشینو فوت کن دود کنه ترمزو بکش سوئیچ قر بده... لازم نیست
    درثانی کل ماجرا شاید چند ثانیه طول نکشه پس ب نظرم بهترین راه اینه که به ناخوداگاهتون اعتماد کنین تا کارشو انجام بده
    و خب شانس حرف اول رو میزنه...
    مطمینا خیلیها دیدن اون صحنه تصادفی که توی جاده شیراز یه ۴۰۵ حدود یک کیلومتر وارد گارد ریل میشه...
    طوری که انگاری یهه ۴۰۵ سیخ کشیده باشیش به گارد ریل
    و هردو سرنشین کاملا سالم

    حامد حامد (1 تیر 1398 ساعت 16:27)

    آره با توکل بر ضمیر ناخودآگاه همه با هم به سوی خدا بشتابیم