درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
عالی بود
خوب بود ولی کامل نیست در مورد آتکینسون و انجینای یو شکل و اچ شکل هم میشد اضافه کنید ❤
F?
سودمند بود. سپاس
ولی چندتا ایراد املایی داشت
بنظر شما موتور v بهتره یا w ؟
مرسی. اطلاعات بسیار کامل است.
اگر فایل پی دی اف هر قسمت را در انتهای قار داده شود تا بتوان بصورت مجزا ذخیره کنیم و در اوقات مناسب مطالعه و یا به آن رجوع شود بسیار ممنون می شوم
آره منم pdfشو میخوام...
بسیار مفید و کامل.
خیلی کامل و بی نقصه ممنون
بازم مرسی از سایت کاملتون و پاسخ دهی کاملتون.منتظر مقالات بعدی شما هستم.
در ضمن شما با سایتتون نشون دادین که ایرانی هم میتونه حرفه ای باشه.
احسنت دوست من . پرچم ایران بالاست.
با سلام خدمت شما دوست گرامی . موتورهای وانکل همانگونه که اشاره گردیده است ظاهری کاملا متفاوت با موتورهای پیستونی داشته و به دلیل نبود قطعاتی چون بادامک ها ، میل بادامک و وجود سر سیلندر ( البته به نحوی دیگر این مورد در این موتورها وجود دارد و منظور تنها نبود حجم و وزن سر سیلندر می باشد ) و همچنین مواردی که به این قطعات ارتباط دارند ، دارای وزنی سبک تر است . از مزایای این موتور می توان به مواردی همچون دور موتور بالا ( زیرا یک موتور پیستونی نیاز به 720 درجه گردش میل لنگ برای تکمیل چرخه اتو دارد ، اما موتورهای وانکل تنها در 360 درجه گردش میل لنگ این عمل را انجام می دهند یعنی اینکه موتور پیستونی 2 دور میل لنگ را برای تکمیل چرخه نیاز دارد اما موتور وانکل تنها یک دور ) ، راندمان حجمی مناسب و کارکرد نرم تر و بدون لرزه اشاره کرد . اما این نوع از موتورها دارای معایب خویش نیز هستند ، که از جمله آن ها می توان به هزینه تمام شده ساخت بالاتر ، مصرف سوخت بالاتر و طی نمودن استاندارهای آلایندگی روز دنیا ( البته کمپانی مزدا که سابقه طولانی در استفاده از این موتورها دارد ، با اضافه نمودن کاتالیست ها این مشکل را حل نموده ولی همانگونه که میدانید ، وجود کاتالیست حجیم تر در سر راه خروجی مزایا و معایب خویش را به همراه دارد ) به مراتب سخت تر از رقبای خویش ، اشاره داشت .
مرسی از توضیح مفیدی که در مورد موتورهای وانگل دادید.
با سلام خدمتون و تشکر از سایت عاااالیتون.واقعا سایت حرفه ای است،من خودم تا قبلا از دیدن سایتتون از سایت یاهو کار استفاده میکردم برای مشاهده ی اطلاعات ماشین ها.یه سوال راجع به موتور های وانکل،اشاره ای نسبت بازده و مزایا و معایب این موتورها نکردین،میخاستم بدونم کارایی خوبی داره یا نه؟برای قدرت مناسب یا سرعت گیری؟لطفا راهنمایی کنید.بازم مرسی از سایت عالیتون و مقاله ی بسیار جالبتون.